چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل برنامه‌ریزی‌ و تالیف آموزش‌های فنی و کاردانش کشور از استانداردسازی 140 رشته تحصیلی آموزش و پرورش در بخش فنی و حرفه‌ای خبرداد

محمود جعفر آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا افزود: در سال تحصیلی جدید، استانداردهای 140 رشته تحصیلی در بخش کاردانش توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور زیر نظر وزارت کار و امور اجتماعی، بازسازی و اصلاح و استانداردهای جدید این رشته‌ها با توجه به نیاز روز بازار و مطالبات موجود، از این وزارتخانه کسب شد.

وی اظهار کرد: از مجموع 370 رشته مهارتی کاردانش کشور، 140 رشته زیر نظر استانداردهای وزارت کار قرار گرفته‌اند و استانداردهای 230 رشته مابقی نیز از وزارتخانه‌های دیگری همچون فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و ... دریافت شده است.

مدیرکل برنامه‌ریزی‌ و تالیف آموزش‌های فنی و کاردانش کشور خاطرنشان کرد: در کنار رشته‌های مهارتی کاردانش، مجموع رشته‌های فنی و حرفه‌ای کشور نیز به 40 رشته در سال تحصیلی 89 ــ 88 بالغ شده است که بر این اساس مجموع رشته‌های فنی و مهارتی کشور در سال تحصیلی جدید به 410 رشته می‌رسد.

وی یادآور شد: مجموعا 530 عنوان کتاب آموزشی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و حدود 200 عنوان کتاب آموزشی نیز در رشته‌های مهارتی کاردانش در سال تحصیلی جدید در بین دانش‌آموزان توزیع شده است که بر این اساس نیز مجموع عناوین کتب آموزشی وارد شده به چرخه آموزشی فنی و مهارتی کشور به 730 عنوان می‌رسد که رقم بسیار قابل توجهی با توجه به نیاز و تقاضای بازار کار امروز است.

جعفرآبادی همچنین از طراحی رشته آموزشی جدیدی در چرخه آموزشی فنی و مهارتی کشور تحت عنوان «مگاترونیک» خبر داد و این رشته جدید طراحی شده برای تصویب به شورای عالی آموزش و پرورش فرستاده شده است.

وی به اصلاح هشت رشته آموزشی فنی و حرفه‌ای و ارسال آنها به شورای عالی آموزش و پرورش برای تایید نهایی نیز خبر داد و به ایسنا گفت: برای نخستین بار، فرهنگ واژگان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در حال تولید است که این فرهنگ قطعا یک راهنمای جامع برای هنرجویان رشته‌های فنی و مهارتی کشور خواهد بود.

مدیرکل برنامه‌ریزی‌ و تالیف آموزش‌های فنی و کاردانش کشور در عین حال از بازنگری و اصلاح سه رشته ویژه «صنایع دریایی»، «موتورهای دریایی» و «دریانوردی مخابرات دریایی» نیز خبر داد و تصریح کرد: با توجه به این که رشته‌های صنایع دریایی باید از استانداردهای بین‌المللی تبعیت کنند، آنها را مورد اصلاح قرار داده‌ایم و هم‌اکنون این رشته‌ها به شورای عالی آموزش و پرورش برای تصویب و تایید نهایی ارسال شده است.

کد خبر 91671

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز