مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
۰ نفر

پسری جوان که به خاطر بدهی ۲۰۰ هزارتومانی جان پسرعمویش را گرفته و زیر تیغ بود، با بخشش عمو و زنعمویش از مرگ رهایی یافت.

متهم

همشهری آنلاین - حوادث: شروع این پرونده جنایی به هفدهم مرداد سال ۹۹ برمی گردد. آن روز به تیم جنایی پایتخت خبر رسید که پسری جوان در جریان یک درگیری به قتل رسیده است. محل درگیری، یکی از خیابان های جنوب پایتخت و مقتول که هدف ضربات چاقو قرار گرفته بود پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده بود. تحقیق از شاهدان نشان می داد که عامل این جنایت، کسی جز پسر عموی مقتول نیست.

وی دستگیر شد و در بازجویی ها اسرار قتل را فاش کرد. او گفت: من و نعیم با یکدیگر رفیق هم بودیم و رابطه خوبی با یکدیگر داشتیم. هر دوی ما در حوالی بازار تهران کارگری می کردیم و من چند ماه قبل از حادثه مبلغ ۲۰۰ هزارتومان پول از او قرض گرفتم.

وی ادامه داد: بدهی ام به نعیم را در دو قسط صد هزارتومان پرداخت کردم اما نعیم قبول نداشت. می گفت فقط صد هزارتومانش را پرداخت کردی و صد هزار تومان دیگرش مانده است. هرچه برای توضیح می دادم که به او بدهکار نیستم و او احتمالا دچار فراموشی شده است، زیر بار نمی رفت. حتی به من تهمت زد که گوشی موبایلش را هم به سرقت برده اند.

متهم ادامه داد: دعوا و درگیری میان ما ادامه داشت تا اینکه روز حادثه نعیم را در خیابانی حوالی بازار دیدم. باز ماجرای بدهی اش و سرقت گوشی موبایلش را پیش کشید. من که به شدت عصبانی شده بودم با چاقو چند ضربه به او زدم اما قصد کشتن او را نداشتم.

نجات زندگی

متهم به قتل پس از اقرار به قتل روانه زندان شد. وی پس از مدتی در دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت و به قصاص محکوم شد. این حکم پس از قطعی شدن، روی میز قاضی امین کرمانی نژاد دادیار شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران قرار گرفت. درحالیکه شمارش معکوس برای قصاص، عامل این جنایت آغاز شده بود، تیم صلح و سازش تلاش های خود را برای بخشش قاتل آغاز کردند. تلاش ها نتیجه داد و اولیای دم که عمو و زنعموی قاتل بودند با حضور در دادسرای جنایی تهران، قاتل پسرشان را به خاطر رضای خدا و به حرمت عید سعید فطر بخشیدند. عموی قاتل از برادرزاده اش خواست تا زندگی درستی را در پیش بگیرد و دیگر مرتکب خلاف نشود. با بخشش اولیای دم، قاتل از چوبه دار فاصله گرفت تا به زودی از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

کد خبر 843949

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha