جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت گفت: نخستین فردی که در کشور و در شهر کرمان به ویروس کرونا مبتلا شده بود، صبح پنجشنبه گذشته فوت کرد.

به گزارش فارس به نقل از وزارت بهداشت، محمد مهدی گویا افزود: ابتلای 9نفر دیگر به ویروس کرونا صحت ندارد و موارد مشکوک به ابتلای این ویروس دلیل بر قطعی بودن این بیماری نیست و به محض تشخیص قطعی و مشاهده نتایج مثبت در مبتلایان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گویا خاطرنشان کرد: همانطور که پیش‌بینی می‌شد با وجود همه تلاش‌های انجام شده کادر درمانی برای بیمار مبتلا به ویروس کرونا متأسفانه بیمار فوت شد. وی گفت: بیمار دوم از حال عمومی خوبی برخوردار است و از بیمارستان مرخص شد. گویا با اشاره به اینکه بیمار فوت شده با وضعیت عمومی بسیار بدی به بیمارستان مراجعه کرد، افزود: این بیمار خانم 53ساله‌ای مبتلا به فشارخون بالا بوده که هنگام مراجعه به مرکز درمانی مشکلات شدید تنفسی داشته و سیستم ایمنی این بیمار به‌علت داشتن بیماری‌های مزمن در کنار این بیماری، نتوانست با این ویروس مبارزه کند.

وی گفت: این بیمار به محض مراجعه به مرکز درمانی، بلافاصله در بخش ویژه با شرایط خاص در اتاق ایزوله با فشار منفی بستری شد و ظرف 4روز گذشته تیم درمانی نهایت تلاش خود را برای نجات جان بیمار به‌عمل آوردند که متأسفانه اقدامات مؤثر واقع نشد و منجر به فوت شد. علائم ابتلا به این ویروس می‌تواند از علائم خفیف تنفسی و اسهال آغاز شود تا علائم شدید تنفسی ادامه یابد و منجر به بستری شدن فرد در بیمارستان شود که درصورت عدم‌مراجعه بموقع یا ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای قلبی، ریوی، دیابت و فشارخون می‌تواند منجر به مرگ‌ومیر مبتلایان شود.

راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا

مسئول گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: حجاجی که از عربستان بازمی‌گردند تا 14روز پس از بازگشت باید مراقب علائم تنفسی خود باشند و درصورت مشاهده هرگونه علامت مانند عطسه، سرفه، آبریزش و تب باید به پزشک مراجعه کنند. رضا فدایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به راه‌های پیشگیری از انتقال ویروس کرونا اظهار کرد:

با توجه به اینکه در بیماری‌های تنفسی افراد از بیماری خود آگاه نیستند باید با مشاهده علائمی مانند عطسه، سرفه، آبریزش و تب در منزل استراحت و از حضور غیرضروری در مکان‌های پر تردد خود‌داری کنند. وی با بیان اینکه درصورت ضرورت در جمع‌های متراکم بیمار باید از ماسک استفاده کند، تصریح کرد: بیماران باید در زمان عطسه و سرفه دهان خود را با دستمال بپوشانند. مسئول بیماری‌های واگیر‌دار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان با تأکید بر اینکه افراد باید از انداختن آب دهان در معابر عمومی جدا خودداری کنند، تصریح کرد: افراد درصورت بروز علائم تب و مشکلات تنفسی از خود‌درمانی جدا خودداری و حتما به پزشک مراجعه کنند.

کد خبر 260985
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز