گروه اجتماعی - علی اصغر محمدی: استادان سکولار به درد دانشگاه‌های ایران نمی‌خورند و باید در جای دیگری به جز دانشگاه کار کنند.

وزیر علوم در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: در دانشگاه به استادانی نیاز داریم که التزام به ولایت فقیه دارند و به‌هیچ‌وجه به استادانی که جهان بینی اسلامی را قبول ندارند نیاز نداریم.

کامران دانشجو گفت: دانشگاه محل تربیت و آموزش و کارخانه آدم‌سازی است و تا دانشگاه اصلاح نشود، جامعه اصلاح نمی‌شود. ما نیازمند دانشگاه‌های ارزشمدار هستیم؛ دانشگاهی که علم و ایمان را در کنار هم داشته باشد. با این دید استادانی که این نگاه را ندارند باید در جایی دیگر مشغول شوند.

وی اعلام کرد: دانشگاهیان کشور همراه ولایت، مردم و انقلاب هستند و تعداد انگشت‌‌شماری از آنها نمی‌توانند نگاه مردم به دانشگاه را عوض کنند

به گفته وزیر علوم، جناحی عمل کردن سمی مهلک برای دانشگاه است و اگر دانشگاه جناحی عمل کند حتما به آموزش عالی کشور خیانت کرده است؛ چراکه وظیفه دانشگاه‌ها تربیت نیروی متخصص و متعهد برای نظام است و به هیچ وجه نباید نگاه جناحی اعمال کرد.

قانون حذف کنکور باید اجرا شود

وزیر علوم درباره قانون حذف کنکور گفت: قانون حذف کنکور باید اجرایی شود و یا اینکه قانونگذار آن را تغییر دهد، باید دنبال راهکارهایی برای پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های کشور باشیم.

وی اظهار کرد: مطالعات و تحقیقاتی در این زمینه صورت پذیرفته است، ‌باید روش‌های مناسب برای جذب دانشجوی متعهد و توانمند براساس اهداف قانونگذار انتخاب و اجرا شود.
تمدید برنامه چهارم

دانشجو درباره قانون حذف کنکور تا سال 90 و اجرای آن تا پایان برنامه چهارم تصریح کرد: گویا برنامه چهارم یکسال تمدید خواهد شد. بر این اساس برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای است که بتوانیم قانون حذف کنکور را تا پایان سال 91 به‌صورت کامل اجرایی کنیم و از سال آینده برنامه‌ریزی به‌نحوی انجام می‌گیرد که به‌تدریج این قانون عملیاتی شود.

وی گفت: در کنکور امسال نسبت به سال گذشته تغییری اعمال نمی‌کنیم اما از سال آینده این تغییرات با هماهنگی کمیته 5 نفره اعمال می‌شود.

وزیر علوم درباره طرح بحث سهمیه‌های کنکور در مجلس و حذف 20 درصد سهمیه متاهلین تصریح کرد: من مجری هستم و آنچه قانون شود را اجرا می‌کنم. در این باره نیز ما نهایت همکاری را با مجلس و کمیسیون آموزش داشته‌ایم؛ به‌نحوی که آن را در کنکور کارشناسی ارشد امسال اعمال نکردیم. موضوعی را که مجلس تصویب کند، قانون است و ما آن را اجرا می‌کنیم.

وقتی که شهر به هم ریخت

رئیس سابق سازمان سنجش در آیین تودیع خود خطاب به وزیر علوم گفت: «زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری که شهر به هم ریخت ما در همان زمان کارت آزمون توزیع می‌کردیم و همه از بابت برگزاری آزمون در آن شرایط ابراز نگرانی می‌کردند، اما آزمون با سلامت کامل برگزار شد.»

کد خبر 102109

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز