نیویورک تایمز آمریکا مدعی شد ۲۷ کشتی، نفت ایران را از سال ۲۰۲۳ با بیمه آمریکایی جابجا کرده‌اند.

نفت ایران

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: پایگاه روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز مدعی شد دولت بایدن با سهل گرفتن تحریم‌های نفتی ایران درآمدهای میلیارد دلاری نصیب ایران کرده است.

در بخش‌هایی از این گزارش آمده است:

تحقیقات تایمز نشان می‌دهد که چگونه نظارت ضعیف دولت به نفت‌کش‌های مخفی تحت پوشش بیمه آمریکایی اجازه می‌دهد تا به رژیم ایران کمک مالی کنند.

برای ماه‌ها، در حالی که گروه‌های تحت حمایت ایران به نیروهای ایالات متحده و متحدانش در خاورمیانه حمله می‌کردند، دولت بایدن از تلاش‌هایش برای محدود کردن درآمد نفتی ایران - و توانایی این کشور برای تامین مالی شبه‌نظامیان نیابتی - استقبال کرد. وزیر خزانه‌داری آمریکا هم به کنگره گفت که تیم‌های او هر کاری که ممکن است برای سرکوب محموله‌های غیرقانونی انجام می‌دهند و یکی از مشاوران ارشد کاخ سفید هم گفت که «تحریم‌های شدید» عملاً بخش انرژی ایران را متوقف کرده است.

ادعای نیویورک تایمز: جابجایی نفت ایران با بیمه آمریکایی | حفره ۲.۸ میلیارد دلاری تحریم های آمریکا علیه ایران | درآمد نفتی ایران متوقف نشد
نیویورک تایمز: جزیره خارک یکی از پایانه‌های اصلی نفت ایران است که بسیاری از نفتکش‌های بیمه کلاب آمریکایی در آنجا بارگیری می‌کنند

اما تحقیقات نیویورک تایمز نشان می‌دهد که تحریم‌ها نتوانسته است نفت به ارزش میلیاردها دلار از ایران را در سال گذشته متوقف کند و شکاف قابل توجهی را در نظارت ایالات متحده نشان می‌دهد.

این نفت با استفاده از بیمه مسئولیت که از یک شرکت آمریکایی تهیه شده بود، با ۲۷ نفتکش حمل شد. این بدان معناست که مقامات ایالات متحده می‌توانستند با توصیه به بیمه‌گر (کلاب آمریکایی مستقر در نیویورک) برای لغو پوشش بیمه‌ای - پوششی که اغلب برای تانکرها الزامی برای تجارت است - حمل و نقل نفت ایران را مختل کنند.

ادعای نیویورک تایمز: جابجایی نفت ایران با بیمه آمریکایی | حفره ۲.۸ میلیارد دلاری تحریم های آمریکا علیه ایران | درآمد نفتی ایران متوقف نشد
نقشه ادعایی نیویورک تایمز از کشتی‌های نفتی بارگیری شده از ایران با بیمه آمریکایی

وزارت خزانه‌داری به این سوال که آیا از حمل نفت ایران توسط کشتی‌ها در حالی که توسط کلاب آمریکا (American Club) بیمه شده بودند، اطلاع داشت یا نه، پاسخی نداد.

نفتکش‌ها علائم هشداردهنده‌ای را نشان دادند که کارشناسان صنعت وزارت خزانه‌داری گفته‌اند در مجموع نیازمند بررسی دقیق‌تر هستند.

در میان سایر پرچم‌های قرمز، کشتی‌ها عبارتند از آنهایی که قدیمی‌تر از حد متوسط و متعلق به شرکت‌های صوری هستند. این کشتی‌ها از تاکتیکی به نام جعل برای مخفی کردن مکان واقعی خود استفاده می‌کنند.

تایمز حداقل ۲۷ کشتی را کشف کرده است که در ۵۹ سفر از سال ۲۰۲۳ نفت ایران را تحویل می‌گیرند.

ادعای نیویورک تایمز: جابجایی نفت ایران با بیمه آمریکایی | حفره ۲.۸ میلیارد دلاری تحریم های آمریکا علیه ایران | درآمد نفتی ایران متوقف نشد

کد خبر 832852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    نفت یا بیمه؟
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    1 0
    کارهایی که خود آمریکایی ها و انگلیس های بی بته ترسو انجام می‌دهند را به ایران نسبت می دهند ۹۰ درصد کشتی های خودشون مخفیانه با پرچم سایر کشورها دریانوردی می‌کنند مثل پرچم پاناما همین چند روز پیش هم یمنی ها یه کشتی انگلیسی با پرچم باربادوس را زدند که دادشون در اومد
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    واقعا اگر فوضول تو دنیا نبود چقدر خوب بود