با دو ضربه سر، استقلال هم بازی حیثیتی با تراکتور را برد و هم جایگاهش را در صدر جدول لیگ محکم‌تر کرد.

سلیمی بلانکو

به گزارش همشهری‌آنلاین، ۲بازی روز گذشته لیگ برتر فوتبال ایران با برتری تیم‌های آبی‌پوش به پایان رسید. در چارچوب هفته دهم این رقابت‌ها عصر روز گذشته ۲ بازی در شهرهای آبادان و تهران برگزار شد که تیم‌های هوادار و استقلال بر حریفان خود چیره شدند.

در آبادان تیم صنعت‌نفت میزبان هوادار بود و درحالی‌که هر دو تیم با ۷امتیاز در انتهای جدول جا گرفته بودند، این تیم مهمان بود که توانست با برتری مقابل میزبان ۱۰امتیازی شود و به رتبه دهم برسد. برزیلی‌های زردپوش که در این فصل اصلا نتایج خوبی نگرفته‌اند بعد از ۵ بازی خانگی هنوز نتوانسته‌اند در آبادان پیروز شوند. آنها در نیمه اول بازی دیروز با گل داریوش شجاعیان از حریف عقب افتادند و درحالی‌که برای جبران این گل تلاش می‌کردند گل دوم را هم از امیرحسین بهادر، بازیکن تعویضی هوادار خوردند. تیم ویسی هفته گذشته پرسپولیس را در تهران متوقف کرده بود اما این هفته دوباره به عادت شکست خوردن برگشت.

چرخ تراکتور نمی‌چرخد

اما دومین بازی دیروز که در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، جدال تیم‌های استقلال و تراکتور بود که مانند همیشه حساسیت‌های فراوانی برای ۲ تیم داشت. حدود ۱۵هزار تماشاگر در یک روز غیرتعطیل در ورزشگاه آزادی جمع شده بودند تا شاهد جدال صدرنشین لیگ با تیم چهارم جدول باشند.

در ترکیب استقلال این بار مرادمند، آرمین سهرابیان و ایمان سلیمی به‌طور همزمان به بازی گرفته شدند تا روزبه چشمی بتواند با خیال راحت به کمک خط میانی برود. البته این ترکیب ۴۰دقیقه دوام آورد و با مصدومیت مرادمند، دوباره چشمی به خط دفاع برگشت.

در خط حمله استقلال هم گوستاوو بلانکو برای نخستین بار در ترکیب اصلی قرار گرفت و از همان ابتدا به‌جای آرمان رمضانی در نوک حمله به زمین رفت. اتفاقا همین بازیکن در نخستین حضور فیکس خودش توانست گل دوم استقلال را بزند. گل اول را هم بازیکنی زد که تا به حال برای آبی‌ها گل نزده بود.

ایمان سلیمی که تنها خاطره استقلالی‌ها از گلزنی او گل به‌خودی‌اش مقابل هوادار بود، این بار در مقابل یک حریف سرشناس برای استقلال گلزنی کرد. او دقیقه۲۶روی ارسال مهدی مهدی‌پور با ضربه سری محکم دروازه حسین پورحمیدی را باز کرد و آغازگر یک ماجراجویی بود که با برتری ۲بر صفر استقلال به پایان رسید.

تراکتور که پیش‌تر به سپاهان و پرسپولیس هم باخته بود مقابل آبی‌ها هم چاره‌ای جز قبول شکست نداشت تا یک‌بار دیگر مشخص شود این تیم برای قهرمانی بسته نشده است. سرخپوشان البته در این بازی ریکاردو آلوز را به‌خاطر محرومیت در اختیار نداشتند که قطعا لطمه بزرگی به آنها زده بود اما از یاد نبریم که آنها در حضور این بازیکن هم ۴شکست را در ۹ بازی قبلی متحمل شده بودند.

تراکتور با این شکست در رتبه چهارم باقی ماند اما ۳تیم ذوب‌آهن، گل‌گهر و سپاهان که بازی کمتری دارند می‌توانند از این تیم عبور کنند. استقلال هم با ۳امتیاز این مسابقه ۲۲ امتیازی شد و جایگاه خودش را در صدر جدول محکم‌تر کرد. آبی‌ها همچنین ششمین کلین‌شیت خودشان را طی ۹بازی به ثبت رساندند.

کد خبر 806490
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    0 1
    ماشاالله استقلال بزرگ، چشم حسودا و لنگی ها کور