هارم علی وزنه بردار عراقی، نخستین مدال این کشور در بازی‌های آسیایی طی ‪ ۲۰‬سال گذشته را با کسب گردن آویز برنز رقابتهای دسته سبک وزن مردان در روز دوشنبه 13 آذر بدست آورد.

به گزارش ایرنا  کشور عراق بعد از حمله به کویت در سال ‪ ۱۹۹۰‬از حضور در مسابقات بین‌المللی محروم شد به این ترتیب علی که یک کرد ‪ ۲۱‬ساله است، اولین عراقی است که بعد از بازی‌های سال ‪۱۹۸۶‬ سئول، روی سکو ایستاد.

وی بعد از لی هونگلی از چین و لی جئونگ جائه از کره جنوبی به مقام سوم دست یافت اما معتقد است اگر با مشکلات کشورش دست به گریبان نبود، می‌توانست برنده مدال طلا باشد.

علی درحالیکه پرچم عراق را روی شانه‌هایش انداخته و منتظر دریافت مدال بود، به خبرنگاران گفت: این مدال را به همه مردم عراق از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب آن، تقدیم می‌کنم.

در یک سال گذشته شمار زیادی از ورزشکاران یا مسئولان ورزش عراق در جریان درگیری‌ها واختلافات میان گروههای مختلف، ربوده شده یا به قتل رسیده‌اند.

روز شنبه هفته جاری، ژاک روگ رییس کمیته بین‌المللی المپیک خواستار آزادی بیش از ‪ ۲۰‬مسوول ورزشی ربوده شده در ماه ژوئیه شد. این افراد عضو کمیته المپیک عراق بودند و هنوز خبری از آنها بدست نیامده است .

کد خبر 10161

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز