همشهری آنلاین: شهردار تهران با بیان این که تجلیل از کسانی که عمر خود را وقف خدمت به خلق خدا کردند وظیفه دینی و اخلاقی هر انسان منصفی است،‌گفت: پیوند منطقی جوانی و انرژی و تجربه و اندیشه، ‌مهم‌ترین کاری است که باید امروز در حوزه منابع انسانی به آن توجه داشته باشیم

قالیباف

به گزارش تهران سما، دکتر محمد باقر قالیباف در نشستی صمیمانه با شهرداران مناطق، ‌مدیران عامل و مدیران کل بازنشسته شهرداری تهران، ‌ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد حضرت معصومه (س) ‌و هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس، ‌هفته یادآوری دلاورمردی‌ها و شجاعت‌های فرزندان این مرز و بوم است که برای اعتلای اسلام و دفاع از سرزمین‌مان به شهادت رسیدند و این هفته، ‌هفته افتخار برای همیشه تاریخ ایران اسلامی است و اگر امروز شاهد ناامنی و مشکلاتی در بعضی کشورها هستیم اما در ایران همه ما در آرامش زندگی می‌کنیم این به برکت خون شهداست .

وی افزود: تا قبل از انقلاب هر زمان که ایران با تهاجمی روبرو می‌گشت،‌ تن به یک قرارداد ننگین می‌داد و بخشی از کشور جدا می‌شد و در دوران معاصر نیز دنیا ما را به قراردادهای ننگینی چون ترکمانچای و گلستان می‌شناختند، ‌اماامروز دنیا، ‌ملت ایران را به فتح خرمشهر می‌شناسد و اگر امروز چنین عزت و سربلندی برای ملت ما هست به برکت خون شهدا و امام شهداست که همه ما مدیون آنها هستیم.

قالیباف خطاب به مدیران بازنشسته شهرداری تهران اظهار کرد: شما امانتی را به من سپرده‌اید که من نیز باید روزی این امانت را به دیگری بسپارم و در جایگاه شما بنشینم و از این رو از شما می‌خواهم دعا کنید زمانی که من در آن جایگاه نشستم، ‌حسرت این روزها را نخورم و احساس کنم هرچه که وظیفه داشتم نسبت به اسلام، کشور و امام شهدا انجام داده‌ام.

شهردار تهران با بیان این که در باورهای اسلامی ما، تکریم بزرگان و پیشکسوتان جزو اخلاق حسنه است، ‌گفت: بارها گفته‌ام که امروز پیشکسوتان و بزرگان قبل از این که دغدغه مادی داشته باشند نیازمند تکریم و ‌محبت هستند و این مهم‌ترین وظیفه ماست .

وی تصریح کرد: امروز تجلیل از کسانی که عمر خود را وقف خدمت به خلق خدا کردند وظیقه دینی و اخلاقی هر انسان منصفی است و چنین جلساتی برای من سراسر درس آموزی،‌ عبرت گیری و زیبایی است.

شهردار تهران با تاکید بر استفاده از نیروی جوانی و انر‍‍ژی توام با نیروی فکر و تجربه،‌ افزود: پیوند منطقی جوانی و انرژی و تجربه و اندیشه،‌ مهم‌ترین کاری است که باید امروز در حوزه منابع انسانی به آن توجه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بازنشستگی، ‌بازنشست شدن از نیروی فکر و اندیشه و تاثیر گذاری نیست و انسان تا روزی که نفس می‌کشد باید تلاش و اثر گذاری خود را داشته باشد و هرچه فعال‌تر باشد می‌تواند سرزندگی بهتری داشته باشد و امیدوارم همه ما از نظارت‌ها و مشورت‌ها و خردجمعی شما استفاده کنیم.

قالیباف در ادامه با تاکید بر ضروت برقراری عدالت توام با کرامت با اشاره به تولید ثروت و عدالت و توزیع آن در شهرداری خاطر نشان کرد: در این راستا 10 درصد بانک شهر در اختیار کارکنان شهرداری قرار گرفته است و امیدوارم با ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد بتوانیم این تولید ثروت را با عزت و خوبی پیش بریم.

وی تصریح کرد: اگر عدالت، ‌کرامت را زیر پا بگذارد، عدالت نیست و باید همچنان که "نه" گفتن را با کرامت حفظ می‌کنیم ، بله گفتن را نیز بی منت انجام دهیم، ‌چرا که اگر کاری با منت انجام شود، اگر انجام نشود بهتر است .

همچنین در این مراسم، رئیس کانون بازنشستگان شهرداری تهران نیز ضمن تشکر از زحمات شهردار تهران و با اشاره به اقدامات و پروژه‌های بزرگ انجام شده در سطح شهر تهران گفت:‌ مردم تغییرات در شهر را می‌بینند و به خوبی لمس می‌کنند و بر اجرای آنها صبوری دارند چراکه دیده‌اند پروژه‌ها پایان خوبی دارد و به خاطر همه اقداماتی که انجام شده است تشکر می‌کنیم.

همچنین منتظر المهدی،‌ مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری نیز بابیان این که برگزاری این نشست‌ها به منظور استفاده از تجربه بانک تجربیات شهرداری است،‌ گفت: ‌بازنشستگان شهرداری که روزی از شهرداری به شهر نگاه می‌کردند امروز از نگاهی دیگر به این موضوعات نگاه می‌کنند و می‌توانند ارائه گر ایده‌های مطلوبی باشند.

کد خبر 147272
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز