دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۸
۰ نفر

گروه ورزشی: قرارداد سفید، ‌این اصطلاح تنها در فوتبال ایران وجود دارد و یکی از تعارفات معمول بین مدیران، مربیان و بازیکنان است.

 حبیب کاشانی هم پس از توافق با علی‌دایی اعلام کرد با سرمربی جدید پرسپولیس قرارداد سفید امضا کرده و هنوز در مورد مسائل مالی توافقی صورت نگرفته است.  قرارداد سفید به این معنی است که سرمربی یا بازیکن قراردادی را با قید مدت و زمان به امضا می‌رسانند اما در بخش مبلغ قرارداد عددی درج نمی‌شود.

کاشانی حتی گفته بود که بعد از بررسی شرایط خودمان مبلغی را معین می‌کنیم و در قرارداد همان رقم را با توجه به شأن آقای دایی وارد خواهیم کرد اما به نظر نمی‌رسد مبلغ قرارداد علی دایی بدون رضایت او تعیین شود. دایی بعد از اولین نشست با کاشانی مقابل دوربین‌های تلویزیونی اعلام کرد که تمایلی ندارد در مورد مبلغ قرارداد صحبت کند. او البته در تیم ملی و باشگاه سایپا هم هرگز علاقه‌ای به اعلام رقم قراردادش نشان نمی‌داد.

سرمربی جدید باشگاه پرسپولیس در بازگشت به فوتبال انگیزه‌های زیادی برای جبران ناکامی‌های گذشته دارد و قطعا مبلغ قرارداد مهم‌ترین موضوع در توافق او با باشگاه پرسپولیس نبوده اما دایی با تعیین رقم قراردادش به نوعی سطح کاری خودش را مشخص می‌کند و نمی‌تواند با پایین آوردن قیمت قراردادش اعتبار و شهرت خودش را
زیر سئوال ببرد.

دایی معمولا تمایل ندارد جزئیات قراردادش رسانه‌ای شود اما گمانه‌زنی‌ها از روز اول در خصوص این قرارداد آغاز شده بود. گفته می‌شد رقم اصلی قرارداد 300 میلیون تومان است و در صورت تدوام همکاری سرمربی پرسپولیس در فصل بعد رقمی نزدیک به یک میلیارد تومان دریافت خواهد کرد. حتی گفته می‌شد دایی برای فصل جاری نزدیک به 500 میلیون تومان درخواست کرده، اما سرپرست باشگاه پرسپولیس در نهایت با پرداخت مبلغ 300میلیون تومان برای یک نیم‌فصل موافقت کرده است.

تکذیب گمانه‌زنی‌ها

 روز گذشته خبرگزاری فارس رقم قرارداد دایی در فصل اول را 350 میلیون تومان و رقم کل قرارداد تا پایان فصل آینده را رقمی در حدود یک میلیارد و پانصد میلیون تومان اعلام کرد که می‌تواند یک رکورد برای باشگاه پرسپولیس باشد، البته مدیر روابط عمومی باشگاه این خبر را تکذیب کرد.عباس علیپور در این خصوص  اظهار داشت: «تمامی این ارقام کذب است. هنوز مبلغ قرارداد مشخص نشده و هیچ یک از ارقام مطرح شده، مدنظر نیست.»

وی افزود: «مگر آقای کاشانی در عمر خود چنین مبالغی را پرداخت کرده که اکنون بخواهد چنین کاری کند؟ باشگاه مبلغی را در نظر می‌گیرد که شأن باشگاه و دایی حفظ شود.»  علیپور در پاسخ به اینکه مبلغ یک میلیارد در شأن دایی هست، گفت: «شاید این مبلغ در شأن آقای دایی باشد اما در فوتبال ایران پرداخت چنین پول‌هایی عرف نیست. مربیان ما چنین قراردادهایی ندارند.»

وی درباره شایعات مطرح شده پیرامون قرارداد میلیاردی دایی، گفت: «مبلغ یک‌ونیم میلیاردی قرارداد دایی و دستیارانش صحت ندارد چون قرارداد سفید امضا کرده و این قرارداد در باشگاه موجود است.»  وی ادامه داد: «بنابر شایعات مطرح شده، بندی برای حق فسخ نیز در این قرارداد وجود ندارد. دایی همه چیز را در این مورد به کاشانی سپرده و کاشانی هم قرار است در شأن دایی در این باره تصمیم‌گیری کند.»

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در حالی مدعی شده کاشانی چنین مبالغی را پرداخت نمی‌کند که پیش از این هم سرپرست باشگاه پرسپولیس برای جذب مربی داخلی و آوردن افشین قطبی هزینه‌های زیادی متحمل شد و نزدیک به یک میلیارد تومان به قطبی پرداخته بود. بعید نیست که در صورت موفقیت دایی مبلغ قرارداد او هم از مرز یک میلیارد تومان عبور کند.

در مجموع با توجه به اخبار منتشر شده می‌توان با قاطعیت گفت که رقم قرارداد دایی در فصل جاری رقمی نزدیک به 300 میلیون تومان است و در صورت موفقیت سرمربی باشگاه پرسپولیس فصل آینده مبلغی نزدیک به یک میلیارد تومان دریافت خواهد کرد که البته این رقم برای یک مربی داخلی رکورد محسوب می‌شود.

 انتخاب اعضای کادر فنی

 مهمترین موضوع فعلی در کادر فنی پرسپولیس و مهمترین مسئله بین دایی و کاشانی انتخاب اعضای کادر فنی است. روز گذشته سرمربی و سرپرست باشگاه در امارات تشکیل جلسه دادند و در این جلسه توافقاتی صورت گرفت.بر این اساس علاوه بر یحیوی فعلا مربی دیگری به کادر فنی باشگاه پرسپولیس اضافه نخواهد شد. حسین عبدی که گفته می‌شد از پرسپولیس جدا می‌شود همچنان به عنوان دستیار در این باشگاه فعالیت خواهد کرد و  مولایی هم مربی بدنساز تیم خواهد بود. دایی البته مایل به ایجاد تغییرات بیشتری بود اما با توجه به مقاومت‌هایی که بعد از برکناری عابدزاده و آوردن یحیوی ایجاد شد، سرمربی ترجیح داد از ایجاد حاشیه‌های جدید پرهیز کند.

بر این اساس حضور محمد احمدزاده یا دیگر گزینه‌هایی که در رسانه‌ها مطرح شده بودند در کادر فنی پرسپولیس منتفی شده است. البته گفته می‌شود دایی مایل است از وجود فیرات در کادر فنی پرسپولیس استفاده کند. این مربی آلمانی در تیم ملی دستیار دایی بود و مدتی هم هدایت سپاهان اصفهان را در رقابت‌های لیگ برتر بر عهده داشت اما هنوز خبر موثقی در خصوص مذاکره پرسپولیسی‌ها با فیرات منتشر نشده و فعلا تغییری در کادر فنی این تیم ایجاد نخواهد شد.

کد خبر 98681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز