همشهری آنلاین: شرکت هوایی کی ال ام (KLM) شاخه هلندی ایرفرانس روز سه شنبه اعلام کرد هفت هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان خود را اخراج می‌کند.

 شرکت هواپیمایی کی ال ام ۷۵۰۰ کارمند خود را اخراج می کند

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از آمستردام، روزنامه هلندی آلگمن داگبلد با اعلام این خبر افزود کی ال ام فردا و همزمان با انتشار گزارش درآمد و سود سه ماهه سوم خود دلایل خبر اخراج کارکنان را نیز منتشر خواهد کرد. انتظار می رود از این پس کی ال ام خدمات مورد نیاز خود را برون سپاری کند.

رییس اتحادیه کارکنان شرکت های حمل و نقل هوایی هلند موسوم دی یونیون نیز خبر اخراج این افراد را از کی ال ام تایید کرد.

کی ال ام امیدوار است این امر به کاهش بخشی از چهار میلیارد و 400 میلیون یورو بدهی این شرکت با کاستن از هزینه ها منجر شود.

شرکت هواپیمایی ایرفرانس- کی ال ام که در سال 2004 و در پی ادغام شرکت فرانسوی ایرفرانس و شرکت هلندی کی ال ام تشکیل شد، قرار بود در جهت سیاست های جدید خود پروازهای ارزان قیمت را در قالب شرکت 'ترانساویا' یکی از بازوهای زیرمجموعه خود، توسعه دهد.

خلبانان ایرفرانس به دعوت اتحادیه ملی خلبانان از 15 سپتامبر (24 شهریور) به مدت دو هفته در اعتراض به فقدان گفت و گوی اجتماعی در مورد جهت گیری های راهبردی این شرکت هواپیمایی و به ویژه طرح ترانساویا یا همان پروازهای ارزان قیمت در سراسر اروپا، اعتصاب کردند.

اعتصاب خلبانان این شرکت در ماه سپتامبر (شهریور) به خسارت بیش از 500 میلیون یورویی آن منجر شد. گفته می شود درآمدهای کی ال ام در سه ماهه سوم امسال بیش از 6 درصد کاهش یافته است.

کد خبر 276233

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha