قدم زدن شبانه در آب و هوای خنک و خلوتی شب، با نوشیدن یک لیوان آبمیوه تازه یا خوردن یک بستنی خوشمزه، خاطره‌انگیزتر هم می‌شود.

بستني اكبرمشدي

همشهری آنلاین - نیلوفر ذوالفقاری: برای گشت و گذار در خیابان‌های پایتخت در شب‌های خنک پاییز و نوشیدن یک لیوان آبمیوه تازه یا خوردن یک بستنی خوشمزه، پاتوق‌هایی در تهران وجود دارد.

اگر شب‌ها راهتان به خیابان سهروردی شمالی و حوالی میدان پالیزی افتاده باشد، حتما ترافیک عجیب و غریب این محدوده، باعث تعجب تان شده است. کافی است کمی صبر کنید تا علت ایجاد این ترافیک را بفهمید. ردیف مغازه‌های آبمیوه‌فروشی و بستنی‌فروشی در کنار چند رستوران و فست‌فودی رنگارنگ، نشان می‌دهد که اینجا یک ایستگاه شکم‌گردی محبوب است. صف طولانی روبه‌روی آبمیوه‌فروشی‌ها، همیشه برقرار و تنوع محصولات آنقدر زیاد است که انتخاب کردن نوشیدنی، خودش زمان زیادی می‌برد. اینجا خبری از میز و صندلی و جایی برای نشستن نیست. بیشتر شهروندان ترجیح می‌دهند کمی قدم بزنند و دورتر بنشینند یا سوار خودروهایشان شوند. بستنی‌فروشی‌های این محدوده هم حسابی محبوب هستند. شما می‌توانید بستنی ای با طعم دلخواه خودتان بسازید، آن را با تنقلات مورد علاقه‌تان تزئین کنید و از طعم متفاوت آن لذت ببرید. البته بستنی‌ای که خودتان بسازید، کمی گران‌تر از بقیه بستنی‌هاست اما به امتحان کردنش می‌ارزد. ماجرا به خیلی سال قبل برمی‌گردد. وقتی نخستین مغازه آبمیوه و بستنی و معجون کمی پایین‌تر از چهارراه ابوسعید کارش را شروع کرد و خیلی زود طرفدارانش را یافت. اگر با خودروی شخصی به این خیابان می‌روید، حواستان باشد که باید آن را در مسافتی دورتر از مغازه‌ها پارک کنید.

- موقعیت: میدان پالیزی و خیابان حافظ

- ساعت فعالیت: عصر تا شب

- جای پارک: عمدتا ندارد

- بیرون بر: دارد

- جای نشستن: ندارد

- وضعیت قیمت: متوسط و متوسط رو به بالا

- مالیات بر ارزش افزوده: دارد

کد خبر 811702
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha