همشهری آنلاین: معاون سازمان حج و زیارت دستورالعمل نحوه محدود نمودن سفر زیارتی عمره را جهت اجرا به مدیران و رؤسای محترم دفاتر و ادارات حج و زیارت استان ها و شهرستان ها ابلاغ کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، نامه معاون سازمان حج و زیارت در خصوص ابلاغ مصوبات کمیته بررسی نحوه محدود نمودن سفر زیارتی عمره به شرح زیر است:

کمیته بررسی نحوه محدود کردن سفر زیارتی عمره صبح روز (شنبه 27/4/88) در حضور ریاست سازمان حج و زیارت و رییس مرکز پزشکی حج تشکیل جلسه داد و مقرر داشت:

1- مؤسسه سعادت از این پس برای کودکان زیر 5 سال و افراد بالای 65 سال روادید دریافت نکند.

2-  تشرف افراد بند یک به سفر زیارتی عمره از تاریخ ابلاغ این بخشنامه ممنوع است. کسانی که بنا بوده با این افراد مشرف شوند چنانچه تمایل به اعزام داشته باشند طبق برنامه از پیش تعیین شده می¬توانند مشرف شوند. در غیر اینصورت باید در اسرع وقت به کارگزار مربوطه مراجعه و انصراف خود از سفر را اعلام کنند.

3-  تشرف زنان باردار و بیماران قلبی - ریوی- دیابتی و ... (که در نامه وزارت بهداشت و درمان به آن اشاره شده) ممنوع است.

زایرانی که دارای چنین وضعیت هایی هستند باید به کارگزار مراجعه و فرم مربوطه را تکمیل کنند تا اقدامات بعدی بر اساس اظهارات خود آنها صورت گیرد.

4- کسانی که بنا بوده با این افراد (بند 3) مشرف شوند می توانند طبق برنامه از پیش تعیین شده مشرف شوند. در غیر اینصورت آنان نیز باید در اسرع وقت به کارگزار مربوطه مراجعه و انصراف خود را از سفر اعلام کنند.

5- بدیهی است که در این موارد، زایر منصرف شده هیچ خسارتی را نباید متحمل شود. دستورالعمل مربوط به نحوه عدم دریافت خسارت و جایگزینی آن توسط معاون محترم اداری، مالی و پشتیبانی ابلاغ خواهد شد.

6- کلیه کسانی که به دلایل فوق در عمره جاری توفیق تشرف عمره را پیدا نکنند نوبت آنها برای عمره بعدی محفوظ خواهد بود. (اعم از متقاضیان عادی و سهمیه¬ای که به علل بر شمرده شده مشرف نشوند).

7- کسانی که روادید دارند می توانند نوبت خود را به جلو انداخته و کاروانها را تکمیل نمایند.

8- حج و زیارت استانها می‌توانند متناسب با ظرفیت خالی شده در کاروانـها از اولویت های بعدی بانک ملت فراخوان نموده و فهرست انتظار نیز تهیه نمایند.

9- موضوع حج نیز هم در کمیته مزبور و هم در همایش مشهد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 85947

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز