«هیئت نظارتی متا»، به افشای اتهامات سانسوری پرداخت که محتوای فلسطینی را در پلتفرم‌های شبکه اجتماعی این شرکت، هدف گرفته‌اند.

اینستاگرام

به گزارش همشهری‌آنلاین، «هیئت نظارتی متا» که به عنوان «دادگاه عالی» شرکت متا پلتفرم (شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام) هم شناخته می‌شود، اعلام کرد هر دو پلتفرم شبکه اجتماعی، پست‌های فلسطینی‌ها و کاربران طرفدار فلسطین را سانسور می‌کنند.

ناقات داد، یکی از اعضای «هیئت نظارتی متا» که از ابتدا با این شرکت بوده است، اعلام کرد متا، امکان مشاهده پست‌های حامیان فلسطین را کاهش داده تا دسترسی به آنها محدود شود.

وی تاکید کرد عدم سیاست شفاف شرکت متا و شفافیت درباره این موضوع، باعث ابهام کاربران درباره مواضعشان شده است. متا با انتقاد سازمان‌های مدافع حقوق بشر و کاربران در گذشته روبرو بوده و نارضایتی داخلی هم در داخل این شرکت، شکل گرفته است.

کارمندان متا هفته گذشته خواستار پایان یافتن سانسور مشاهده پست‌های حامیان فلسطین شده اند.

کارمندان متا به زاکربرگ نامه فرستادند

ادعاهای سانسور علیه فیس‌بوک و اینستاگرام، پیش از این در گزارش‌های دیده بان حقوق بشر در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ منعکس شده بود و به مستندسازی مواردی از حذف محتوا و سانسور پست‌های حامیان فلسطین به دلیل ناسازگاریهای سیاست‌های محتوای متا پرداخته شده بود.

این گزارش‌ها مواردی را برملا کردند که طی آنها، پست‌های فلسطینی‌ها و حامیان آنها از جمله مستندات نقض حقوق بشر، در فیس‌بوک و اینستاگرام، حذف یا از دید کاربران دیگر، مخفی شده‌اند.

کارمندان متا در نامه‌ای که هفته گذشته به مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا ارسال کردند، با اشاره به عدم توجه به جامعه فلسطین و متحدانش، ابراز یاس و ناباوری کرده و خواستار پایان یافتن سانسور پست‌های فلسطینی‌ها شده اند.

ناقات داد، نگرانی‌ها نسبت به فهرست افراد و سازمان‌های خطرناک متا را تکرار کرد و گفت معتقد ست این مسئله، به دلیل تمایز نادرست بین پیام‌های طبیعی و پیام‌های حامی تروریسم، مشکل ساز است.

اینستاگرام کسانی که از پرچم فلسطین استفاده می‌کنند را «تروریست» برچسب گذاری می‌کند

نگرانی‌هایی هم نسبت به واکنش شرکت متا به پستهای مرتبط با جنگ میان رژیم صهیونیستی و فلسطین مطرح شده و اظهاراتی از افزایش سانسور پس از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر، وجود دارد.

اینستاگرام گویا واژه «تروریست» را به پروفایل بعضی از کاربران فلسطینی اضافه کرده که «الحمدالله» نوشتند و از ایموجی پرچم فلسطین در توصیف پروفایل خود پس از این حملات استفاده کردند.

بر اساس گزارش ترکیه نیوزپیپر، متا عذرخواهی کرده و این خطا را به ترجمه اتوماتیک نامناسب، نسبت داده است. جنجال پیرامون عملکرد متا در اجرای سیاست‌های نظارت بر محتوا ادامه دارد و انتقادهایی از داخل و خارج از شرکت، همچنان بر متا وارد می‌شود.

کد خبر 850988
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha