مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
۱ نفر

آبگوشت که همیشه قرار نیست مخلوط گوشت و نخود و لوبیا باشد، کردهای کردستان آبگوشت مخصوصی می‌پزند که به جای گوشت قرمز از مرغ و به جای نخود و لوبیا از لپه در آن استفاده می‌شود.

آبگوشت مرغ

همشهری آنلاین: این آبگوشت برای عاشقان آبگوشتی که به خاطر چربی خون و نقرس نمی‌توانند گوشت قرمز بخورند، پیشنهاد خوبی است.

مواد لازم 

۳ تکه گوشت مرغ
۲ ق س آرد گندم
۱ عدد پیاز
۲ /۱  پیمانه سرخالی لپه
۲ ق س گرد لیمو
۲ عدد سیب‌زمینی متوسط
کمی روغن
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

۱. پیاز را پوست کنده و خلالی خرد کنید. در قابلمه‌ای که می‌خواهید آبگوشت را بپزید، روغن ریخته و روی حرارت بگذارید، پیازها را سرخ کنید و کمی زردچوبه بزنید.

۲. بعد از سرخ شدن پیاز  آرد را اضافه کرده و کمی تفت دهید. بعد مرغ را که قبلا خوب شسته‌اید به آنها بیفزایید. لپه را هم اضافه کرده، کمی آب بریزید و در قابلمه را بگذارید تا لپه و مرغ‌ها بپزند. به موادتان نمک و فلفل هم بزنید.  

۳. سیب‌زمینی‌ها را پوست کنده، بشویید و اگر بزرگ هستند چند قسمت کنید. حالا آنها را هم به آبگوشت اضافه کنید تا همه مواد با هم بپزند و آبگوشت جا بیفتد. هنگامی که  خواستید آبگوشت را از روی حرارت بردارید  مقداری گردلیمو به غذا اضافه کنید.

۴. برای سرو کردن می‌توانید آبگوشت را در ظرف موردنظر بریزید و یا اینکه گوشت، سیب‌زمینی و لپه را با هم جدا در ظرف ریخته بکوبید و آب آبگوشت و گوشت کوبیده را جدا بگذارید.

ترشی پیاز نقلـی

مواد لازم

۵۰۰ گرم پیاز نقلی قرمز
نمک به مقدار لازم
سرکه سفید یا قرمز به مقدار لازم
۲ عدد فلفل تند تازه (یا خشک)

۱. پیازها را به مدت ۱۵ دقیقه در یک ظرف پر از آب سرد غوطه‌ور کنید  تا پوست نازک روی پیازها به راحتی جدا شود.  بعد، قسمت انتهایی پیاز (ریشه) را خیلی سطحی بگیرید تا لایه‌های پیاز از هم جدا نشوند.  

۲. پیازها را روی پارچه‌ای تمیز هوا دهید تا خوب خشک شوند. پیازها را به دو صورت می‌توانید ترشی کنید  یا آنها را سالم در سرکه بریزید یا با چاقوی نوک‌تیز روی آنها شیارهایی ایجاد کنید. حالا پیازها را در شیشه مورد نظر ریخته و روی آن به اندازه کافی نمک بریزید و سپس لابه‌لای آنها فلفل‌ها را بگذارید، بعد رویشان را با سرکه قرمز یا سفید پرکنید. اگر روی پیازها شیارهایی ایجاد کنید ترشی‌تان زودتر می‌رسد. (۶ ـ ۵ روزی بعد از درست کردن).

کد خبر 802503
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha