همشهری آنلاین: نیجریه در ضربات پنالتی بر زامبیا غلبه کرد.

در ادامه مسابقات مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آفریقا دو دیدار دیگر نیز روز دوشنبه (5 بهمن) انجام شد تا چهره دو تیم دیگر صعود کننده به مرحله نیمه نهایی مشخص شود.

در این روز ابتدا دو تیم مصر و کامرون به مصاف هم رفتند. نیمه اول این دیدار با دو گل همراه بود. بدین ترتیب که در دقیقه 26، حسن،‌ بازیکن مصری به اشتباه توپ را وارد دروازه خودی کرد تا کامرون پیش بیفتد. اما یازده دقیقه بعد و در دقیقه 37 این اشتباه را جبران کرده و بازی را به تساوی کشاند.

 نیمه دوم گلی دربر نداشت و این دیدار در پایان وقت قانونی با همین نتیجه به پایان رسید. بازی برای تعیین برنده به وقت اضافه کشیده شد و این تیم مصر بود که در همان پانزده دقیقه نخست کار کامرون را یکسره کرد و با دوگل دقیقه 92 محمد ناجی جادو و دقیقه 95 حسن در مجموع با حساب 3 بر 1به پیروزی رسیده و به مرحله بعدی صعود کرد.

در آخرین بازی این مرحله نیز زامبیا و نیجریه به دیدار هم رفتند. در این بازی در وقت قانونی و اضافه گلی ردوبدل نشد و دو تیم کارشان را در ضربات پنالتی ادامه دادند که نیجریه موفق شد با نتیجه 5 بر 4 به پیروزی رسیده و به عنوان آخرین و چهارمین تیم، راهی مرحله نیمه نهایی شود.

 بدین ترتیب تیم‌های زامبیا و کامرون نیز از دور مسابقات حذف شدند.

کد خبر 100294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز