همشهری آنلاین: شهردار تهران با بیان اینکه اگر امروز به رزمندگان و شهدای دفاع مقدس افتخار می‌کنیم در واقع باید به دامان مادرانی افتخار کنیم که چنین فرزندانی به جامعه تقدیم کردند، گفت: سختی که همسران، مادران و خواهران رزمندگان در این دوران متحمل شدند از خود رزمندگان بیشتر بود

 

به گزارش تهران سما، دکتر محمد باقر قالیباف در برگزار شد، اظهار کرد: خوب است که در هفته دفاع مقدس یک روز به عنوان "روز خانواده و دفاع مقدس" نامگذاری شد و شهرداری این توفیق را پیدا کرد که از خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران تقدیر کند.

 

شهردار تهران گفت: اگر امروز ما به رزمندگان و شهدای دفاع مقدس افتخار می‌کنیم در واقع باید به دامان مادرانی افتخار کنیم که چنین فرزندانی به جامعه تقدیم کردند و قطعا این مادران نان حلال به فرزندان خود داده و هنگام محرم و صفر به فرزندان خود شیر داده‌اند که این چنین برای اسلام جان خود را فدا می‌کنند.

قالیباف تصریح کرد: اگر امروز ملت ایران ملت با عزتی است و کشورمان در امنیت به سر می‌برد و دشمنان جرات تعرض ندارند به دلیل رشادت رزمندگان دوران دفاع مقدس و فتح خرمشهر است.

وی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دنیا، ایران را به واسطه قرارداد ننگین ترکمنچای می‌شناخت، گفت: امروز جهانیان ایران را با فتح خرمشهر و سلحشوری‌های رزمندگان دفاع مقدس می‌شناسند.

شهردار تهران ضمن تقدیر از زنان و نقش آنها در دوران دفاع مقدس، عنوان کرد: من خود توفیق حضور در جبهه‌های جنگ را داشته‌ام و شهادت می‌دهم سختی‌ای که همسران، مادران و خواهران رزمندگان در این دوران متحمل شدند از خود رزمندگان بیشتر بوده و همسران و مادران این عزیزان هر لحظه در انتظار خبر شهادت عزیزانشان زمان را می‌گذراندند که این انتظار بسیار دردآور است.

قالیباف با تاکید اینکه رزمندگان در میدان جنگ به مراتب آسوده خاطرتر از مادران، همسران و خواهران خود بودند، افزود: چه بسیار بانوانی که علی رغم حمایت‌های خود از همسران، پدران و برادران خود نیز در جبهه‌های جنگ حضور داشته و با دشمن بعثی به جنگ پرداخته و یا به اقداماتی همچون پرستاری و امدادگری می‌پرداختند که باید از یکایک این شیر زنان قدردانی کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه باید از خداوند تشکر کنیم که بر ما منت گذاشته و عمر ما را در این زمان قرار داد تا یک مرد الهی همچون امام خمینی(ره) در این عرصه بیاید و ما را از ظلمات به سمت نور هدایت کند، گفت: این توفیق بزرگی است که چرخ تاریخ بچرخد و ما در سایه ولایت زندگی کنیم.

قالیباف افزود: هر کسی که در مسیر سید الشهدا (ع) حرکت کند، برای همیشه با عزت خواهد بود و شما خانواده شهدا در این مسیر گام برداشته‌اید.

در ابتدای مراسم معصومه آباد عضو شورای شهر به بازگویی خاطرات اسارت خود در جنگ تحمیلی پرداخت و در ادامه توسط سرلشگر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، دکتر قالیباف شهردار تهران و زهرا مشیر مشاور شهردار تهران از بانوان رزمنده ، ایثارگر و خانواده بانوان شهیده تقدیر به عمل آمد که در این میان می‌توان به بانوانی نظیر مرضیه جهان آرا، مهناز دارابی، فاطمه جمشیدی، خانواده شهیده زهرا قلی پور اردکانی و فرزانه محمدی تهرانی اشاره کرد .

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۹ مهر ۱۳۹۰ - ۰۶:۳۴