بارش برف که از ظهر روز گذشته در اردبیل آغاز شده کماکان ادامه دارد و ارتفاع برف در برخی مناطق شهری به بیش از نیم متر و در مناطق کوهستانی تا یک متر رسیده است.

برف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، بارش برف از ظهر روز گذشته در تمام مناطق استان اردبیل آغاز شده و کماکان بارش این نعمت الهی ادمه دارد به‌طوری‌که ارتفاع برف در برخی مناطق شهری اردبیل به بیش از نیم متر و در برخی مناطق کوهستانی تا یک متر رسیده است.

بارش برف سبب خوشحالی اهالی و کشاورزان شده و پس از چند روز انتظار شاهد بارش این نعمت الهی در استان اردبیل هستیم و اما در کنار آن حجم زیاد برف سبب کندی تردد و عبور و مرور در نقاط شهری و جاده‌ها شده است و در برخی محورهای استان عملا امکان تردد نیست.

برف سنگین سبب شده راه بسیاری از روستاهای استان اردبیل در زیر برف دفن شود و اکنون راه ارتباطی اکثر روستاها مسدود است.

۷۰ درصد راه‌های روستای استان اردبیل پوشیده از برف است

به گفته سید کمال الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در حال حاضر از مجموع یک هزار و ۸۰۰ روستای استان، جاده‌های ۷۰ درصد روستاها و راه‌های فرعی پوشیده از برف بوده و تردد در آن به سختی و یا کلا مسیر آن‌ها مسدود است.

طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی از ظهر امروز، شدت بارش برف در سطح استان کاهش می‌یابد اما کماکان بارش برف تا امشب در غالب مناطق استان تداوم خواهد داشت و به علت وزش باد کولاک شدید برف در جاده‌ها و گردنه‌ها رخ می‌دهد.

آفرود سواران به کمک مردم آمدند

با توجه به شدت برف در معابر شهری آفرود سواران اردبیلی در اقدامی خودجوش و قابل تحسین در سطح خیابان‌ها و معابر شهری اردبیل حاضر شده و به خودروهای گرفتار شده در برف کمک‌رسانی می‌کنند.

وضعیت قرمز در تمامی شهرهای استان اردبیل

طبق گفته خدمتی، مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل تمام شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند و از اهالی انتظار می‌رود با پرهیز از ترددهای غیرضروری اجازه دهند تا شهرداری و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان نسبت به برف‌روبی و پاکسازی مناطق شهری اقدام کنند.

خدمتی عنوان کرد: ارتفاع برف در برخی از مناطق به ۸۰ تا ۹۰ سانتی‌متر رسیده و واقعا کار خدمات‌رسانی با سختی تمام در مسیرها و جاده‌های اصلی در حال انجام است.

سپاه پای کار خدمت به مردم

طبق اطلاعیه روابط عمومی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل، تمام تجهیزات لجستیکی سپاه برای پشتیبانی از ارگان‌های امدادرسان در مناطق حادثه خیز به صورت آماده‌باش درآمده‌اند.

تمامی گروه‌های جهادی سپاه و بسیج استان از آغازین ساعات نزولات رحمت الهی در کنار دستگاه‌های خدمات‌رسان با بسیج کردن پرسنل و دستگاه‌های مهندسی در خدمت مردم بوده و در ضمن نانوایی‌های منتسب نیز به‌صورت ۲۴ ساعته در حال پخت نان و ارسال به روستاها هستند.

روابط عمومی سپاه استان اردبیل از آمادگی و در اختیار قرار گرفتن توان رزمی مهندسی تیپ ۳۷ سپاه حضرت عباس( ع) استان و هم‌چنین تجهیز خودروهای تاکتیکی رزمی جهت امدادرسانی به مردم خبر داده و اعلام کرد تمامی مقرها و حوزه‌ای سپاه و بسیج جهت خدمت رسانی به مردم تجهیز و آماده باش هستند.

یک استان ایران در برف غرق شد ؛ اعلام وضعیت قرمز در تمام شهرها!

مشکلی در حوزه‌های خدماتی و تأسیساتی شهرستان اردبیل وجود ندارد

سیدمحمد اعتماد اعجازی، فرماندار شهرستان اردبیل گفت: با توجه به حجم بالای بارش برف در اردبیل، مشکل اصلی در حوزه‌ فعالیت‌های خدماتی و تأسیساتی در سطح شهرستان وجود ندارد و صرفا قطعی برق را در بخش ثمرین شاهد بودیم که اقدامات لازم برای حل قطعی برق انجام شد.

وی افزود: از روزهای گذشته موضوع حمل آرد برای نانوایی‌های شهرستان اردبیل پیش‌بینی شده بود که فعلا مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

فرماندار شهرستان اردبیل در رابطه با بازگشایی راه‌های روستایی، گفت: با مرکز بهداشت شهرستان هماهنگی‌های لازم به‌عمل آمده و وجود خانم‌های باردار در روستاها، اولویت بازگشایی راه‌های روستایی است که تلاش کنیم به ترتیب تمامی راه‌ها را بازگشایی کنیم.

اعجازی تصریح کرد: با توجه به حجم بالای بارش برف در اردبیل، قطعا نارضایتی‌های از جانب مردم وجود دارد که با توجه به وجود امکانات محدود برف‌روبی، تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات شهری انجام ‌می‌دهیم.

حجم برف در مشکین‌شهر به ۶۵ سانتی‌متر رسید

شهرام محمدی، فرماندار مشگین‌شهر در مشکین‌شهر اظهار کرد: حجم برف در این شهرستان به ۶۵ سانتی‌متر و در ارتفاعات دامنه سبلان نیز نزدیک به یک متر رسیده است و بر همین اساس و با توجه به حجم بارش برف به‌جز ادارات خدمات‌رسان بقیه ادارات تعطیل شد.

وی افزود: به‌دلیل بارش سنگین برف اکثر راه‌های فرعی و روستایی در این شهرستان مسدود هستند و اکیپ‌های نیروی خدمات‌رسان در تلاش برای بازگشایی راه‌های اصلی شهرستان هستند.

کلیه راه‌های ارتباطی در شهرستان نمین مسدود شد

طیب امینی، فرماندار شهرستان نمین با بیان اینکه بارش کم سابقه برف باعث مسدود شدن بسیاری از راه‌های ارتباطی شهرستان شده گفت: گردنه حیران و اتوبان اردبیل و نمین تقریبا غیرقابل تردد است و از مردم خواسته شده تا از تردد به سمت نمین جدا اجتناب کنند.

وی با تاکید بر اینکه بالای ۹۰ درصد از راه‌های روستایی مسدود است افزود: تردد در داخل شهر نمین به سختی و با زنجیر چرخ انجام می‌شود.

فرماندار شهرستان نمین با بیان اینکه وضعیت شهرستان نمین نسبت به شهرستان‌های همجوار بحرانی است ادامه داد: از مسؤولان استان، بسیج سازندگی و مدیریت بحران استان درخواست کمک کردیم.

وی با بیان اینکه نیروهای بعضی از کارخانه ها در اتوبان گرفتار شده اند افزود: مسیر اتوبان اردبیل به نمین مسدود است مردم از هر گونه تردد تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

ادارات اردبیل تعطیل شد

با توجه به شدت بارش برف و برودت هوا، امروز یک‌شنبه ۲۴ دی، همه ادارات شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین، سرعین، مشکین‌شهر و گرمی به غیر از مراکز امدادی و خدمات‌رسان تعطیل است.

همچنین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل وضعیت اکثر محورهای مواصلاتی را نامساعد و یا غیرقابل تردد اعلام کرده و از مردم خواسته است فعلا در جاده‌ها تردد نکنند.

بارش سنگین برف همچنین از روز گذشته سبب انسداد محور اردبیل- آستارا و اسالم خلخال شده است و اکثر راه‌های روستایی استان اردبیل تا اطلاع ثانوی مسدود است.

راه ۲۸ روستای شهرستان خلخال مسدود است

عباس حقی سرپرست راهداری خلخال گفت: به دنبال بارش برف سنگین در مناطق روستایی خلخال راه بیش از ۲۸ روستای شهرستان مسدود است و بازگشایی همچنان در مسیرهای صعب العبور ادامه دارد

وی افزود: علی‌رغم بازگشایی چند باره مسیرهای روستایی باز کولاک در روستاهای بفراجرد، الهاشم، راه سوسهاب و مرجین باز این راه‌ها مسدود شده است.

امدادرسانی به ۲ هزار و ۳۹۱ نفر گرفتار شده در برف و کولاک اردبیل

حمید قویدل، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل به ۲ هزار ۳۹۱ نفر گرفتار شده در برف و کولاک امدادرسانی کرده‌اند.

وی افزود: در ۵ روز گذشته، امدادگران به هموطنان که در محورهای خلخال، بیله سوار، کوثر، نمین، گرمی، مشگین شهر و اردبیل در برف و کولاک گرفتار شده بودند، امدادرسانی کردند.

برخی شهروندان اردبیلی از وضعیت نامطلوب معابر سطح شهر و هم‌چنین عدم برف‌روبی اکثر خیابان‌ها خبر می‌دهند که همین موضوع سبب شده تردد درخیابان‌های اردبیل به سختی انجام گیرد، با این حال شهرداری اعلام کرده با تمام توان در سطح معابر شهری در حال خدمت‌رسانی است.

کد خبر 824382

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 162
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 84
  • میثم IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    دروغ میگن. هیچ کاری نکرده بودن
    • ساینا IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      52 94
      شما که این حرف و میزنی خوب کاری میکنن دروغ میگن اگه راس میگی خودت برو فقط دنبال این هستین بشینید عیب بزارید دروغ میگن الکی میگن
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      48 33
      تو مگر با اجنه در ارتباطی که در یک زمان همه جا باشی ببینی کاری کرده‌اند یا نه
    • شکرت IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      44 11
      چند وقته تیترهای هواشناسی یجوری شده همش هشدار قرمز انگار نعمتهای اسمونی بلاهای آسمونی هستند نکنه حتی سو مدیریت خودتونم رو استغفرالله.. میخواید گردن خدا بی اندازید برف و بارون نباریده حالا که لطف خداشامل حال مردم شده چرا هی تیرهارو سیاه و قرمز جلوه میدید از مردم نمی‌ترسید از خداهم ترس ندارید؟؟؟؟؟ جای شکرگذاری کفران نعمت هم میکنید
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    خب خداروشکر کاش همه جای ایران اینطوری وضعیت قرمزبشه یعنی انشالله هممون برف و ببینیم والا حسرتیم خدایا خودت رحم کن فراموشمون نکن الهی مابرف میخواهیم آمین
    • US ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      معلومه که در رفاه هستی مثل ما نیستی دو سانت برف می‌شینه نگرانی داریم که اگه دو سانت دیگه بباره سقف چکه میکنه و ۱۰ سانت بباره سقف بر سرمون آوار میشه شما در زفاه هستی سه متر هم بباره غمتان نیست خدا بیشتر بده بخیل و حسود نیستم ولی ما هم آدمیم فقط من یکنفر نیستم فقط در گذر ما به جرات میتونم قسم بخورم ۵۴۶
    • عباس IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      دعا کن ۴۰ سال مدام زمستونها پربرف باشه تا این خشکسالیها جبران بشه.ما هم آمین میگیم.
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      79 12
      3/49 با فیلتر شکن پرچم آمریکا چرا زبان ات به شکر گزاری باز نمی شود بعد مرد حسابی مگر تو خانه آت را با کارتن خالی درست کردی که با کوچکترین نمی سقف خانه آت خراب می شود و چرا فکر می کنی تا کسی نظر متفاوت با شما دارد سریع مرز بندی و قضاوت و حکم صادر می کنی
    • مملقندی IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      1 0
      توکه وطنت آمریکاست مزدور.تا دیروز .میگفتی ابر هارو میدزدن حالا که برف اومده میگی خونه خراب میشه.که باشه که شما بمیرید که مردم نفس راحت بکشن
    • صفرآقالار IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      1 0
      سلام ب همه هموطنان ایرانی امیدوارم همه جای کشورعزیزمان ایران پرازنزولات الهی بشه خداروشکر که شهرستان سیب زمینی کار پرازبرف وباران شدودل اردبیلی هاروخوشحال کردکمکم برف جاش عوض کرده وبه استان گیلان وشهرهای شمالیه کشور رومیآره
  • سعید IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    سلام . اگه بگیم برف روبی و امداد رسانی توسط شهرداری ، راهداری و ... انجام نمیشه ؛ بی انصافی است . اما بی تعارف بگم اونجوری که در تلوزیون و رسانه ها تبلیغات میکنند ... خدمات رسانی مطلوب نیست ... در واقع ماشین آلات و نیروهای امدادی به اندازه یک مرکز استان ، فعال نیست ... و پاکسازی خیلی به کندی در حال انجام است...
    • حاج قاسم IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      73 13
      ان شاالله شهر ما هم برف بیاد و هیچ نیروی امدادی و راهداری نیاد پای کار ، بخدا راضی هستیم ، حالا ناشکری نکنید ، الحمدالله که نعمت خداوند بر سرتون باریده ، این مشکلات هم حل میشه
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      28 4
      برید خدا رو شکر کنید برف اند خدا کنه برف در شهر ما خراسان بباره هیچکس هم نیاد حتی کمک مگه میخاد چکار بشه دو روزه از تو خونه ها داریم سطل سطل خاک جمع میکنیم فقط خدا خاک و باد داره رو سرمون میباره
  • محمد IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    خدایاشکرت میدانم که بدم وتوخوب.
    • لل IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      41 8
      انشاءالله روزی شهر ما هم بشه خوش به حالتون. کاش شهر ما هم برف بیاد هیچ کس هم برفروبی نکنه
  • خدایا .به تمام شهرهای ما نعمتباران وبرف فزونی اید IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    135 8
    خدایا برای بارس برف .سپاس ‌امیدوارم در همع شهر ها بارس برف داشته باشبم .سپاس ....
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    80 7
    دعا کنید در منطقه ما هم باران ببارد شهر ما هنوز زرهای بارش نداشتهوآسمان اینجا بخیل شده
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    69 5
    خداروشکر‌کاش.مراغه‌هم‌برف‌بیاد
    • US ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      22 11
      من مراغه برف شیره میخوردم
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    50 4
    سپاس خدا را
    • ناشناس IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      23 30
      نخورید،چون این ابرها دستی هستن معلوم نیست چه موادی توش میریزن مریضتون میکنه
    • فرهاد IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      1 0
      نوش جانت ولی نخور چون اولین برف هست همه بیماریها و میکرب های هوا رو با خود اورده خداروشکر هوارو تمیز کرده ولی اون برف تمیز ننیست
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    56 7
    خدایا شکرت بازم لطفتو بهم نشون دادی شکرا لله
    • یه نفر IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      0 0
      برای بارور شدن ابر با هواپیما روی ابر نقره پخش میکنن
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    76 4
    چه عالی ای کاش همه جا برف بیاد خفه شدیم از هوای آلوده مشهد
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    61 7
    همه جا برف و بارون و خوشحالی مردم الی کرمان که فقط بادو خاک و اندوه مردم وخون بی گناه ریخته شده به خاطر حادثه تروریستی نه برف و نه بارون
  • علی IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    68 5
    خوشبحالتون والا شیراز ک بارون هم واسمون شده آرزو...
  • خ ن IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    67 91
    خداراشکر ازقدیم تاالان مردم اردبیل باغیرت باحجاب بوده وهستندوخدانعمت برف وباران راعطافرموده
    • شهروند IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      43 26
      کاکو اسپری برف شادی بخر ، که هم شاد بشی و هم برف ببینی
    • ابوالفضل IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      32 53
      واقعا که گناه تاثیر داره در نزولات اسمانی فقط خدا نیاره روزی رو که مارو به خودمون واگذار کنه انقد نعمت بده که از یاد اون غافل شیم از وقتی فتنه هرزگی راه افتاد نعمت از ایران رخت بست تا شاید به خود بیایم
    • سمیه IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      54 23
      سلام من اصلا با حجاب مخالف نیستم ولی الکی ربط نده خدا آنقدر بزرگه که این چیزارو به نعمتاش ربط نمیده زنجان برف میاد کرج بارون فقط بلدین الکی حرف بزنید
    • حسین از همدان IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      50 8
      سلام ، بنده خدا این موقعیت جغرافیایی هست ، ترکیه سه متر برف میاد هرسال ، از اونا بی حجاب و مشروب خور تو دنیا نیست
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      43 12
      یعنی ما بی غیرت هستیم وخدا فقط برف به حجابها میده لطفا حرف دهنت را بفهم
    • لیلی IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      42 10
      با نیم متر برف به مردم انگ گناهکاری و بی دینی میزنی ؟!!! خوبه کشور همسایتون با اونهمه بی حجابی و عیاشی چند ماهه برف میاد
    • فاطمه IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      29 5
      چ ربطی داره آخه پس همه مردم شهرهای دیگ بی حجابن بی غیرت فقط شهر شما باحجابن باغیرت اصلا میفهمی چی میگی حرف دهنت اول بدون بعد بیرون کن
    • فرزانه IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      24 7
      با آدمایی امثال شما شدیم هشتاد میلیون
    • چی چی IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      10 2
      🤔🤔🤔🤔🤔
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    51 21
    بارش برف عالی است باید شکر گزار بود
    • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      62 31
      چه ربطی داشت به حجاب،خخخخ
    • حجت IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      64 17
      پس لابد بقییه ایران بد هستند که برف نمیاد! التماس تفکر
    • Fatema IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      34 9
      خداوند مهربان به همه لطف دارد.شما لطفاً طرز فکرتونو عوض کنید
    • گرینگو IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      39 32
      مردم اردبیل شیعه حضرت علی و واقعا شهر با حجاب ومومنی هست اینو راست میگه من که بچه اونجا نیستم ولی سربازی اونجا بودم مردمانی معتقد و با حجاب وباوقار !!شاید منظورش اینه که خدا به اونها لطف کرده نه اینکه بقیه مردم گنهکارن !! انشاالله خدا لطف وکرمش را به تمام مردم ایران داشته باشه واونها را از بلا دور کنه !! خلاصه در این وضعیت بد اقتصادی چشم همه مردم ایران به الطاف خدا هست چه با حجاب چه بی حجاب !! بالاترین افراد نزد خدا با تقوا ترین آنهاست !! وتو چه میدانی تقوا چیست ؟؟حجاب؟قلب پاک؟ذهن پاک ؟و...
    • هادی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      51 7
      کانادا، یا جنوب آرژانتین همه با حجابن، سیبری، مغولستان، اصلن قطب شمال وجنوب، پر برفه، هموش حجاب دارن 😂😂 عمو جان چه ربطی داره، اردبیل اولا منطقه سردسیر کوهستانی هست، جدا از اون شهرش بزرگ وصنعتی نیست، اکثر کلان شهر های ما صنعتی وآب وهوای آلوده دارن، منواکسید کربن تولید شده از نیروگاه های برق حرارتی کارخانجات و اتومبیل ها مانع از ریزش پدیده های جوی میشن، زمان شاه که بی حجابی زیاد بود اما بارش زیاد چون اون زمان آلودگي هوا ومحیط بسیار پایین بوده واکثر نقاط ایران بارندگی زیاد بوده، الان آسمون رو می بینی خاکستری بجای اینکه آبی باشه
    • ترانه IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      17 7
      افرین 👏👏👏👏
  • کرمانی IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    49 3
    خدایا شکرت بابت این همه نعمت خدایا شهرکرمان خیلی مشکل بی ابی ورتابستان داره خدایا توروخدا توشهرماهم برف ببارون این نعمتوازمانگیردرسته مابدیم ولی یادت باشه مابندهاتیم مهرابانیت راازهیچکس دریغ نکن
    • الاه IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      15 2
      روسیه کمونیستن . و وتکا خیلی میخورن . پراب ترین کشور جهانه . با اونهمه جمعیت هیچ کس گرسنه نیست . ۹ ماه سال بارندگی ومحصولات کشاورزی فراوان .
  • جلیل رحمانی اشخانه IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    27 9
    چرا برای ما برف ندیده ها که برف نباید بیاید . ما بدبخت هستیم. ما هرروز صبح که از خواب بیدار می شویم با افتاب خوشکلمان سلام می کنیم ارزو به دل مانده ایم پاهایمان گلی شود . بابا بی خیال ما هم برف می خواهیم برای ما هم برف ببارین چرا فقط برای اردبیل هرسال باید برف بباره هااآ. مگه ماها آدم نیستیم . پارسال در خراسان شمالی یعنی منطقه آشخانه تا چمن بید هیچ گندمی رشد نکرد هیچ کنوایی به منطقه ما بدبختها نیامد . امسال هم فک کنم هیچ برف بارونی نیاد نمی دونم گناهمون چیه ولی می دونم بی ارزش شدیم واسه خدا
    • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      18 29
      لطفا در اندازه سایز آدم بودنت حرف بزن! هیچ موجودی برای خدا بی ارزش نیست چه برسه به انسان. طبیعته دیگه یه روز برف میاد یه روز نه.
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      2 1
      سلام اونجا بارون میاد چرا این حرفو میگی من پارسال یه بیس روز اونجا بودم همیشه هم بارندگی بود
  • بهروز IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    12 13
    کدام خدمت رسانی دروغ محض است امکانات ندارند به علت خشکسالی های پی در پی و عدم پارش برف در زمستان نبود اعتبار کافی اکثر تجهیزات لجستیکی و پشتیبانی از رده خارج شده
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    42 2
    وقتی نمی‌بارد همه میگن چرا نمی بارد وقتی می‌بارد میگن جاده ها چرا بسته شده راهها بند آمده.
  • ب پ IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    43 2
    خدا را شکر که رحمتش نازل کرد مسدودی راهها در برابر ذخیره سازی آب اهمیت دوم است
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    38 3
    خوش ب حالتون ک برف دارن
  • بنینا IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    30 1
    خدایا لطفا🙏 خواهش میکنم التماست میکنم وضعیت تهران رو هم قرمز کن😢
  • مهدی IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    30 24
    ایشالا برف همه جا سفید پوش کنه مردم هم دگه کمتر گناه کنن والا هر کی خمس و زکات بده خدا بارندگی زیاد می‌کنه
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      8 41
      تا بی حجابی ریشه کن نشه خبری از برف و باران نیست ......این وعده خدا است اگر مردم تقوی پیشه کنند ما نعمتان را بر سر آنها نازل می کنیم خدا خودش گفته کمی قرآن بخونید ....
  • اصغر IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    25 15
    الهی شکر آن شاءالله که این نعمت الهی بباره
    • داریوش دیوانه US ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      45 12
      مردم سوئد ونروژ وسوئیس وفنلاند وایسلند ودانمارک خمس وذکات نمیدهند نماز وروزه نمیگیرند بی حجاب هم هستند ممکنه بفرمائید چرا همه ساله در آنجا برف می بارد ...
  • علی نجفی IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    20 11
    سلام خداوند مهربان را هزاران بار شکر گذار هستیم انشاالله با همت برادران سپاه و امکانات لجستیکی مشکلات مردم برطرف شود و این نعمت الهی را در سایر استانها شاهد باشیم
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      13 4
      سلام. به خاطر اینکه مردمشون هوای همدیگر را دارن خدا هم گفته هر کجا مردم با هم باشن من هم نعمتم را نازل می کنم
  • IR ۰۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    28 8
    چیشد ترکیه ابرها رو آزاد کرد؟
    • چی چی IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      4 0
      آسمون ایرانو گذاشته بود توو لیست سیاه 😁 خوشبختانه آزادش کرد
  • تقی IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    36 1
    خداوندا تو برف بفرست . اگر چه کمی هم دچار مشکلات واذیت بشیم مهم نیست تحمل مکنیم فقط بذار برف بیاد آمین یا رب العالمین
  • محمد فرزند ایران IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    31 1
    فقط سجده شکر بجا آورید و حرف بسته شدن راه..گرفتار شدن مردم در برف ... نزنید خدارا شکر کنید تا نعمت برف و بارانش را همچنان تا اردیبشهت ماه ۴۰۳ ببارد آن شاالله
  • ناشناس IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    22 1
    چرا تبریز برف نمیاد صوفیان که ۱۰ دیقه باهاش فاصله داره چن روزه به خاطر برودت هوا و برف و لغزندگی تعطیله ولی از تبریز گرفته تا دریاچه ارومیه دریغ از یه ذره بارون چه برسه به برف
  • محسن IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    22 0
    کاش همه جابباره
    • یعقوب بلوچی IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      9 0
      سلام اره
  • رادین IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    17 1
    خدایا شکرت .بازم می تونیم یه امیدی پیدا کنیم. امیدوارم که توی شهر من زنجان هم برف بباره.از اول پاییز تا حالا به جز چندتا نم نم بارون چیز دیگه ای نداشتیم. انشاالله با یاری خدا خشکسالی رو پشت سر می زاریم
  • بنده خدای مهربان IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    17 1
    الهی شکرخدایاشکرت برف و باران زیادبفرست اینجا هم بیادتاخشکسالی نداشته باشیم
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    19 1
    واقعاً این چه تیترهایی است که می نویسید در برف غرق شد؟ نیم متر برف اون هم واسه اردبیل که همیشه پر برف بوده خیلی کمه می خواهید چیو بفهمونید
  • سجاد IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    20 0
    خدارا هزاران مرتبه شکرگزاریم
  • محمد IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    24 1
    یعنی حتما باید بگید غرق شد؟نمیتونستید تیتر بزنید سفیدپوش شد؟برف با همه انرژی مثبتش رو با کلمه غرق که کاملا منفی هست نشون میدین؟تمام ذوق تون در خبر رسانی همینه؟یا که خدایی نکرده قصد سیاه نمایی از برف هم دارین شما؟
  • 59 IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    19 0
    بعد ما اینجا در خوزستان دیروز کولر روشن کردیم.
  • عبدالله IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    17 12
    انشاءالله تو ارومیه وشهرهای آذربایجان غربی هم بباره رو هاش پر آب بشه دریاچه ی ارومیه هم به کوری دشمنان ایران پرآب بشه خاک بر سر شبکه ی بی عرضه ی من وتو که عرضه نداره خودشو نگه داره بعد ادعاش هم می شه
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    20 3
    الهی نعمتت را از مادریغ نکن
  • حمید IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    13 1
    خدا راشکر ای کاش فارس هم می امد داراب فارس شیراز دریغ از یک قطره باران
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    8 0
    خدا رحمتشه بفرسته زمین، سختی داره ولی چند روز
  • علی IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    12 1
    انشاالله همه کشور بباره مشهد هم بیاد مشهد فقط گرد و خاک و آلودگی
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    11 1
    خدایا راضی هستیم به رضای تو.هر چه خیر ومصلحت هست همون بشه.خدایا از توبهترین هارو میخوایم.خدایا ما راببخش وبیامرز.خدایا به ملت ایران رحم کن.خدایا دلبسته ات هستیم ما را رها مکن
  • رضاح IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    6 3
    ترسیدن و ابرهارو آزاد کردن.
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    9 1
    از اون چند متر، 1، سانتیمتر، کاش اینجا میبارید، اصفهان
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    12 1
    الهی براین نعمتتت شکر و هزاران شکر....کاش تبریز هم برف بیاد
    • محمد IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      8 0
      الهی همه جای ایران را برف بارانی کن تا دغدغه بی آبی ازززز بین بره همه جای ایران سرای من است
  • امیر IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    6 1
    باید سالیانه در هر استان دومیلیار در هر استان دومیلیارد درخت بکاریم بازسازی طبیعت تنها را حل تا مثل ترکیه که برف می‌بارد و زیبا دیدنی تادیرنشده بایدازدختهای که در مقابل خشک سالی مقاوم هستند استفاده کنیم مثل اغیایا سرو شاه توت نارون چون درخت ها هستند که فتوسنتز وکارباربری سازی رطوبت به راحتی بدون هیچ هزینه انجام می دهند وباعت خنک شده هوا می‌شود از خشکی آب هوا جلوگیری می‌کند
  • محسن بیگ IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    8 1
    قدیما که شما نبودی خبر بدید خونه ها باگل وگاهگل ساخته میشد تا بیش از ۳متر برف میبارید .حالا با ۵۰سانت هوچی گر شدید شهر برف گرفته تو مطلب نوشتن دقت کنید بار منفی و تهوع زنید برا خواننده اینا تقاص دارد باید پس بدید چون روان مخاطب را آزرده میکنید
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    5 1
    خوش به حالشون بخدا خداراشکر به خاط نعمت برف.
  • یونس IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    4 1
    خدایا یک متر بفرست جای ما خراسان رضوی چی میشی میگی خدایا نوکرتیم بفرست
  • BM ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    6 5
    شماها که میگید ربطی به حجاب نداره الان بی حجابی فقط روسری نیست خانمها دیگه با تاپ میان بیرون بعد می خوای خدا چشمش را گناهان ببنده اون کشور خارجی هم که میگی حجاب ندارن ولی برف می زنند طوفان‌هایی که میاد هم بگو بابا ماشینه حضرت علی هستیم باید حجاب داشته باشیم باید محرم ونا محرم داشته باشیم
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    4 2
    خوش به حالشون انشالله شهرهای دیگه هم اینجوری بباره
  • حسین CA ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    8 0
    بخدا راست میگن خشکسالی حاصل گناه و بی دینی هست و چه گناهی بالا تر از اختلاص مردم آزاری و گرفتن حق معیشت مردم ...
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    7 1
    واقعا بعضی از نظر ها رو میبینه نمیدونی بخندی یا ناراحت بشی همه چی رو بهم ربط میدن! مشهد که شهر امام رضا(ع) هست چرا هیچ خبری از برف و بارون نیست!؟! ؟! ضمنا خدمت رسانی دستگاه های دولتی وظیفه اصلی آنهاست حقوق می‌گیرند که وظایف خودشون رو به بهترین نحو ممکن انجام بدن منتی سرمردم مظلوم ما نیست. اینقدر چاپلوسی نکنید اگه آنها کار انجام ندن کی باید امورات مردم رو رتق و فتق کنه
  • US ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    3 4
    برف برای دشتها و کوهها خوبه نه برای شهرها. برف در شهرها مزاحمت ایجاد می کنه . ولی برف دشتها و کوهها پایدار ه و بتدریج ذوب شده و سفره های زیرزمینی را پر می کنه.
  • احمد IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    7 1
    سلام خسته نباشید.تشکر از همه خدایی ادمای بامعرفتی هستند هوای هم دارن من باهاشون بودم ممنون از خداوند که هواشون راداشت انشاالله بقیه کشورم ی نمه عدالت را پیشه کنند تا فضل پروردگار شامل شود.ازکارگر گرفته تابالاترین پست های مملکتی
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    3 1
    خدا را صد هزار مرتبه شکر
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    2 2
    دست همیه معسولین درد نکنه دارن ازجون مایعه میزارن
  • ابراهیم IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    1 0
    باسلام مدتهای مدیدیست که این رسانه ها از نباریدن برف گوش خلق الله را کر کرده اند و حالا که برف باریده دنبال جمع و دفن کردن آنند واین نشد کار. درستش اینست که حداقل یکهفته برف روی زمین بماند تا یخ بزند و بصورت آرام یخ تبدیل به آب شود تا نفوذ در خاک و اثر گذار در آبهای زیرزمینی صورت گیرد والا با جریانات سطحی آب وارد رودخانه شده و از دسترس خارج خواهد شد. این مسئله نیاز به آگاهی مردمی و مسولان دارد.
  • محمد IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    5 1
    خدایا خوب من به استان هرمزگان هم بارون نصیبشان کن برف نمیخوایم.
  • علی IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    2 0
    سلام چند روزی دوستان در تمام اداره ها بصورت آماده باش هستند یکی به آنها بگوید به خدا برف باریده و مشکلات عدیده ای بوجود آورده لطفاً خدمت رسانی را شروع کنید در این چند روز هر کس حرف می زنی می گوید در آماذه باش کامل هستیم !!!!!!
  • ناشناس IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    3 1
    سلام حالا که خدا نعمتش رو برای ما فرستاده به جای خرجهای بیهوده که آخرشم به پروژه های ناتمام ختم میشه مسئولین یه فکری بکنن که بتونن این منابع رو ذخیره کنن و الکی برف وباران هدر نرود #بیایید این مایه ی حیات را هدر ندهیم
  • لاله IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    6 1
    دقت کردین لاشخورهای حیوون صفت چجوری برای برف تو اروپا ذوق مرگ میشن و خونه های فرو رفته توی برفو نشون میدن و میگن شما ایرانی‌های بیچاره برف ندارین، بعد وقتی تو ایران برف می باره این کفتارا میگن غرق شد تو برف.لعنت به ذات خبیثتون
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    2 0
    خداوند هیچ وقت بخاطر حماقت ما آدما روزی کم زیاد نمی کنه این مشکلاتی که ما انسانها دجار شدیم بیشتر بخاطر راه روش غلطی بوده که به طبیعت زندگی وارد نکرده ایم و این نابودی طبیعت ،چنین جوی را بوجود آورده و در آینده نزدیک شاهد تغییرات اقلیمی خواهیم بود که خدا بدامان برسد،لطفا با عقل منطق فکر کنید و خراف باز نباشید
  • ناشناس IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    6 0
    ملت ایران سر هر چی فقط با هم دعوا کنن خب خداروشکر باریده چه کاری کرده باشن چه نه سر این موضوع بی ارزش آدم دعوا میکنه؟؟ نمیدونم والا!
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    4 1
    برف نمیاد بحران داریم میاد بحران داریم
  • حامد IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    1 0
    با ابن نظرات و شواهد برف یواش یواش به دفتر خاطرات می پیوندد.خوب عکس و فیلم بگیرید
  • تقی IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    5 0
    خداکنه گیلان هم این برف بیاد
  • علیرضا IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    5 0
    خدایا شکر بخاطر این نعمت وبرکت..امید به خدا همه جای ایران وضعیت بارش خوب باشه..خدایا شکر..
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    5 1
    خدایا تمام ایران رو سفید پوش کن آمین
    • نظری‌زاده US ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      2 2
      غلام حسین‌خدایا‌به‌همی‌جای‌برف‌ببار‌خراسان‌شهرستان‌مارا‌ببار‌یا‌لله
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    4 0
    خدا جونم یه نگاه هم به شیراز کن چقدر چشم انتظار باشیم
  • ۷۸ IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    3 0
    والا از موقعی ک من یادم میاد همیشه هواشناسی اعلام میکنه سمت غرب کشور برف وبارون بوده سمت شرق ام باد وخاک
    • ... IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      0 0
      الهی همجا سفید پوش بشه و خدا رحتشو دریغ نکنه مردم ایرانم از خدا ناامید نشین تنها راه نزدیک شدن خدا و براورده کردن ارزو ها امیده امیدوار باشید صبر پیشه کنید دست از دعا برندارید خدا بزرگ است . خدایا شکرت بابت همچیز
  • حمید DE ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    3 0
    با سلام خدا را شکر که این بارش باعث شادی مردم و کشاور ان شد خصوصا مقامات اب واقعا روحیه مردم را تازه کرد به امید خدا که در سطح کشور شاهد انواع بارش باشیم انشاالله انشاالله
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    3 0
    خوش ب حالشون کاش کل تهران هم برف بیاد
  • محمد IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    5 0
    پشت بوم شهرما رو که شهرداری محترم اومده ایزوگام کرده آن‌جاکه چند سالیه خبری از برف نیست منظورم نیشابور هت دوستان کنجکاو
  • ناصری IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    2 0
    این همه برف اومده خواهشاً به بهانه بی با رندگی اینقدر آب را گرانی نکنید افزایش قیمت شیر خشک اوپتامیل ۳ از ۶۵هزار تومان به ۱۳۰هزار تومان کمر پدر ها را شکسته خواهشاً رسیدگی کنید بچه داری چیه
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    2 0
    شهرکرد که هیچی نمی یاد
  • محمد اش IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    5 0
    بنام خدا،برف قرمز نداشتیم که اونم از راه رسید،خوبه همه ی کشورتونو قرمز نکرد،
  • عباس باغستانی IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    5 0
    آره خدارا شکر اینجا هم ۲۰ سانت شبها میشینه
  • عباس IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    5 0
    خدایا به بزرگی خودت تمام ایران رو سفید کن از برف تا دل این مردم هم شاد بشه ما همیشه شکر گزارش هستیم.....
  • مهرداد IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    6 0
    خدایا این نعمت برف رو از ما نگیر سپاسگزار همه نعمت هایت هستیم تمام ایران رو از برف سفید کن
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 6
    هیچ امکاناتی درشهر اردبیل مانمی بینیم که نسبت به برف روبی اقداماتی انجام دهند
  • عباس تخویجی IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    2 1
    خداروشکروخداخیرشون بده
  • همشهری IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    3 0
    سلام همتون به لطف خدا امیدوار باشید انشاالله برف و باران برا همتون میباره خواهش میکنم که برحسب ظاهر کسی رو قضاوت نکنید بنده شناس خداست
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      3 0
      خدا رو شکر انقدر چند سال ناشکری کردیم که بارون زندگیمون و خراب کرده الان بارش آرزومون شده. در حالی که خونه زندگیمون و شهر و کشور و خودمون و شهرداری باید درست کنن.نه اینکه بارون نباره برف نبازه چون خونه امون از کاغذه ممکنه بریزه.
  • Mahbis IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    3 0
    بخدا همه جا غرق برف شدند فقط در سنندج برف نیومد بخدا من اونقدر دوست دارم برف بباره که نگم ولی برف نمیاد اگه راسته و میخواهید از این عکستون نظر های خوب بدیم باید در سنندج هم برف بباره ماهم آدم هستیم برف را دوست دارم🥺
    • US ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      0 0
      عجیبه یه برف اومده،،اینقدر نظر داده میشه مگه ،،دلیل خاصی میخاد ،،خب زمستون و طبیعیه که باید برف بیاد،،هر جا هم که اومده جای شکر و خوشحالی داره،،،اانشاله همه جا به اندازش بیاد،،و اما کمک رسانی که از هر طرف باشه،،با امکانات موجود بیشتر از این که نمیشه،،اخه مگه میشه یه روزه همه جا رو برف روبی کرد اونم با این حجم،،،خلاصه کلام همه ایرانی هستیم و چرا با هم بحث وجدل کنیم،، انشاله که سقفی نریزه،،و کسی آسیب نبینه و اولویت با اونجاست که باید بهشون کمک رسانی بشه،،
  • رحیم IQ ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    اینکه می گید سپاه پای کار اومده ... اگه دولت و شهرداری کارشونو درست انجام بدهند یعنی طی این سالیان نتونستند عیار برف استان دستشون بیاد.
  • محمد جواد IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    خدا رو شکر به شهر ما برف زیاد باریده از نعمت خدا بهره مند شدیم
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    سلام خدایا شکرت ببار خداجوووووونم ممنونم مرسی ازاین همه نعمت
  • ناشناس IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    مردم بد بخت روستایی زیر برف سنگین زنده زنده دفن شده اند آنوقت شماها خوشحاید ....؟وای بر شما ....این برف نیست .بلاست ....سونامی برف است که آمده مردم بینوا را بکشد ....996
  • سدنا صفری IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    🤔🤔🤨🥶❄️❄️💧🇹🇯🇹🇯🇹🇯
  • داود خان جهانی IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    سلام. خدا را شکر که این نعمت را برای مردم فرستاد.دست مریزاد به تمامی نیروهای که پای کار آمدند.اجر تان با آقا امام زمان
  • حسن IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    همش دروغه میگن به شمال غرب برف میاد پس کو
  • کریم IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    دعاکنید شهر ما لاقل بارون بیاد خسته شدیم از بس به آسمون نگاه کردیم.
  • رسول IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    2 0
    واقعا عجیب است یک استان در برف غرق می‌شود(اردبیل) ویک استان حسرت ۱۰ دقیقه باران را دارد (اصفهان) مانده ام که این چه سری میباشد هرچه گذشته ها را مطالعه می‌کنیم و اکوسیستم را بررسی می‌بینیم که استان‌های مرکزی کشور از جمله اصفهان و یزد و کرمان و... می‌بینیم که میزان بارندگی در سال‌های قبل خوب بوده اما اکنون چرا؟ اگر این همه آلاینده و امواج مضر در فضا منتشر نشود آیا بازهم اینگونه خواهد هرچند می‌دانم که‌در استان عزیز اردبیل هم بارندگی مثل قبل نیست و دارند اغراق می‌کنند واگر هم وضعیت قرمز اعلام می‌شود بخاطر عدم رسیدگی میباشد نه بارندگی زیاد امیدوارم که لطف الهی هرچه زودتر شامل حال کل استان‌های کشور عزیزمان بشود و از این خشکسالی نجات بیابیم به امید نزول رحمت پر برکت الهی
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    سلام تو رو خدا دعا کنید مشهد هم برف بیاد مشهد واسه سال جدید با بی آبی مواجه میشه اگه آب نباشه حرم امام رضا هم آب نداره اون وقت کسی نمیتونه بیاد واسه زیارت مشهد
  • عباس IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    خدا عقلتون بده خخخخخ
  • ع IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    واقعآ ی عده بلدند فقط ایراد بگیرند و حاشیه درست کنند و چشم دیدن کارهای مثبت دولت رو ندارند فقط مزدور دشمن هستند ان شاءالله که خداوند به راه راست هدایت کنه
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    من خوب درک میکنم پارسال شهر ما نیم متر برف اومد مناطق کوهستانی بیشتر یک هفته ی تموم از سرما نتونستیم از خونه بیایم بیرون خیلی سخت گذشت ولی امسال فقط طوفان وخاک .نه به اون شوری شور نه به این بی نمکی .خدای رحمان شکر نعماتت کشور رو سیراب کن ودل همه روشاد
  • علی پناهی IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    خدارا‌شکر
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    برای شهر ما و تمامی شهر های کم آب لطفاً دعا کنید برآورد شده که شهر ما تا پنج ماه دیگه منابع آبش کفاف نمیده .
  • رضا IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    کل آذربایجان از مریوان تا آستارا برف باریده ولی از پایینتر ها خبری ندارم انشاالله اونجا بباره
  • فرهنگی از فارس IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    سلام بر مردم شریف ایران،امیدوارم به خدا که بحق خدایی خودش وتمای پیامبران و امامان و همه بندگان صالح خداوند بارش رحمت الهی پربرکت نصیب همه جای ایران زمین شود.انشاءالله برکت صلوات بر محمد و آل محمد.امین یا رب العالمین.
  • سید مرتضی IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    پرودگارا شکرت گوشه چشمی باز شد حمد و سپاس فراوان مخصوص پروردگار جهانیان
  • حمید IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    کجایند کسانی که از پروژه هارپ مرز ایران آن ور مرز ترکیه رو در بوغ و کرنا کرده بودن که امریکا و اسرائیل جلوی ابرهای باران زا را گرفته اند کجایند آنها که قدرت لایزال الهی رانمیبینند و همیشه چشم و گوششان بدنبال عمو ترامپ عمو بایدن و دایی نتانیاهو یشان است
  • کوروش IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    ماکه همدان دربی آبی بی برف باران غرق شدیم
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    ایول
  • Aa IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    یادش بخیر چند تا از این برف ها را در تهران دیدیم از روی برف میشد پا گذاشت سقف خانه های یک طبقه برکت خدا را قدر ندانستیم .
  • بیژن رستمی IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    توی مازندران ما بعضا تا دوهفته برف وباران داشتیم که برای قطع بارشها سیاهه چهل کچل تهیه روی دیوار نصب می کردند حالا چرا برف نمی بینیم الا روی ارتفاعات استان تنهم یه درصد گذشته ...همش به خودمان از قطع درختها ونابودی جنگل وتغییر مسیر اب به خارج‌از این استان ..سمنان شمال می کنند شمال را سمنان ..هرچه شد خود کردیم ...
  • زهرا IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    خوشا به حالشون . ما ارزوی دیدن باران را داریم که نیست
  • ناشناس IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    برف همه جا میباره جز روی دریاچه ارومیه. برای برداشت نمک
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    امیدوارم تهران وشهرری هم یک متر یابیشتر برف بیاد درحسرت برف نمونیم سالهاست تو تهران برف وبارون حسابی نیومدهدارزومیکنم برف تمام شهرری وتهران روهم پرکنه
  • قاسم IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    باسلام درسته یه متر برف اومده و شهرداری نهایت زورش رو زده منتها زوری نمونده تو شهرداری چون تمام ماشین آلات و دستگاه‌ها رو فروخته فقط چنتا از دستگاه‌های مونده که اونم فکر کنم تا یماه به زور بتونه راه های اصلی رو باز کنه چه برسه روستاها. ماشین خود من ۳روزه زیر برفه درش رو پیدا نمیکنم روشن کنم.ولی در کل امیدوارم تو تمام استان‌های کشور شاهد برف و بوران بشیم
  • مهدی IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    خدا را شکر الحمدلله کما هو اهله تا جان اکانت های فیک اسراییل و غرب پرستان احمق در بیاد.
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    1 0
    خدایا شکر و سپاست میگویم از اینکه رحمتت را بر آن نقطه از کشورمان فرو فرستادی ،ساکن اصفهانم
  • ناشناس IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    0 0
    اینقدر شلوغش نکن بگذار تا برف بباره، حداقل یک استان آباد داشته باشیم
  • ا ک IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    0 0
    اون نفهمی که میگه بخاطر حجاب بارون برف میاد پس آمریکا و اروپا اینهمه برف و بارون میاد باید بگیم عبادتشون قبول درگاه و حجابشون هم حرفه ای ایه واقعا ... توی مغزای پوسیده تون
  • Aa IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    0 0
    خدايا آبادان برف بياد
  • آرزو IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    0 0
    واقعا وقتی خبر بارش برف و باران رو در بعضی شهرهامون میفهمیم باید شکرگذاری کنیم.خدایا شکرت
  • IR ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    0 0
    ای خدا به زنجان هم برف بیاد نعمتهاتواز ما دریغ نکن
  • سید مهدی IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    0 0
    سلام ، از تمام مردم عزیزم که به کمک هم آمدند ممنونم ، و همچنین از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 🙏🧿🌹
  • ناشناس IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    0 0
    پاینده ایران. و پاسداران واقعی این خاک بوم دست مریزاد. مرگ بر اسرائیل❤️🙏