آمار ها نشان می دهد ارزش معاملات بورس به پایین ترین حد خود در یک سال و نیم گذشته رسیده و تقاضا برای خرید سهام به شکل محسوسی افت کرده است در چنین شرایطی علامت آشکاری برای رشد شاخص های بورس وجود ندارد. به نظر می رسد سهامداران باید تا فرا رسیدن محرک های بنیادی برای رشد بازار منتظر بمانند.

بورس تهران

به گزارش همشهری، ارزش کل معاملات خرد دردادوستدهای امروز با ۹۴۴میلیارد تومان کاهش به ۲هزارو ۷۷۳میلیارد تومان رسید. این نشان می‌دهد ارزش معاملات خرد نسبت به چهارشنبه هفته قبل ۲۵.۴درصد افت کرده است.

امروز همچنین روند خروج پول از سوی سهامداران حقیقی از بورس متوقف نشد و جمعا نزدیک به ۱۱۷میلیارد تومان پول از بازار سهام خارج شد. مقایسه میزان سهام خریداری شده توسط سهامداران حقیقی نیز نشان می‌دهد که تمایل به خریدسهام ۲۰درصد افت کرده است.

مجموعه این ارقام نشان می‌دهدکه افزایش ریسک‌های موجود در بازار منجر به کاهش تمایل سهامداران برای سرمایه‌گذاری در بورس شده و همین عامل منجر شده است ارزش معاملات خرد به پایین‌ترین حد خود در یک سال و نیم گذشته برسد.

به‌طورکلی رشد پایدار شاخص بورس مستلزم رشد ارزش معاملات است که فعلا چشم‌انداز مثبتی در این‌باره دیده نمی‌شود. تداوم رکود در بازار، ثبات قیمت ارز و تنش‌های سیاسی ازجمله عواملی است که فعلا به مانعی برای افزایش سرمایه‌گذاری در بورس تبدیل شده و به‌نظر می‌رسد تا حذف این عوامل پتانسیلی برای رشد پایدار شاخص بورس وجود ندارد. در واقع سهامداران باید تا فرا رسیدن محرک های بنیادی برای رشد بازار منتظر بمانند.

کد خبر 799777
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha