به گزارش واحد مرکزی خبر، تامین مـواد اولیـه، طـراحی و سـاخت این واگنها به طور کامل در داخل صورت میگیرد با ساخت این واگنها به ازای هر دستگاه 90 هزار یورو صرفه جویی ارزی خواهد داشت.
واگن پارس اراک در قراردادی با شرکت واگن پارس و متروی تهران، 203 واگـن میسازد که تعدادی از آنها هم اکنون به کارفرما تحویل شده است.
این کارخانه ظرفیت ساخت سالانه دوهزار دستگاه واگن مسافری، مترو، باری و سایر تجهیزات ریلی دارد.
معاون وزیر صنایع و رئیس سازمـان گسترش و نـوسازی صنایع ایران که برای بررسی و برطرف کردن تنگناهـای واگن پارس اراک از آن بازدید کرد، گفت: در دو دهه بعد، حمـل و نقـل ریلی در راس حمل و نقل کشور قرار میگیرد و سالانه به حدود 500 واگن مسافری نیاز است که چندین کارخانه در کشور از جمله واگـن پارس اراک نیاز کشور را در این زمینه تامین میکند.
هدایت افزود: دولت بر استفاده از توان شرکت واگن پارس تاکید دارد و برهمین اساس رفع مشکلات این کارخانه از برنامههای اصلی وزارت صنایع و معادن است.
وی گفت: قراردادهای خارجی ساخت واگن مترو هـم اکنون متوقف است تا توان داخل بررسی و در راستای استفاده از آن برنامه ریزی شود.