سفر با خودروی شخصی هم برنامه‌ریزی شما را منعطف‌تر می‌کند، هم باعث می‌شود تا حد زیادی در هزینه‌های رفت و آمد صرفه‌جویی کنید. اما برای یک سفر امن و بی‌دردسر با خودروی شخصی باید حواستان به بعضی نکات باشد.

جاده خودروي سواري

همشهری - نیلوفر ذوالفقاری: برای یک گشت و گذار یک‌روزه یا سفر کوتاه به مسافت‌های نزدیک، انتخاب خودروی شخصی معمولا بهترین انتخاب است. برای یک سفر بی‌دردسر با خودروی شخصی، حواستان به این نکات باشد.

  • خودروی شخصی بدون جعبه ابزار؟ امکان ندارد! داشتن ابزارهای لازم مثل پیچ‌گوشتی، آچار چرخ، چسب، فازمتر و ... جزو ضروریات سفر با خودروی شخصی است. نه فقط برای سفر بلکه بهتر است همیشه چنین جعبه‌ای در خودرویتان آماده باشد.
  • وقتی با خودروی شخصی سفر می‌روید، باید آماده وضعیت‌های غیرقابل پیش‌بینی باشید. مخصوصا در فصل بهار که هوا مدام عوض می‌شود، یادتان باشد حتما در خودرو پتو و لباس گرم بگذارید تا اگر به هر دلیلی در جاده معطل شدید، خیالتان از این موضوع راحت باشد.
  • شیوه چیدن وسایل در صندوق عقب را یاد بگیرید تا هم از فضا به خوبی استفاده کنید، هم وسایلتان با قرار گرفتن در موقعیت نامناسب آسیب نبینند. برای بعضی خودروها، استفاده از باربند انتخاب خوبی است که کمک می‌کند فضای بیشتری در کابین و صندوق عقب در اختیار داشته باشید.
  • سفرتان به سلامت، اما راستش حادثه هیچ‌وقت خبر نمی‌کند. لازم است بسته‌ یا جعبه کمک‌های اولیه در ماشین بگذارید تا در صورت لزوم دچار دردسر نشوید. باند، گاز، چسب زخم، بتادین و دیگر وسایلی است که برای بستن زخم و درمان اولیه آسیب‌های سطحی به کار می‌آید، به خصوص اگر در طبیعت اتفاقی رخ دهد.
  • برای حفظ ایمنی خود، سرنشینان و خودرویتان لازم است که همیشه یک کپسول آتش‌نشانی کوچک، همراهتان داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید سریع آتش را خاموش کنید. تابلوی علامت خطر هم وسیله‌ای کاربردی است که بقیه اعلام می‌کند که دچار مشکل شده‌اید و احتمالا یکی از آنها برای کمک به شما می‌آید.
  • بهتر است نقشه کاغذی کشور و منطقه‌ای را که در آن زندگی می‌کنید یا می‌خواهید به آن مسافرت کنید، در خودرو داشته باشید. اگر اینترنت قطع شود یا شارژ گوشی‌تان تمام شود، همه برنامه‌های مسیریابی که نصب کرده‌اید بدون استفاده خواهد شد.
  • داشتن یک یا چند بطری آب در طول سفر لازم می‌شود. همراه داشتن مایع ضدعفونی و پاک‌کننده هم قبل از خوردن غذا یا بعد از تعمیر ماشین و عوض کردن لاستیک، دست‌هایتان را تمیز می‌کند.
  • هیچ وقت بدون به همراه داشتن آب و خوراکی‌های ضروری سفر نکنید. اگر اتفاقی بیفتد و مجبور به توقف در جاده و دور از شهر و روستا شوید، نداشتن آب تمیز و خوراکی دردسرساز می‌شود، مخصوصا اگر سالمند یا کودک همراهتان باشد.
کد خبر 850427
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha