کارشناس غرب آسیا گفت: اعتماد به نفس و قدرت مقابله با رژیم منحوس اشغالگر قدس در جریان مقاومت و مردم غزه نشان می‌دهد روز جهانی قدس که اثر ماندگار حضرت امام (ره) است، امروز در حال ثمردهی است.

تصاویر پرشور مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران - 4

به گزارش همشهری آنلاین، سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس غرب آسیا در گفتگو با همشهری درباره تمایز روز جهانی قدس امسال با سال های گذشته گفت: روز جهانی قدس امسال با توجه به آشکار شدن چهره واقعی رژیم صهیونیستی در شش ماه گذشته در انجام جنایات وحشیانه علیه مردم غزه، حرکتی ویژه و استثنایی محسوب می‌شود. در واقع بیداری جهانی که پس از جنایات رژیم صهیونیستی بوجود آمده است، حرکت ماندگار بنیان گذار انقلاب اسلامی را در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال‌های گذشته بسیار درخشان تر و ماندگار تر کرد. بنابراین حرکتی که ملت ها بدون توجه به نظر مقامات حکومتی و سیاسی خود در روز قدس امسال انجام دادند، یک پیام روشن بیشتر نداشت و آن انزجار مردم جهان از رژیم صهیونیستی و حمایت کامل از مردم مظلوم و مقتدر غزه بود. این پیام روشن می‌تواند تاثیرات و دستاوردهای قابل توجهی برای مقاومت به همراه داشته باشد. اعتماد به نفس و قدرت مقابله با رژیم منحوس اشغالگر قدس در جریان مقاومت و مردم غزه چندبرابر شد و این نشان می‌دهد روز جهانی قدس که اثر ماندگار حضرت امام (ره) است، امروز در حال ثمردهی است و روند اضمحلال رژیم صهیونیستی بر اساس حضور ملت‌ها در خیابان‌های کشورهایی که اجازه حضور نداشتند، از همیشه نزدیک تر است و این مهم ترین وجه تمایز روز قدس امسال با سال‌های گذشته است.

وی ادامه داد: در حقیقت سرزمین‌های اشغالی که در زمان طولانی به عنوان امن‌ترین مناطق جهان از آنها یاد می‌شد در یکسال گذشته تبدیل به ناامن‌ترین مناطق شده و در همین چارچوب ما شاهد مهاجرت معکوس در اراضی اشغالی هستیم. بنابراین اینها همه نشان‌دهنده شرایط بسیار آشفته در اراضی اشغالی است. از سوی دیگر پایداری جریان مقاومت و مردم فلسطین باعث شده حمایت‌های بین‌المللی از آرمان فلسطین افزایش پیدا کند چنانکه هر سال شاهد افزایش برگزاری تجمعات در روز قدس در حمایت از مساله فلسطین هستیم. این حمایت‌ها در حقیقت نقطه امیدی برای مجاهدان و مردم فلسطین است. همچنین با توجه به ویدئوهای اخیری که از جنایت‌های نیروهای نظامی و سرکوب‌گر دولت تندروی نتانیاهو در برخورد با مسلمانان و مردم فلسطین در مسجدالاقصی منتشر شده به نظر می‌رسد که در سال جاری راهپیمایی‌ها و تجمعات در حمایت از مردم قدس با وسعت بیشتر و با ویژگی‌های خاصی برگزار شود.

صدرالحسینی در پایان یادآور شد: حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت خانه ایران در دمشق مغایر همه‌ی کنوانسیون ها و معاهدات بین المللی و به ویژه کنوانسیون ۱۹۶۰ وین بوده است. در واقع رژیم صهیونیستی که تاکنون خطوط قرمز انسانی و سیاسی زیادی را شکسته بود، در اقدام اخیر خود به طور رسمی خطوط قرمز معاهدات و توافقات دیپلماتیک را نقض کرد. حرکت رژیم صهیونیستی در ابتدا بایداز جانب همه ی کشورهای جهان و در راس آن سازمان ملل به طور رسمی تقبیح شود و این اقدام مورد سرزنش قطعی قرار بگیرد و همه ی آنچه که در حقوق بین الملل برای این اقدام غیر دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در نظر گرفته شده است، برای آن اعمال شود. متاسفانه به جز ملت‌ها و تعداد کمی از کشورهای اروپایی و آمریکایی، سازمان ملل و حامیان رژیم صهیونیستی در باره اقدام اخیر رژیم صهیونیستی، هیچ موضع گیری قطعی و شفافی نداشته‌اند و خود این موضوع پیامی برای ملت‌های آزاده دارد که به هیچ عنوان برای رهایی از سلطه بین المللی آمریکا و صاحبان قدرت در جهان، نمیتوان انتظاری از نهادهای بین المللی داشت و در واقع خود ملت‌ها باید اقدامی که به نفع مردم غزه و بر علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی است را انجام دهند و آن را تداوم ببخشند

کد خبر 842285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha