همشهری آنلاین: تیم ملی فوتبال چین پس از 32 سال موفق به شکست تیم ملی کره جنوبی شد

به گزارش ایسنا، در ادامه تورنمنت فوتبال شرق آسیا شب گذشته تیم ملی چین، موفق به شکست تیم ملی کره جنوبی شد. چین این بازی را با نتیجه 3 بر صفر به سود خود به پایان رساند تا نخستین شکست کره جنوبی برابر چین پس از 32 سال ثبت شود.

گا هونگ بو سرمربی تیم ملی چین پس از این پیروزی گفت: امروز به عنوان سرمربی از این نتیجه بسیار خوشحالم. ما برای این بازی خودمان را آماده کرده بودیم و واقعا عملکرد خوبی داشتیم. کلید پیروزی ما دو چیز بود؛ اول آنکه بازی را کنترل کردیم و دوم اینکه بازیکنانم به خوبی تاکتیک‌هایم را اجرا کردند. بویژه کاپیتان تیم و کوبو مهاجم تیم عالی بودند. آنها به خوبی تاکتیک‌های مورد نظر من را فهمیده بودند و اگر کمی شانس داشتیم می‌توانستیم با بیش از 3 گل کره جنوبی را شکست دهیم.

سرمربی تیم کره جنوبی هم پس از شکست تیمش پس از 32 سال برابر چین گفت: این اتفاق دیر یا زود می‌افتاد. واقعا ناامید هستم. اما سطح بازی تیم چین پیشرفت بسیار کرده. ضمن آنکه ما در شرایط خوبی نبودیم. خیلی دفاعی بازی کردیم. باید بیشتر حمله می‌کردیم. ما همچنین فرصت ضد حمله را هم به دست نیاوردیم.

پس از این پیروزی، سایت اینترنتی کنفدراسیون فوتبال آسیا بخش‌هایی از واکنش اینترنتی مردم چین به این اتفاق را بر روی خروجی خود قرار داد.

واکنش‌ها:

* دوستت دارم چین

* می‌خواهم گریه کنم

* خیلی وقت بود که به خاطر فوتبال چین گریه نکرده بودم. نمی‌دانم باید خوشحال باشم یا...

* خیلی بیشتر از مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک چین هیجان داشت.

* من برای این پیروزی 18 سال صبر کرده بودم.

* آیا این تیم اصلی کره بود؟ بهتر است آرام باشید.

* خیلی هیجان زده‌ام و از خوشحالی گریه کردم. فکر می‌کنم که این اولین بار است که بازیکنان چین واقعا مرد بودند.

* اول اینکه ما باید خوشحال باشیم و جشن بگیریم اما فوتبال چین کار طولانی‌ای پیش رو دارد. دوم باید روحیه جنگندگی تیم‌مان را که در بازی با کره جنوبی وجود داشت،‌ توسعه پیدا کند. سوم باید از شیوه‌های مربی‌گری سرمربی حمایت کنیم و آخر اینکه رسانه‌ها، هواداران و مردم باید فضای سالمی را برای فوتبال به وجود آورند.

کد خبر 101457

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز