دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

گروه سیاسی: هفتمین اجلاس رسمی از دور چهارم مجلس خبرگان با سخنرانی آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس این مجلس از 4 اسفند به‌مدت 2 روز برگزار می‌شود.

اعضای مجلس خبرگان رهبری سالانه 2 بار و معمولا در ماه‌های شهریور و اسفند گردهم می‌آیند تا به بررسی مسائل روز کشور و دنیا بپردازند.

چنان که از قبل به نقل از برخی اعضای مجلس خبرگان شنیده شده است، در اجلاسیه هفتم از دور چهارم مجلس خبرگان، محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و منوچهر متکی وزیر امور خارجه به‌عنوان میهمانان ویژه شرکت خواهند کرد.

در اجلاسیه قبلی این مجلس که شهریور ماه سال‌جاری برگزار شد، غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور و سعید جلیلی دبیر شورای امنیت ملی گزارشی را در مورد مسائل داخلی و خارجی، از جمله حوادث پس از انتخابات و مسائل هسته‌ای ایران به اعضای مجلس خبرگان رهبری ارائه دادند.

اجلاس ششم از دور چهارم مجلس خبرگان رهبری از آنجا که در بحبوحه حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم برگزار شد، یکی از پرحاشیه‌ترین اجلاس‌های این مجلس بود. 16سخنران پیش از دستور این اجلاس، سخنرانی‌های خود را با سرفصل‌هایی چون دفاع از مواضع رهبری معظم انقلاب و تاکید بر لزوم تبعیت از ایشان به‌عنوان فصل‌الخطاب، قانونگرایی و توجه به وحدت و پرهیز از تفرقه تنظیم کرده بودند.

اعضای مجلس خبرگان رهبری در اجلاسیه قبلی خود با صدور بیانیه‌ای 9 ماده‌ای بر تحکیم بیعت با رهبر معظم انقلاب تاکید کردند و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب در خاموش کردن آتش فتنه و حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری را ستودنی دانستند.

روزهای پیش از برگزاری اجلاس شهریورماه مجلس خبرگان رهبری، ماموستا محمد شیخ الاسلامی نماینده استان کردستان در این مجلس نیز به دست عوامل تروریستی ترور شد.
امروز نیز پس از سخنرانی رئیس مجلس خبرگان رهبری 5 نفر از اعضای این مجلس برای عضویت در کمیته تدوین بیانیه پایانی اجلاس خبرگان انتخاب می‌شوند.

16 سخنران پیش از دستور نیز در 2 روز، سخنرانی خواهند کرد و در روز ششم اسفند ماه اعضای مجلس خبرگان به زیارت مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب خواهند رفت.

روزهای پیش از برگزاری اجلاس هفتم برخی رسانه‌ها سعی در دامن زدن به شایعاتی درباره اختلاف نظرهای اعضا و به‌خصوص هیات رئیسه مجلس خبرگان داشتند که قربانعلی دری نجف‌آبادی، عضو هیات‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگویی اظهار داشت: اختلاف نظر و سلیقه برخی اعضای خبرگان رهبری به‌هیچ‌وجه موضوع بحث اعضای خبرگان رهبری در اجلاس هفتم نیست.

به‌نظر می‌رسد چنان که دری نجف آبادی هم پیش‌بینی می‌کند موضوع فلسطین، غزه و انتخابات سالم در عراق، وقایع یمن و در بعد داخلی نیز مسائل هسته‌ای کشور محور سخنرانی‌های پیش از دستور اعضا و بیانیه پایانی اجلاس هفتم از دور چهارم مجلس خبرگان باشد. دیدار با رهبر معظم انقلاب در پایان اجلاسیه هفتم نیز از برنامه‌های اعضای مجلس خبرگان است.

کد خبر 102134

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز