چند خبر خوش و چند روایت از خرده‌مهربانی‌هایی که این روزها در گوشه‌وکنار کشورمان می‌بینیم و می‌توانند از یک روز بد، یک روز خوب بسازند.

خوش خبر

به گزارش همشهری آنلاین، «اصلا دنبال این نبودم‌ که کسی بداند و ببیند چه کاری انجام داده‌ام. مهم نجات جان آن ۲ نفر بود.» اینها را سبحان موسایی می‌گوید. سربازی ۲۰ ساله که در پلیس‌ راه کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری خدمت می‌کند و اهل همین استان است. فیلم فداکاری‌اش چند روز پیش در فضای مجازی و یکی از صفحات اینستاگرام مربوط به همین استان پخش شد و همشهریانش ‌کلی از او تشکر کردند. او این از جان‌گذشتگی را در حالی انجام داد که هیچ‌کدام از افراد در محل حادثه حاضر نبودند زندگی‌شان را به‌خاطر نجات آن ۲ نفر به خطر بیندازند. قضیه از این قرار بود که یک خودرو ۴۰۵ از بالای پل و ارتفاعی تقریبا ۵ متری به درون آب سقوط کرده بود. سرنشینان خودرو یک زن و شوهر حدودا ۵۰ ساله بودند. موسایی می‌گوید: «آن ۲ نفر درحال مرگ بودند، اما کسی کاری نمی‌کرد. خیلی‌ها یا مشغول فیلم گرفتن بودند یا تماشا می‌کردند. هرچه از مردم می‌خواستم ‌کمک کنند، کسی توجه نمی‌کرد. دیگر معطل نکردم. با اینکه آب خیلی سرد بود، لباس‌هایم را درآوردم و از بالای پل و از آن ارتفاع بلند پایین پریدم. زن و شوهر، هر دو، بعد از سقوط به‌سمت شیشه پرت و داخل خودرو گرفتار شده بودند. در آن شرایط خیلی دست تنها بودم و با سروصدا از مردم کمک خواستم، اما کسی جلو نمی‌آمد. یکی از حاضران در صحنه حادثه معلمی بود که خدا خیرش بدهد، راهی به پایین پل پیدا کرد و به کمکم آمد. خلاصه دست هردوتای‌شان را گرفتم و از ماشین بیرون آوردم و بعد هر دو به بیمارستان منتقل شدند.» خوشبختانه به‌خاطر فداکاری این سرباز جوان، زن و مرد آسیب‌دیده از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

بیشتر بخوانید:

آزادی ۱۵ زندانی در گلستان
چه خبری بهتر از آزادی زندانیانی است که به‌علت ناتوانی در پرداخت بدهی، در زندان به‌سر می‌برند. خبر خوب امروز ما هم در همین زمینه است. ۱۵مددجوی زندان گنبدکاووس با کمک خیران و گذشت شاکیان از زندان آزاد شدند. ۱۴نفر از این مددجویان مرد و یک نفر هم زن است که به‌علت ناتوانی در پرداخت بدهی در زندان بودند. رئیس‌کل دادگستری گلستان در این‌باره گفته است: «مجموع بدهی این افراد ۱۲میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که بخشی از بدهی را شاکیان بخشیدند و حدود ۹۷۰ میلیون تومان هم با کمک خیران و ستاد دیه استان و کشور پرداخت شد. برای پرداخت باقی این بدهی نیز دادگاه با درخواست اعسار مددجویان موافقت کرد و به‌صورت قسطی به طلبکاران می‌پردازند.» از ابتدای امسال تاکنون با پیگیری و کمک‌های ستاد دیه استان، ۲۲۳ زندانی جرائم غیرعمد و مالی آزاد شده‌اند.

کد خبر 807108

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha