گروه اجتماعی - علی‌اصغر محمدی: در حالی که اکثریت قریب به اتفاق اعضای کمیسیون آموزش مجلس معتقدند که سوسن کشاورز، گزینه مناسبی برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش نیست، کشاورز اعلام کرد چون نمایندگان از سوابق من اطلاعی ندارند این اظهارات را بیان می‌کنند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این باره گفت: با بررسی‌های انجام‌شده درباره برنامه‌های خانم کشاورز در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و توضیحات وی، اکثریت اعضای کمیسیون آموزش به این نتیجه رسیدند که فرد توانمندی برای احراز پست وزارت آموزش و پرورش نیست.

علی عباسپور تهرانی‌فرد اظهار داشت: وی یک تئوریسین خوب است، ولی نمی‌تواند بزرگ‌ترین وزارتخانه کشور با حدود 40 درصد کارکنان دولت را مدیریت کند و بر مشکلات فایق آید.

وی معتقد است که مرد یا زن بودن در انتخاب وزیر آینده آموزش و پرورش، در اولویت‌‌ نیست و به‌طور قطع اولویت با فردی است که دارای شرایطی مانند تخصص، تجربه، کارآمدی، توانمندی، شناخت از مجموعه، مقبولیت و برخی معیار‌های کلی مانند انقلابی‌ و متدین بودن، اعتقاد به ولایت مطلقه فقیه است.

طرح و برنامه مدیریتی ندارد

یک عضو کمیسیون آموزش مجلس نیز در این باره اظهار کرد: برنامه‌ها و پاسخ‌های خانم کشاورز نمایندگان را قانع نکرد.

به گفته فرهاد بشیری، گزینه معرفی شده برای وزارت آموزش و پرورش در نشست با کمیسیون آموزش بیشتر مطالب را در قالب تئوری مطرح کرد، ولی به‌عنوان یک مدیر اجرایی، طرح و برنامه‌های مدیریتی ارائه نکرد.

نماینده مردم پاکدشت افزود: براساس آنچه از مجموعه آموزش و پرورش به ما منعکس شده، خانم کشاورز در سازمان آموزش و پرورش استثنایی هم تحولاتی که نیاز بوده را انجام نداده‌است.

وی تصریح کرد: در انتخاب فرد مناسبی برای آموزش و پرورش که یک مجموعه بسیار گسترده است باید دقت و ظرافت بیشتری صورت گیرد تا فردی توانمند و مدیری اجرایی و آشنا به مسائل و مشکلات این وزارتخانه به مجلس معرفی شود.

بحث‌های نظری خوب، توانایی نه

یکی دیگر از اعضای کمیسیون آموزش مجلس گفت: در مورد توانایی کشاورز برای وزارت آموزش و پرورش ابهامات اساسی وجود دارد.  علی کریمی فیروز‌جانی نیز معتقد است که خانم کشاورز از نظر بحث‌های تئوری و نظری حرف‌های جدیدی برای گفتن دارد، ولی اینکه توانایی اداره یک وزارتخانه را دارد یا نه بحث دیگری است.

نمایندگان از سابقه مدیریتی من اطلاع ندارند

کشاورز، در پاسخ به مسائل عنوان شده از سوی نمایندگان مجلس، آن را ناشی از بی‌اطلاعی نمایندگان نسبت به کارنامه کاری خود دانست.

کشاورز در واکنش به اظهارات نمایندگان مجلس درباره خود مدعی شد: خوشبختانه‌ با جلسه‌ای که با نمایندگان مجلس داشتیم اکثر نمایندگان با شنیدن برنامه‌های من نظر خود را تغییر داده‌اند و دیدشان مثبت شده‌است.

سال‌های زیادی به‌عنوان یک مدیر موفق مطرح بوده‌ام و امسال نیز یکی از سال‌های موفق مدیریتی من در مدارس استثنایی کشور بوده است. وی به ایلنا گفت: بنده ابرمرد نیستم که بگویم همه مشکلات را حل می‌کنم، قطعا حل مشکلات آموزش و پرورش نیاز به یک عزم ملی دارد.

باید بگویم کسی که با نگاه تربیتی وارد این کار می‌شود، می‌تواند مشکلات را تا حد قابل توجهی حل کند که به اذعان علی احمدی وزیر آموزش و پرورش بنده توانستم مدارس استثنایی را به شکل ویژه‌ای مدیریت و مشکلات آن را حل کنم که نشانگر توان مدیریتی بالای من است.

کد خبر 88781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز