سخنگوی دولت گفت: هیچ تصمیمی برای افزایش نرخ بنزین در دولت گرفته نشده است.

بهادری جهرمی

به گزارش همشهری آنلاین، علی بهادری جهرمی در نشست خبری امروز اظهار کرد: درباره احتمال افزایش قیمت بنزین در هنگام بررسی لایحه بودجه سال آینده در مجلس گفت: لایحه بودجه به صورت عمومی در رسانه ها منتشر می‌شود و متن آن موجود است و هیچ تصمیمی برای افزایش نرخ بنزین در دولت گرفته نشده است.

تمام بنزینی که در کشور تولید می‌شود، استاندارد یورو ۴ و یورو۵ دارد

وی درباره طرحی برای جلوگیری از مازوت سوزی عنوان کرد: در این دولت بارها گزارش هایی متعددی در حوزه انرژی در خصوص جمع آوری گازهای مشعل در غرب کارون و سطح هویزه اعلام شده است و قراردادهای متعددی وزارت نفت با شرکت‌های دانش بنیان برای رفع آلایندگی منعقد کرده است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه تقریبا گازهای مشعل و فلر که در آن منطقه آلاینده بودند، هدایت شده‌اند، گفت: این گازهای به نحوی هدایت شده که علاوه بر عدم آلایندگی به سمت تولید در فرآیندهای پتروشیمی‌ها و سایر حوزه‌ها در حوزه انرژی مورد بهره بردای قرار گرفته است تا منبع تولید انرژی شوند.

سخنگوی دولت با اشاره به افزایش کیفیت بنزین و گازوییل در کشور یادآور شد: تمام بنزینی که در کشور تولید می‌شود، استاندارد یورو ۴ و یورو۵ را دارد. به عنوان مثال در اصفهان ۱۵ میلیون لیتر گازوییل تولید می‌شد که به یورو ۵ ارتقاء یافت تا از بروز آلایندگی جلوگیری کند. البته حوزه مدیریت مصرف و جلوگیری از آلایندگی یک حوزه ملی است که باید در کنار فعالیت همه دستگاه‌ها، همه مردم برای مدیریت مصرف و کاهش آلایندگی‌ها کمک کنند.

بهادری جهرمی درپاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه، برنامه دولت برای جلوگیری از کاهش آب دریای خزر چیست، گفت: استمرار کاهش آب دریای خزر در دهه های اخیر بیشتر ناشی از تاثیرات جهانی اقلیمی بوده که البته برای حفظ آن باید کشورهای حاشیه دریای خزر در این باره همکاری کنند تا از انقراض گونه‌های مختلف زیست محیطی دریای خزر جلوگیری شده و منابع موجود آن حفظ شود. کنوانسیون زیست محیطی دریای خزر درباره حفظ آن اقدامات لازم را انجام داده است که مصوبات آن به تصویب کشورهای عضو رسیده است و در ادامه راه نیازمند تلاش جمعی فراکشوری و منطقه‌ای برای حفظ دریای خزر وجود دارد.

سخنگوی دولت تاکید کرد که دیپلماسی کشور در این حوزه فعال است و بر اساس دیپلماسی همسایگی، حفظ دریای خزر در دستور کار دولت قرار دارد.

کد خبر 819109

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 17
  • ح IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    10 0
    سلام نفت و بنزین و محصولات دیکشن از انرژی‌های تجدید پذیر نیست و بعنوان منابع درآمدی نمیتونن باشن که روش حساب کرد و تجدید پذیرها بهترن مازوت سوزی در نیروگاه شازند ادامه داره ودهر کاری باید کرد نا برطرف شه اراک افراد اکثرا عصبانی بی حوصله و ناراحت هستن رسیدکی کنید
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    1 27
    ای کاش بنزین گرون میکردن مالیات افزایش نمیدادن
  • محسن IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    32 16
    همین خودتون فردا باز میاید میزنیدقیمت بنزین افزایش یافت.موندم چی بهتون میرسه ملت رو زجر بدید
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    29 2
    اینقدر اقلام مصرفی مردم بیچاره گران کردید،بایدم بنزین گران نشه،
  • ناشناس IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    29 1
    تو ایران زندگی می‌کنید. وهنوز نمیدونید چگونه تصمیم گرفته می‌شود. تصمیم افزایش حقوق کارکنان دولت ده روز پس از گفتار تبدیل به مصوبه و چند روز بعد در فیش حقوق دیده می‌شود. حقوق کارگران در نیمه دوم سال. حرف می‌زنند. با هزار التماس و خواهش میرن جلسه و بعد چندین جلسه یک سوم روزی کارگر تصویب و چند ماه بعد از سال در فیش دیده می‌شود. بنزین هم بدون اینکه رئیس جمهور بدونه صبح اعلام میکنه من نمیدونستم .پس اینقدر اضطراب برای چیه .
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    19 2
    دروغ میگی
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    11 1
    تو مملکت ما حداقل بالای ۲ میلیون نفر حقوق های دریافتی شون بالای ۲۵۰ میلیون بشه خودتون حساب کنید که چه شود بایدم بودجه کم بیاد فقط اضافه شدن حقوق ۱۸ درصد باشه کسی که ۱۰ میلیون حقوق میگیره میشه یک میلیون هشتصد ولی وقتی دوستان از ما بهترون ۲۵۰ میلیون دریافتی میشه بالای ۳۰ میلیون حداقل میشه دمش گرم
  • RU ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    30 0
    مادیگه امیدی نداریم هرکاری که دوست دارید بکنید فقط بدانیدخدایی بالاسرتان هست ان الله یری
  • وحید IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    29 1
    بالاخره یه‌جوری‌باید‌پول‌اختلاص. چای‌دبش‌رو از‌جیب‌ملت‌بکشن‌بیرون.
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    33 0
    امیدوارم شب نخوابیم صبح بلند شیم ببینیم بنزین گرون شده و مجلس میگه ما خبر نداریم رییسی هم مکه من اصلا از موضوع خبر ندارم کی گرون شده دیشب که با من جلسه ای درباره بنزین برگزار نشده .یهو یکی در میاد میگه مرگ بر آمریکا .آمریکا گرون کرده
    • محمدرضا IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      0 16
      ,اونی که این حرفها رو میزد مجلس غربگرا و دولت غربگراتون بود که صبح جمعه خبر دارمیشدن .نه آقای رئیسی
  • ممصادق IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    11 0
    اینکه گفته میشه بنزین ما یورو 4و5 است اصلا باور کردنی نیست. شاید تولید بشه ولی صادرات میشه و مصرف داخلی نمیشه
  • jalal IR ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    11 0
    همین چند روز پیش از قول رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نوشته بود مجلس یک اشتباه بزرگی که کرده چراغ سبز افزایش قیمت بنزین رو به دولت داده و دولت میتونه هر چقدر که بخواد سال دیگه قیمت بنزین رو افزایش بده. بحث مالیات، افزایش ناچیز حقوق ، تورم ،خشکسالی و بی آبی، آلودگی هوا و ریزگرد هاو ...، کنار هم بزاری، سال۱۴۰۳ باید منتظر یک جهنم واقعی باشیم. خدا به ما رحم کنه
  • محمد IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    6 1
    بنزین را گران نکنید...
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      2 1
      برادر من متاسفانه ما تمام خریدهامون به ارزش دلارِ توی ایران ، یعنی همه چیز چند برابر میشه ولی مردم فقط روی بنزین حساس هستند ، نتیجه اینکه همه چیز خیلی خیلی گرون شده . بعد بنزین قیمتش از آب معدنی کمترِ (تنها چیزی که با دلار نرفته بالا) نتیجه این همه خودرو تک سرنشین و تردد غیر ضرور و ترافیک های عجیب و غریبه .شما فکر میکنی بنزین همین ۱۵۰۰ بمونه به نفع ماست نه خیر ، پول چاپ میکنن تورم روی تورم میاد. بنزین رو باید گرون کنند به تاکسی ها باید سهمیه ای بدن که بشه نرخ مسافرکشی رو نگه داشت. همه چیز صد برابر بشه فقط بنزین ارزون بمونه به چه درد میخوره !!!!
  • ناشناس US ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    2 1
    اکتان زیر نود در خد60تا70 می‌باشد افتضاح است شعار ندهید