ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل که بر عهده چین است، از اتهام‌زنی نماینده رژیم صهیونیستی به مقامات سازمان ملل درباره مسئله جنگ غزه انتقاد کرده و خواستار نشان دادن رفتاری محترمانه شد.

ژانگ جون

به گزارش همشهری آنلاین، «ژانگ جون» نماینده چین در سازمان ملل که در حال حاضر ریاست شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد، از «گیلاد اردان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل که این نهاد بین‌المللی را متهم کرده بود آمار ارائه شده توسط حماس را «مقدس» می‌پندارد، خواست که نسبت به مقامات ارشد این سازمان احترام قائل شود.

شبکه المیادین در این باره گزارش داد که اردان سازمان ملل را به نپذیرفتن روایت و سیاست رژیم صهیونیستی متهم کرده بود.

ژانگ جون سخنان اردان را هنگام مطرح کردن این اتهامات علیه سازمان ملل قطع کرده و از او خواست رفتار محترمانه‌ای نسبت به مقامات ارشد سازمان ملل داشته باشد.

نماینده چین در سازمان ملل، ماه گذشته، رژیم صهیونیستی را به ایجاد فاجعه بی‌سابقه انسانی متهم کرده و در ۱۱ نوامبر از آن خواسته بود فورا به محاصره انسانی غزه پایان داده و امکان ارسال کمک‌های انسانی، به ویژه، سوخت را به اماکن بشردوستانه و درمانی فراهم کند.
وزارت امور خارجه چین پس از انتصاب نماینده چین به ریاست دوره‌اش شورای امنیت سازمان ملل، اعلام کرد که پکن «تمام تلاشش را برای برقراری صلح در فلسطین» به کار خواهد بست.

در حالی که غرب از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه غزه حمایت کرده است، پکن موضع نسبتا بی‌طرفانه‌ای اتخاذ کرده و درباره تلفات سنگین غیرنظامیان ابراز تاسف کرده است.

پکن همچنین خواستار متوقف شدن فوری خصومت‌ها شده و از به کار بستن راهکار «دو دولتی» حمایت کرده است.
درگیری‌ها در غزه در پی عملیات غافلگیرانه و گسترده «طوفان الاقصی» توسط حماس علیه مواضع رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر (۱۵مهر) آغاز شد. به گفته مقاومت فلسطین، این حمله در پی تعدی به حریم مسجدالاقصی و خشونت فزاینده شهرک‌نشینان صهیونیست علیه مردم فلسطین انجام گرفت.

از آن پس، رژیم صهیونیستی نوار غزه را هدف بمباران‌های متعدد خود قرار داده و با قطع آب، برق و گاز این منطقه آن را در محاصره انسانی قرار داده است. در پی تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی، چند روز پیش، برخی از کمک‌های انسانی از مرز رفح به این منطقه راه یافت.

رژیم صهیونیستی در این درگیری با بمباران ساختمان‌های غیرنظامی، مسجد، دانشگاه، کلیسا، بیمارستان و ساختمان‌های مسکونی، همچنین با استفاده از تسلیحات ممنوعه، از جمله بمب‌هایی که در آن فسفر سفید به کار رفته، مرتکب جنایات جنگی متعددی شده است.
تخریب کامل برخی مناطق و آواره شدن مردم غزه از اثرات حملات رژیم صهیونیستی و جان باختن بیش از ۱۵ هزار نفر از غیرنظامیان این منطقه بوده است.

پس از تلاش‌های دیپلماتیک فراوان، «آتش‌بس بشردوستانه» برای انتقال کمک‌های انسانی به غزه از صبح امروز به مدت ۴ روز برقرار شده است.

کد خبر 810073
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    56 3
    اگر حمایت آمریکا جنایتکار نبود، اسرائیل جنایتکار نمی‌توانست جنگ را ادامه دهد. اگر حمایت اروپا جنایتکار نبود، اسرائیل جنایتکار نمی‌توانست جنگ را ادامه دهد.
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    45 2
    آیا اینها انسان هستند که بخواهند از حقوق بشر حرف بزنند ، کشتار در غزه ثابت کرد که بویی از شرافت و انسانیت نبردند. در غزه جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت رخ داده است اسرائیل و آمریکا در غزه مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت شده اند. رژیم اسرائیل از عضویت در معاهده NPT و پایبندی به پادمان‌های جامع آژانس امتناع کرده است. آژانس باید با رویکردی بی‌طرفانه و حرفه‌ای با این رژیم برخورد کند. اکنون زمان خلع سلاح این رژیم و ایجاد صلح و امنیت در منطقه فرارسیده است.
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    41 3
    حمایت اروپایی‌ها جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار از جنایات اسرائیل از یاد مسلمانان نخواهد رفت. ویران شدن بیش از 70 مدرسه در تجاوز رژیم صهیونیستی و آمریکا به غزه برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است. اروپا از سال 1394 تاکنون به تعهدات خود در توافق هسته ای و برجام عمل نکرده است و هنوز هم عمل نمی کند چرا؟ زمان خلع سلاح رژیم صهیونیستی فرارسیده است آژانس باید با رویکردی بی‌طرفانه و حرفه‌ای با این رژیم برخورد کند و اکنون زمان خلع سلاح آن فرارسیده است. آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 1945 تاکنون منطقه خاورمیانه و جهان را بی‌ثبات کرده است. اقدامات وحشیانه‌ رژیم صهیونیستی و آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در نوار غزه هیچ ارزش نظامی ندارد. دولت‌های مدعی حقوق بشر به ننگ حمایت از نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه پایان دهند سکوت سازمان‌های بین‌المللی مهر تأییدی بر جنایات صهیونیست‌ها در غزه است.
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    40 3
    اتحادیه اروپا: همچنان به برجام پایبند هستیم/ و باز هم 100 درصد فقط دروغ است و این در حالی است که اتحادیه اروپا از سال 1394 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که هیچ کاری و اقدامی در مورد برجام برای ایران نکرده است.
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    40 2
    اروپا همواره ثابت کرده که دوست ایران نیست سه کشور اروپایی به همراه آمریکا در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و این در حالی است که متأسفانه سه کشور اروپایی به همراه آمریکا از سال 2015 تاکنون به تعهدات خود در توافق هسته ای و هم برجام عمل نکردند و هنوز هم عمل نمی کنند. آمریکا جنایتکار در سال 1397 با دستور ترامپ بی ادب به صورت غیر قانونی از توافق هسته ای و برجام خارج شده است و آمریکا جنایتکار با خروج از توافق هسته ای و برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است پس آمریکا جنایتکار دیگر در نشست شورای حکام حق صلاحیت دخالت و مداخله درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران را ندارد. سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در نشست جاری شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیگر نمی توانند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان سرپوش بگذارند. انگلیس به تعهدات برجام پایبند نبوده است. فرانسه به تعهدات برجام پایبند نبوده است. آلمان به تعهدات برجام پایبند نبوده است.
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    45 2
    آمریکایی ها جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار، صهیونیست ها جنایتکار و مزدورانشان ثابت کردند که بویی از انسانیت نبرده اند. غلطی از اسرائیل سر بزند تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم سردمداران رژیم صهیونیستی بدانند اگر غلطی از آنها سر بزند ملت ایران تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد. حمایت دولت‌های غربی جنایتکار از صهیونیست‌ها جنایتکار مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه شده است
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    41 3
    اقدامات صهیونیست‌ها در غزه مصداق روشن نسل‌کُشی و جنایت جنگی است اقدامات صهیونیست‌ها در غزه، مصداق روشن نسل‌کُشی و جنایت جنگی و نقض آشکار معیار‌های پذیرفته شده حقوق بین‌الملل است. اظهارات و اقدامات صهیونیست‌ها در روز‌های اخیر، مصداق روشن نسل‌کُشی و جنایت جنگی و نقض آشکار معیار‌های پذیرفته شده حقوق بین‌الملل و حقوق بشر بوده و نزد جامعه بین‌المللی و افکار عمومی جهان به شدت مطرود و غیرقابل تحمل است.
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    48 4
    بنده ازهمان روز اول اعلام کردم که اسرائیل و آمریکا به دنبال جنگ و مبارزه با حماس نیستند اسرائیل و آمریکا در این مدت 49 روز 100 درصد فقط مردم نوار غزه را بمباران و قتل عام کردن و هنوز هم بمباران و قتل عام می کنند.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    44 2
    همکاری و همدستی مدعیان دروغین حقوق بشر با صهیونیست ها جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار کشتار، بمباران، قتل عام و نسل کشی مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه نوار غزه شرم آور و تاسف باز است. نیروی هوایی ارتش اسرائیل باید قوانین بین‌المللی را رعایت کند. نیروی هوایی ارتش اسرائیل در این مدت 49 روز بیش از هزار بار مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در نوارغزه شده است. بیش از 14هزار نفر شهید در 49 روز جنایت در غزه/ بیش از 30 هزار زخمی حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی مجوزی برای کشتار مردم غزه است. جو بایدن، نتانیاهو، فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی، به همراه ارتش آمریکا و انگلیس در جنگ نوار غزه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده اند و باید در دیوان کیفری بین المللی محاکمه شوند. کشورهایی که آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و اسرائیل را دشمن درجه یک خود می دانند و باید به فکر ساخت بمب اتمی باشند.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    39 4
    کشتار، بمباران، قتل عام و نسل کشی غیرنظامیان غزه توسط آمریکا و اسرائیل پذیرفتی نیست آمریکا، اسرائیل، هر دو در نوار غزه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده اند و باید در دیوان کیفری بین المللی محاکمه شوند. شرم آور و تاسف بار است که امانوئل ماکرون بی ادب رئیس‌جمهور فرانسه جنایتکار علنی و آشکار از تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی صهیونیست ها جنایتکار در جنگ غزه دفاع و حمایت می کند. هدف رژیم صهیونیستی و با حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان نسل کشی و نابودی کلی غزه است
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    36 3
    پارلمان اروپا که مدعی نماد دموکراسی و ارزش‌های به اصطلاح حقوق بشری و انسانی است، چشم خود را بر بی‌سابقه ترین و وحشیانه‌ترین مجازات دسته‌جمعی و کشتار فجیع دهها هزار شهروند بیگناه فلسطینی که ۷۰ درصد آنان زنان و کودکان هستند، بسته است
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    38 4
    رژیم صهیونیستی بدون حمایت آمریکا و غرب قادر به ادامه جنگ نیست
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    0 0
    خدا کنه روزی نرسه افغانی بخواهد ایران را فلسطین کند باور کنید تعدادشان آنقدر هست که هرکاری انجام دهند مسئولان جای پنهان کاری به فکر چاره باشند بیش از چهل سال است ما از سمت افغانستان مورد حمله هستیم و معیشت و اقتصاد ایران را به نوبه‌ی خود ویران کرده‌اند.