سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

عباس براتی‌پور در آینده نزدیک اشعار دفاع مقدس خود را از سوی انتشارات سوره‌مهر منتشر خواهد کرد.

 به گزارش مهر، «آتش‌سواران» عنوان مجموعه اشعار دفاع مقدس سروده عباس براتی‌پور است که مراحل فنی و آماده‌سازی را طی می‌کند. براتی پور در این‌باره گفت: سعی کردم تمام شعرهایی را که در طول این سال‌ها در رابطه با دفاع مقدس سروده‌ام در این مجموعه جمع‌آوری و منتشر کنم.

وی افزود: آتش‌سواران تمام سروده‌هایم در این موضوع چه آنها که در مطبوعات و کتاب‌های مختلف منتشر شده و چه آنها که منتشر نشده است را شامل می‌شود. تمام این اشعار به‌صورت کلاسیک سروده شده و هیچ کدام از آنها شعر سپید و نیمایی نیست. نخستین مجموعه شعر براتی‌پور در سال 1369 با عنوان بهت نگاه منتشر شد.

عرفان عملی

سیدیحیی یثربی از به پایان رسیدن کار نگارش کتابی با عنوان «عرفان عملی» خبر داد. یثربی، استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی به فارس گفت: این کتاب با سبک و سیاق ویژه‌ای به نگارش در آمده است و به کلی با آنچه تا امروز در این زمینه عرضه شده تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه روش نگارش خواجه‌عبدالله انصاری از اواخر قرن چهارم تا امروز بر نوشته‌های عرفای ما سیطره داشته است، خاطرنشان کرد: عموم نویسندگان ما حدود 100 منزل در سیر و سلوک را در نظر می‌گیرند و بحث خودشان را به شیوه واحدی پیش می‌برند اما من براساس ملاحظات و تجارب و سلیقه شخصی خودم حدود 40 منزل را برگزیدم و مطالبم را بر این سیاق پروراندم. به گفته یثربی در این کتاب علاوه بر استفاده از اشعار مولانا، حافظ و... از شعر شاعران فرودست‌تری نیز استفاده شده است.

قدردانی

از هوشنگ جاوید، محمدرضا درویشی و حاتم عسگری فراهانی در نخستین سوگواره همسفران آفتاب به‌عنوان پژوهشگران موسیقی مذهبی قدردانی می‌شود. به گزارش فارس، ناصر امین‌زاده،

رئیس فرهنگسرای انقلاب گفت: این سوگواره به بررسی سبک‌های سینه‌زنی و نوحه‌خوانی در مناطق و اقوام گوناگون ایران می‌پردازد و با هدف بررسی اشعار مرثیه‌های مورد استفاده در نواحی ایران، حفظ نغمات و مقام‌های موسیقی قدیم ایران و جلوگیری از ابتذال در مراسم سینه‌زنی و نوحه‌سرایی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 10گروه منتخب در مراسم اختتامیه به اجرای برنامه می‌‌پردازند، افزود: از مقام پیشکسوتان مرثیه‌سرا و نوحه‌خوان کشور  نیز تجلیل می‌شود.

کد خبر 100366

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز