همشهری آنلاین: پنج کشتی موتوردار در لنگرگاه عباسی در پی توفان شدید در فاصله 1.5کیلومتری شهر بندرعباس به دلایل نامعلومی به سمت ساحل آمده و با دیوار حفاظتی شهر برخورد کردند

به گزارش خبرنگار مهر از بندرعباس، معاون بندری و دریانوردی بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با تایید این خبر افزود: پس از وقوع حادثه دو تیم کارشناسی جهت بررسی حوادث شب گذشته و کنترل ایمنی و آلودگی های احتمالی نفتی تشکیل شد.

سیدمحمد حکیمی بیان کرد: کشتی خسروی 1 به دلیل بریدگی سکان به سمت ساحل در حرکت می‌شود و یدک کش کمکی زمان اعزام به محل به دلیل نزدیکی کشتی با ساحل هیچ نوع اقدام کمکی را نمی‌تواند انجام دهد و کشتی پس از برخورد با ساحل دچار شکستگی شده و به گل می‌نشیند.

حکیمی خاطرنشان کرد: همچنین کشتی دیگری بین هتل هما و اسکله پشت شهر به ساحل رفته و در گل می‌نشیند.

وی با اشاره به اینکه کارگروه بررسی علل سوانح در اداره بنادر و کشتیرانی تشکیل شده است، بیان کرد: همچنین سه کشتی دیگر در نزدیکی اسکله رجایی به سمت ساحل آمده‌اند.

همچنین عباس امینی فرماندار بندرعباس با حضور در محل وقوع حادثه به خبرنگار مهر گفت: پنج کشتی به گل نشسته در سواحل بندر عباس به دلیل شدت طوفان و در زمان جابجایی در لنگرگاه به سمت ساحل آمده و در گل نشسته‌اند.

امینی بیان داشت: حادثه شب گذشته ساعت 24 به وقوع پیوست و هیچگونه خسارت جانی در بر نداشته است و کارشناسان بنادر دریانوردی در حال بررسی خسارتهای مالی این حادثه هستند.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا فاصله لنگرگاه به شهر نزدیک است، بیان کرد: در حال تشکیل کارگروه‌هایی هستیم تا جهت جابجایی و مکان نمایی جدید برای لنگرگاه بعدی این کشتی‌ها باشیم.

کد خبر 101031

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز