جمعه ۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه نهم بهمن تهران به امامت آیت‌الله جنتی در دانشگاه تهران برگزار شد.

 به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله جنتی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با بیان اینکه دهه فجر عیدی، عزت، افتخار و رحمت و فضلی بود که خداوند به مردم عنایت فرمود افزود: امام مفسر جمله " علماء وارث پیامبران هستند" بود.


 وی اضافه کرد: در وجود حضرت امام خمینی ظلم ستیزی، مستضعف و محروم نوازی، سرسختی در مقابل دشمنان و صفات برجسته‌ای وجود داشت و ایشان کاری کردند که در دنیا بی‌سابقه و باورنکردنی بود.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه در زمانی که مسلمانان باورشان شده بود اسلام مایه عقب افتادگی است و مسلمانان از اینکه بگویند مسلمانیم خجالت می‌کشیدند گفت: حضرت امام اسلام را زنده کرد.

وی افزود: امام هیهات مناالذله را احیا کرد و تفکری که می‌گفت یا باید جزو قطب غربی باشی یا شرقی از بین برد و پای اسلامی که توان مدیریت و اداره کشور و جهان را دارد، ایستاد.

خطیب جمعه تهران گفت: امام راحل انسانهایی را که در سراشیب سقوط قرار گرفته و آلوده شده بودند از منجلاب و گردابها نجات داد و فطرت الهی و اسلامی آنها را زنده کرد بطوری که در میان آنها عاشق خدا و شهادت یافت شد.

آیت الله جنتی با اشاره به اینکه حضرت امام به انسانها اعتماد به نفس داد و بر توانایی همه تأکید کرد و آنها را به صحنه کشاند گفت: حضرت امام به مردم یاد داد که می‌توانند صاحب و مدیر مملکت باشند و سرنوشتشان در دست خودشان باشد.

وی افزود: مردم این موضوع را فهمیدند و این وضع سی سال است که ادامه یافته و الگویی برای همه حکومت ها ایجاد کرده است اما حکومت‌ها نخواسته‌اند این را بفهمند و درک کنند.

خطیب نماز جمعه اضافه کرد: البته جاهایی مانند لبنان، فلسطین و در دوره‌ای افغانستان این پیام و جهاد در راه خدا را گرفتند و این پیام تا زمان ظهور حضرت حجت (عج) ادامه دارد.

آیت الله جنتی گفت: پیش از پیروزی انقلاب کسانی که در حکومت بودند با اموال بیت‌المال هر طور که می‌خواستند رفتار می کردند و طبقه ممتاز ایجاد شده بود و دیگران نیز این مسئله را پذیرفته بودند اما حضرت امام آمد و این را تغییر داد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: حضرت امام مشخص کرد کسی که بر مردم حکومت می‌کند باید ساده زیست و متواضع در برابر مردم باشد و خود را نوکر مردم بداند و امکانات و پول کشور را خرج مردم کند که این، دنیا را مبهوت کرد.

وی با بیان اینکه حضرت امام توطئه‌ها را خنثی کرد و کار را بدست مردم داد افزود: سی سال است که هر فتنه‌ای که ایجاد می‌شود به وسیله مردم خنثی می شود و نمونه آن حضور مردم در 23 تیر و پس از اتفاقات 18 تیر 78 بود.

آیت الله جنتی گفت: در عاشورای امسال نیز عده‌ای با هماهنگی به قصد براندازی، فتنه‌ای به راه انداختند که به دست شما مردم در 9 دی خنثی شد.

خطیب نماز جمعه تأکید کرد: امام هنوز زنده است و دستور می‌دهد و مردم در راستای سیاست‌های او عمل می‌کنند.

وی اضافه کرد: دهه فجر دهه‌ای است که باید این حقیقت را برای نسل‌های کنونی و بعد تبیین کرد تا بفهمند حضرت امام چه عزتی به ما داد.

خطیب نماز جمعه افزود: مسئولان باید به مردم خدمت کنند زیرا آنها وظیفه خود را انجام داده اند و مردم واجب الخدمت هستند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم نماز گفت: به هر حال در این وضعیت مردم، قوه قضائیه، اطلاعات و مسئولان امنیتی هر کدام وظیفه مشخصی دارند.

آیت الله جنتی با بیان اینکه مسئولیت سنگین قوه قضائیه رسیدگی به وضعیت این آشوبگرهاست خطاب به رییس قوه قضاییه گفت: من شما را می‌شناسم که با دل پاک آمدید و این مسئولیت را قبول کردید، شما دارای روحیه ضد ظلم، روحیه انقلابی و ولایی هستید بیایید برای رضای خدا همین طور که این دو نفر را خیلی سریع اعدام کردید، مردانه بایستید، چرا که هر جا ضربه خوردیم از سستی و ضعفمان بوده است.

وی افزود: 18 تیر و مسئله عاشورا به دلیل همین ضعف‌ها بود که به وجود آمد اگر در حال حاضر هم از خود ضعف نشان بدهید آینده بدتری در انتظار است.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: من با زبان قرآن با شما سخن می گویم در آخر سوره احزاب تکلیف مشخص است خداوند می فرماید اگر منافقین، افراد بیماردل و شایعه ساز دست از کارهایشان برندارند من به تو ( پیامبر اکرم(ص)) دستور می‌دهم به اینها حمله کن و اینها را سخت بکش.

آیت الله جنتی گفت: قرآن جمله قتلوا تقتیلا را با شدت و غلظت ادا می‌کند و این مافوق هر قانونی است چرا که علی رغم اینکه قانون باید رعایت بشود قرآن هم باید رعایت و اسلام ، انقلاب و ولایت فقیه نیز باید حفظ شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: خدا رحم نکند به کسانی که به مفسدین فی الارض رحم می‌کنند چرا که اینجا جای رأفت نیست بلکه جای غلظت است.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه حضرت علی (ع) 70 نفر از پیمان شکنان را که در خطبه اول گفتم، یک ضرب کشت اضافه کرد: مگر حضرت علی (ع) رأفت نداشت؟ مگر ایشان برای یتیم گریه نمی‌کرد و دلش را بدست نمی آورد؟ او همان حضرت علی (ع) است.

آیت الله جنتی گفت: ما نه می‌توانیم در مجازات افراط و نه می‌توانیم تفریط کنیم.

خطیب جمعه تهران به حادثه ششم بهمن و شهر 1000 سنگر (آمل) اشاره کرد و گفت: دشمن بداند مردم ما سنگرها را فتح می‌کنند چرا که آن روز نیروهای انتظامی و نظامی و امثال آن نمی‌توانستند کار را تمام کنند ولی مردم کار را تمام کردند امروز هم همین طور است و مردم باید همیشه در صحنه باشند.

آیت الله جنتی با اشاره به مسئله هائیتی و آمدن آمریکایی‌ها به این کشور گفت: آمریکا در هر جا و از هر مناسبت استفاده می‌کند تا حضور نظامی پیدا کند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: در هائیتی که مردم خانه‌هایشان ویران شده است و گرسنه هستند و جمعی از آنها کشته شده اند آمریکایی‌ها حضور یافته‌اند و به جای غذا و دارو، سلاح و تجهیزات نظامی در آنجا مستقر کرده‌اند. این است وضعیت، اگر ما با آمریکا دشمن هستیم به همین علت است .

خطیب جمعه تهران  در خطبه نخست نماز گفت: اگر کسی در دین بدعت بگذارد یا با افکار و اعتقادات مردم بازی کند و سلامت فکری جامعه را به خطر بیندازد باید با او با جدیت برخورد شود.

آیت الله احمد جنتی با استناد به «پیمان پیامبر اکرم (ص) با ساکنان مدینه» گفت: در شرایطی که ممکن است سلامت فکری جامعه به خطر بیفتد در برابر این جریان مقابله خواهد شد و در این شرایط آزادی وجود ندارد.

کد خبر 100495

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز