گروه ورزشی- مهدی ربوشه: مسئولان فدراسیون فوتبال، مدعی هستند که افشین قطبی از آنها خواسته تا در اولین فرصت یک دستیار ایرانی را به کادر فنی تیم ملی اضافه کنند.

اما سکوت سرمربی تیم ملی در واکنش به این موضوع به محل سئوال تبدیل شده است. افشین قطبی در محافل خصوصی از مخالفت شدید خود با حضور یک دستیار ایرانی در کادر فنی تیم ملی سخن می‌گوید اما در رسانه‌ها به طور رسمی هیچ‌گونه واکنشی از خود نشان نمی‌دهد. روحیه محافظه‌کارانه این مربی اما باعث شده تا مسئولان فدراسیون فوتبال حتی از قول وی اظهارنظرهایی را به زبان بیاورند که البته در صحت این موضع‌گیری‌ها تردیدهای جدی وجود دارد چون این خود قطبی است که بارها در محافل خصوصی از مخالفت صریح خود با این تصمیمات سخن گفته است.

کفاشیان: عابدزاده را به قطبی پیشنهاد نکرده‌ایم

رئیس فدراسیون فوتبال از مشخص شدن دستیار ایرانی افشین قطبی سرمربی تیم ملی ظرف چند روز آینده خبر داد. علی کفاشیان گفت: «طبق صحبت‌هایی که با قطبی داشتیم تا پایان هفته او دستیار ایرانی‌اش را به ما معرفی خواهد کرد. در آخرین صحبتی که با او داشتم هنوز به گزینه‌ خاصی نرسیده بود.» وی در پاسخ به این سئوال که آیا احمدرضا عابدزاده به قطبی به‌عنوان مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی پیشنهاد شده است، گفت: «به هیچ‌وجه چنین پیشنهادی را مطرح نکردیم. قطبی خودش شناخت زیادی از مربیان ایرانی داشته و مشغول بررسی شرایط است. ضمن اینکه ما به او در انتخاب این دستیار اختیار تام داده‌ایم.» همچنین نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال با تایید کمبود نقدینگی در فدراسیون فوتبال مدعی حمایت از افشین قطبی و غلامحسین پیروانی سرمربیان تیم‌های ملی و امید شد.

هرچند که فدراسیون فوتبال در این خصوص ابدا کارنامه قابل استنادی ندارد و بارها نشان داده که تحت فشار افکار عمومی و رسانه‌ها برخلاف ادعاهای قبلی خود تصمیماتی را اتخاذ کرده است. وی همچنین در واکنش به موضوع دستیاران قطبی که این روزها در رسانه‌ها، اخبار و شایعات گوناگونی درباره‌اش به گوش می‌رسد تاکید کرد: «قطبی خودش دستیارش را معرفی می‌کند ما هم هیچ توصیه‌ای نداریم. یکی، دو نفر را هم مطرح کرده است که البته دراین‌باره هنوز رسما چیزی به ما اعلام نکرده اما در صورت اعلام، در اولین جلسه کمیته تیم‌های ملی بررسی گزینه مورد نظر قطبی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بهتر است در اینجا درباره مربی دروازه‌بان‌ها هم صحبت کنیم. در داخل کشور مربیان دروازه‌بانی خوبی وجود دارد و همان زمان که قطبی مربی خارجی مدنظرش را معرفی کرد مربی داخلی خوب هم وجود داشت اما این موضوع در حوزه اختیارات قطبی است و انتخاب دروازه‌بان به عهده اوست. فعلا دراین‌باره گزینه‌ای را مطرح نکرده است و به محض اینکه این اتفاق بیفتد در اولین جلسه کمیته تیم‌های ملی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.»

نارضایتی قطبی از رفتار فدراسیون فوتبال

شایعه شده افشین قطبی از رفتار دوگانه فدراسیون فوتبال دلخور است. خود او هرگز این دلخوری را در رسانه‌ها مطرح نکرده چون علاقه‌مند است تا پایان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا روی نیمکت سرمربیگری تیم ملی بنشینداما در عین حال گفته می‌شود وی بابت برخی رفتارهای مسئولان فدراسیون فوتبال که به راحتی از قول وی در روزنامه‌ها مصاحبه می‌کنند، دلخور است.

سرمربی تیم ملی در گفت‌و‌گویی غیررسمی تاکید کرده است: «من هرگز از فدراسیون فوتبال درخواست نکردم که برایم دستیاری ایرانی پیدا کند. در واقع هر زمانی که این بحث مطرح شده است مخالفت صریح خودم را اعلام کرده‌ام و گفته‌ام من ابدا دوست ندارم یک دستیار ایرانی به تیم ملی اضافه شود.» افشین قطبی همچنین جدایی کنوب، مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی را اتفاقی تلخ دانسته و گفته است: «افسوس می‌خورم که او از کادر فنی تیم ملی جدا شد اما من نمی‌توانستم به او بگویم به خانواده‌ات فکر نکن.

او باید می‌رفت و به مشکلات خانوادگی‌اش رسیدگی می‌کرد.» شواهد نشان می‌دهد که افشین قطبی هرگز با اضافه شدن گزینه‌ای ایرانی به کادر فنی تیم ملی موافق نبوده است. با این حال مسئولان فدراسیون فوتبال ادعا می‌کنند این خود قطبی است که از فدراسیون تقاضا کرده تا دستیاری ایرانی انتخاب شود. وی خاطره خوشی از کار کردن با دستیار ایرانی ندارد. قطبی در پرسپولیس حاشیه‌های فراوانی را با حمید استیلی از سر گذراند و حالا اصلا دوست ندارد اتفاقات تلخ گذشته با فرد دیگری این بار در تیم ملی تکرار شود.

روز گذشته یک منبع آگاه دراین‌باره به همشهری گفت: «قطبی پس از توصیه‌های مکرر یکی از مسئولان فدراسیون بالاخره رضایت داده تا گزینه‌ای ایرانی در کنارش در تیم ملی فعالیت کند.» اما قطبی در‌این‌باره به یکی از نزدیکانش گفته است: «می‌خواهم بعد از پیروزی تیم ملی یک دستیار ایرانی را به کادر فنی اضافه کنم تا رسانه‌ها نگویند من تحت فشار و برای آرام کردن افکار عمومی تن به خواسته فدراسیون داده‌ام.» البته این حرف‌ها هنوز از سوی قطبی تایید یا تکذیب نشده است.

مجید صالح، گزینه دلخواه قطبی

این روزها رسانه‌ها از گزینه‌های مختلفی برای حضور در کادر فنی تیم ملی سخن می‌گویند؛  افرادی که سرمربی تیم ملی هیچ‌گونه ‌واکنشی نسبت به آنها نشان نداده است. شاید قطبی تا پایان این هفته یک دستیار ایرانی را معرفی کند و البته حالت دیگری هم وجود دارد؛ او طبق سیاست خود عمل کند و بعد از پیروزی تیم ملی گزینه‌ای ایرانی را به عنوان دستیار انتخاب و معرفی کند.

اصلی‌ترین فایده این راه‌حل این است که به تاخیر افتادن این انتخاب ممکن است از فشار رسانه‌ها و فدراسیون فوتبال برای اضافه شدن دستیار ایرانی به کادر فنی تیم ملی بکاهد. اما با همه این حرف‌ها از برخی افراد به عنوان گزینه‌های مد نظر افشین قطبی نام برده می‌شود. در این بین از افشین پیروانی و احمدرضا عابدزاده نیز نام برده می‌شود اما روز گذشته یک منبع آگاه در این خصوص گفت: «افشین قطبی در صورتی که راهی جز انتخاب دستیار ایرانی نداشته باشد ترجیح می‌دهد مجید صالح را به کادر فنی تیم ملی اضافه کند.

البته او هنوز تصمیم قطعی خود را نگرفته اما ترجیح می‌دهد با انتخاب مجید صالح بحران موجود را حل کند. همچنین آخرین خبرها حاکی از آن است که قطبی قصد دارد یک بازیکن ایرانی‌الاصل را که در فوتبال هلند فعالیت می‌کند به تیم ملی بیاورد.» گفته می‌شود او در سفری که چندی پیش به هلند داشته بازی این مهاجم را پسندیده و حتی با این بازیکن مذاکراتی داشته است. نام این بازیکن هنوز فاش نشده است اما گویا برای آمدن به تیم ملی موانعی دارد که قطبی را تا حد زیادی منصرف کرده است.

کد خبر 101639

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز