همشهری آنلاین: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در سخنانی آتشین با اشاره به این که بعید است اسراییل در آینده نزدیک به جنگ اقدام کند، خطاب به اسراییلی ها گفت:

ما جنگ را نمیخواهیم ولی به آن مشتاقیم و اگر ساختمان های ضاحیة را ویران کنید، ساختمان های تل آویو را ویران خواهیم کرد.

گزارش ایرنا از بیروت، سید حسن نصرالله سه شنبه شب در مراسم شهدای مقاومت سید عباس موسوی، شیخ راغب حرب و عماد مغنیه در مجمع سید الشهدا در جنوب بیروت که حدود 10 هزار نفر از طرفداران مقاومت در آن حضور داشتند، در سخنانی آتشین گفت:

مقاومت در فلسطین و سوریه و لبنان اکنون قوی است تا حدی که اسرائیل قادر به حمله جدید در هر ساعتی که می‌خواهد اراده کند نیست و اطمینان کافی به پیروزی خود ندارد و اسراییل تحمل هیچ نوع شکست جدیدی را ندارد.

وی افزود: وضعیت استراتژیک اسرائیل به نوعی است که پس از جنگ سال 2006 در تنگنا بسر می برد و قادر به تحمیل صلح بنا به شروط خود و قادر به حمله و جنگ جدیدی نیست و این موضوع در مورد سیاست اسراییل در برابر کشتزارهای اشغالی شبعا لبنان و اراضی اشغالی سوریه و فلسطین که در اشغال اسراییل است، صادق است.

سید نصرالله افزود: اسراییل پس از جنگ علیه لبنان و غزه به شکست خود اعتراف کرد و مقاومت به اعتراف آنان بسیار قوی است چنانکه "ایهود اولمرت" نخست وزیر اسبق اسراییل در نوشته اخیر خود اعتراف کرد که اسراییل در جنگ غزه شکست خورد در حالیکه اسراییل درصدد سرنگونی دولت حماس در غزه بود.

دبیرکل حزب الله با اشاره به این که در برابر اشغالگران بقاء از آن کسی است که قوی‌تر است افزود : لبنان اثبات کرد که قوی است و امروز قوی تر از هر وقت دیگری است.

وی افزود: لبنان با فرمول ابتکاری ارتش و مردم و مقاومت که در بیانیه کاری دولت به آن اشاره شد قادر به مقابله با تهدیدها است.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه اظهارات خود به افزایش تهدیدات علیه لبنان اشاره کرد و موضع رئیس‌جمهور، رئیس پارلمان، نخست‌وزیر و فرماندهی ارتش در مقابل این تهدیدات را ستود و آن را نشانگر رد این تهدیدات و همبستگی ملی در مقابل هر گونه جنایت اسرائیل دانست

نصرالله افزود: خطرناک ترین سخنی که می شنویم این است که نباید بهانه به دست اسراییل داد این سخن تلاش برای توجیه اعمال اسراییل و قرار دادن مسوولیت برعهده مقاومت است و خطرناکتر از آن این سخن است که برخی از لبنانی ها می گویند که وجود مقاومت بهانه ای برای حمله دشمن صهیونیستی به لبنان است و برای گرفتن بهانه از دست دشمن باید مقاومت را حذف و لغو کرد این سخن توجیهی برای تجاوز و حمله دیگر اسراییل به لبنان است.

وی افزود: ما همچنان در لبنان در برابر تهدیدهای اسراییل قرار داریم و از تجربه گذشته استفاده نمی شود و همان پرسش هایی که در سال 1982 و قبل از آن مطرح بود اکنون نیز مطرح است.

نصرالله با طرح این پرسش که آیا آمریکا قادر به حمایت از لبنان است؟ و واقعا می تواند به این کار اقدام کند افزود:

اوباما نتوانست شهرک سازی را در فلسطین اشغالی متوقف کند آیا قطعنامه‌های بین‌المللی قادر به حفظ لبنان هستند و از طریق آن می‌توان اسراییل را قانع کرد که از کشتزارهای اشغالی شبعا خارج و پناهندگان فلسطینی را به وطنشان باز گردند؟

دبیرکل حزب الله افزود: در روزنامه های امروز خواندیم که "اویگدور لیبرمان" وزیر خارجه اسراییل گفت: اگر کسی در رویای سازش با اسراییل در برابر دادن زمین از سوی اسراییل است در تصور باطلی است و بازگشت پناهندگان فلسطینی خط قرمز است و آیا اگر لبنان بی طرفی اختیار کند می تواند اراضی اشغالی خود را پس بگیرد؟

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود افزود: ما در لبنان به کمک مقاومت و ارتش و مردم خود قادر به حمایت از کشور خود بدون کمک دیگری هستیم.

وی افزود: تهدیدهای اسراییل جنگ روانی برای افزایش معنویت اسراییلی ها و ضد مردم ، دولت و مقاومت در لبنان است.

وی با اشاره به این که بعید است اسراییل در آینده نزدیک به جنگ اقدام کند ،خطاب به اسراییلی ها افزود: اگر ساختمان های ضاحیة را ویران کنید ساختمان های تل آویو را ویران خواهیم کرد؛ اگر فرودگاه رفیق حریری بیروت را مورد حمله قرار دهد ما نیز فرودگاه بن گوریون در تل آویو را مورد حمله قرار خواهیم داد؛ اگر بنادر ما را مورد حمله قرار دادید ما نیز بنادر شما را ویران خواهیم کرد؛ اگر کارخانه برق ما را ویران کردید ما نیز کارخانه‌های برق شما را از بین خواهیم برد.

سید حسن نصرالله درباره انتقام از خون شهید مغنیه افزود: طی دو سال گذشته اهداف عادی فراوانی در دسترس ما بود که آنها را هدف قرار دهیم اما این کار را نکردیم زیرا کسی که می‌خواهیم انتقام خون او را بگیریم عماد مغنیه است. ما اهدافی را که می‌توانیم از طریق آن به صهیونیست‌ها بگوییم که پاسخ ما به ترور مغنیه چیست، می‌شناسیم و دشمن ما نگران است و بگذارید تا در نگرانی به سر ببرد.

وی با اشاره به ناتوانی اسراییل در حمله جدید و از دست دادن اعتماد به نفس خود افزود: اسراییل از سه وسیله تهدید، ترور و ایجاد فتنه استفاده می‌کند.

سید نصرالله افزود: مانع اساسی در برابر آشتی فلسطینی ها، اسرائیل است و هر عربی که بر سر آشتی فلسطینی مانع تراشی کند به اسراییل خدمت کرده است.

وی در ادامه سخنان خود گفت:مشاهده می‌کنیم که اسرائیل در حال حاضر مشکلی در به راه انداختن جنگ دارد لذا به بالا‌بردن توانمندی و قدرت خود روی می‌آورد و آنها مشکلاتی در زمینه جذب افراد و همچنین مشکلات بی‌اعتمادی داخلی و نظایر آن دارند و به صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی می گویم که موضوع "گنبد آهنی " به یک فیلم سینمایی نزدیکتر است تا به واقعیت و برخی درحال بحث و مناقشه هستند که آیا این سپر فایده‌ای دارد؟

دبیرکل حزب الله افزود: گزینه فتنه در لبنان با مقاله روزنامه دیر اشپیگل شروع و سپس با تهدیدهای لیبرمان وزیر خارجه اسراییل کامل تر شد که هدف آن جنگ روانی برای ایجاد رعب و وحشت در بین مردم ، دولت و مقاومت لبنان در راستای جلوگیری از قدرت مقاومت و تلاش برای قانع کردن مردم است که اسراییل قوی است.

سید نصرالله افزود: باید به تهدیدهای اسراییل به شکل متقابل و با شجاعت پاسخ داد زیرا تهدید جنگ را باید با جنگ پاسخ داد تا مانع وقوع جنگ و تاخیر آن شد چنانکه مدتی قبل شنیدیم که "ایهود باراک" وزیر جنگ اسراییل سوریه را به جنگ تهدید کرد اما وزیر خارجه سوریه به آن پاسخ داد. این موجب بهت و وحشت اسراییلی ها شد و طولی نکشید که مسوولان اسراییلی شروع به توجیه تهدید خود کردند.

وی در آغاز سخنش با توصیف مشترکات رهبران شهید مقاومت گفت: ‌ویژگی مشترک آنان تواضع و محبت و عاطفه قوی و آگاهی و احساس مسوولیت زود هنگام به اسراییل و خطر دشمن صهیونیستی نسبت به قدس و فلسطین است.

کد خبر 101769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز