همشهری آنلاین: مدیر کل روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: جلسه کمیته کشوری پیشگیری از آنفلوآنزای نوع A برای تصمیم گیری نهایی درخصوص حج تمتع امسال چهارشنبه تشکیل شد، ولی به نتیجه مشخصی نرسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، عبداالله نصیری با اشاره به این که هنوز محدودیت های حج تمتع امسال مشخص نشده است، گفت: در کمیته که با مسئولیت معاون اجرایی رئیس جمهور و با حضور رئیس سازمان حج و زیارت و چند از وزیر از جمله وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و امور خارجه برگزار شد، درباره اعمال محدویت در اعزام زائران به مناسک حج بحث و تبادل نظر شد ولی به نتیجه مشخصی نرسید و تصمیم گیری نهایی به جلسات بعدی این کمیته موکول شد.

نصیری افزود: احتمال اعمال محدودیت برای اعزام افراد بالای 65 سال ، زیر 10 سال و افراد دارای بیماریهای قلبی و ریوی همانطور که در عمره مفرده اعمال شده بود وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، رئیس سازمان حج و زیارت کشور نیز پیش از این اعلام کرده بود:احتمال توقف تمتع امسال بسیار ضعیف است،اما کمیته ای ویزه در حال بررسی است تا محدودیت‌هایی در سفر تمتع همانند عمره ایجاد کنند.

همچنین واحد مرکزی خبر ساعاتی پیش به نقل از عبدالله نصیری اعلام کرد: یکی از دلایل بدون تصمیم ماندن این جلسه تغییر وزرا و برخی مسئولان عضو این کمیته بوده است.

بنابراین گزارش مصطفی خاکسار قهرودی درباره این محدودیت‌ها گفته بود: احتمالاً محدودیت‌های درخصوص سن افراد و کسانی که بیمار هستند،گذاشته می‌شود. البته باید این نکته را ذکر کرد که قدری محدودیت‌ها سخت‌تر از عمره به دلیل شرایط خاص این سفر است.

قرار بود چهارشنبه هفته جاری تصمیم نهایی درخصوص اعمال محدودیت ها در حج تمتع امسال اعلام شود.

کد خبر 88859

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز