جمعیت بالای دانشجویان و کمبود یونیت‌های آموزشی در یکی از دانشکده‌های دندانپزشکی کشور خبرساز شد.

تراکم دانشجویان پزشکی

به گزارش همشهری آنلاین، ویدئوی منتشر شده از تراکم عجیب و خارج از ظرفیت دانشجویان در بخش پروتز یکی از دانشکده‌های دندانپزشکی کشور خبرساز شده است.

گفته می‌شود که در این بخش کمتر از ۳۰ یونیت دندانپزشکی وجود دارد اما ۸۰ دانشجو باید در این فضا آموزش ببینند. آن هم در حالی که در این بخش تنها یک عضو هیئت علمی برای آموزش دانشجویان حضور دارد.

این در حالی است که مدت‌هاست انتقادات زیادی نسبت به افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی با وجود فراهم نبودن زیرساخت‌های آموزشی مطرح می‌شود.

چندی پیش هم علیرضا رئیس‌زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با ابراز نگرانی بابت تاثیرات مخرب افزایش بی‌ضابطه ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی و بی‌توجهی به تامین زیرساخت‌های موردنیاز برای آموزش گفته بود: دانشجو، صندلی برای نشستن ندارد یا اینکه ۵۰ دانشجو با یک استاد بالای سر یک مریض می‌روند و به همین هم تعداد باید در راهرو بمانند.

به گفته این مسئول افزایش ظرفیت افسارگسیخته، فله‌ای و دستوری بدون رعایت زیرساخت‌ها کار را به اینجا می‌رساند که فرد تخصص می‌گیرد، اما مهارتی ندارد. این تصمیمات غلط که توسط افراد غیرمسئول و ناآگاه برای آموزش اتخاذ شده، حتما کیفیت آموزش پزشکی کشور را به گونه‌ای تحت تاثیر قرار می‌دهد که مردم بیشترین خسارات را متحمل خواهند شد.

کد خبر 848325
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فاتحی IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    2 0
    وقتی ظرفیت رو همیشه کم میکردن باید هم چنین مسائلی پیش بیاد . فیلم خودشونه دیگه دارن سیا بازی در میارن .
  • سید جواد IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    0 0
    یک دندانپزشک به طور متوسط روزانه 10 میلیون تومان درامدشه و از بسیاری از مشاغل کشور بیشتر درامد دارن و تعدادشون هم کمه. بیخودی جوسازی نکنید بگذارید ظرفیت این رشته متناسب بشه تا افراد زیادی به عنوان دندانپزشک وارد جامعه بشن.