دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماینده ایران در هیئت عامل اوپک در باره انتصابش به سرپرستی امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت گفت:

این تغییر به منظور ایجاد یکپارچگی و اصلاح ساختار و با هدف هم افزایی و هماهنگی بیشتر در امور اوپک وزارت نفت ایجاد خواهد شد.

محمدعلی خطیبی در گفت‌وگو با شانا، سرعت بخشیدن به حضور ایران در مجامع بین‌المللی و ارتقای کمی و کیفی فعالیت های امور اوپک را از دیگر اهداف این انتصاب برشمرد.

وی تصریح کرد: با یکپارچه شدن فعالیت های اوپک و تجمع آن در یک واحد، راندمان و کارایی مجموعه ارتقا خواهد یافت.

وی با بیان این که پیشتر نیز نماینده ایران در هیئت عامل اوپک و سرپرست امور اوپک و روابط با مجامع انرژی ایران را یک شخص بر عهده داشت، گفت: به دلیل آنکه نماینده ایران در هیئت عامل اوپک در آن مقطع زمانی عهده دار مسئولیت جدیدی شد، وزیر وقت نفت سرپرست امور اوپک و روابط با مجامع انرژی را منصوب کرد.

خطیبی بهره برداری سیاسی از این موضوع را نادرست دانست و افزود: این انتصاب تنها به دلیل هماهنگی و کارایی بیشتر انجام شده و به هیچ عنوان جنبه سیاسی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه باید از تحولاتی که در سطوح بین المللی اتفاق افتاده بهره جوییم، تصریح کرد: هم اکنون در هر گوشه از دنیا با ایجاد تحول و تغییر شرایط، ساختارها تغییر می یابد.

خطیبی در توضیح گفت: ساختاری که پیشتر برای امور اوپک تعیین شده بود مربوط به سال ها پیش است اما هم اکنون ایران با عضویت در مجمع جهانی انرژی و مجمع کشورهای صادرکننده گاز، مسئولیت های جدیدی را بر عهده دارد که مسئولیت های جدید با ساختار پیشین امور اوپک وزارت نفت سازگار نبود.

نماینده ایران در هیئت عامل اوپک از تهیه برنامه‌ای برای ایجاد ساختار جدید در امور اوپک خبر داد و گفت: در ساختار جدید باید یکپارچگی امور اوپک لحاظ شود و در صورت تصویب این ساختار از سوی وزیر نفت، این ساختار اجرایی خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: ایجاد ساختار جدید و یکپارچه در امور اوپک وزارت نفت به ارتقای عملکرد این واحد بیانجامد.

به گزارش شانا، سید مسعود میرکاظمی وزیر نفت،‌ در حکمی سید محمد علی خطیبی طباطبایی را به سمت سرپرست امور اوپک و روابط با مجامع انرژی ایران منصوب کرد.


سید محمد علی خطیبی طباطبایی، نماینده ایران در هیئت عامل اوپک، مجمع جهانی انرژی و مجمع کشورهای صادرکننده گاز، با حکم وزیر نفت و با حفظ سمت به سمت سرپرست امور اوپک و روابط با مجامع انرژی منصوب شد.

در حکم وزیر نفت به سید محمد علی خطیبی طباطبایی آمده بود: با عنایت به تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به سمت «سرپرست امور اوپک و روابط با مجامع انرژی» منصوب می شوید؛ انتظار دارم با اتخاذ تدابیر لازم و برنامه ریزی مناسب، ضمن حضور فعال و تاثیرگذار در سازمان های فوق الذکر و صحنه های بین المللی انرژی، از جوانان و نخبگان مومن و متعهد صنعت نفت برای تحلیل و پیش بینی علمی و به موقع بازار نفت و انرژی استفاده مناسب به عمل آورده و با انجام تحقیقات کاربردی با استفاده از تمام توان مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور سعی در بهره برداری حداکثری از شرایط و فرصت ها به عمل آید.

میرکاظمی در ادامه این حکم تاکید کرده بود: ضروری است با همکاری معاونت توسعه منابع انسانی و مدیریت به منظور هم افزایی و حضور موثرتر در مجامع بین المللی نسبت به تجمیع فعالیت های امور اوپک و روابط با مجامع انرژی و نمایندگی اقدام نموده و ساختار و برنامه های پیشنهادی را برای ارتقای کمی و کیفی فعالیت های محوله به اینجانب در اسرع وقت ارائه نمایید.

پیش از این جواد یارجانی مسئولیت امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت را بر عهده داشت

کد خبر 93213

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز