چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

داوود رشیدی قصد دارد نمایش منهای دو یا اثری از ویلیام شکسپیر را خرداد 89 در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه ببرد

رشیدی در این باره به مهر گفت: گفت‌وگویی با مدیر مجموعه تئاتر شهر داشتم و قرار شد
 از میان نمایش منهای دو و اثری از ویلیام شکسپیر یکی را برای اجرای خردادماه سال 89 در سالن اصلی تئاتر شهر انتخاب کنم. دوست دارم با حوصله متن مورد نظر خود را انتخاب کنم و به‌طور قطع از ابتدای سال آینده تمرینات نمایش انتخاب شده، شروع می‌شود.

وی درباره گروه بازیگری مدنظر خود افزود: تا زمان قطعی نشدن نمایشنامه انتخاب خاصی برای بازیگران نمایش ندارم و بعد از مشخص شدن متن، گروه بازیگری را انتخاب و تمرینات نمایش را شروع می‌کنم.

رشیدی پیش از این قرار بود نمایش منهای دو را در سالن اصلی و سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببرد ولی از اجرای این نمایش انصراف داد.

تقدیر در دنیای تصویر

منوچهر اسماعیلی از صداپیشگان نام آشنا و پیشکسوت عرصه دوبله در یازدهمین دوره جشن دنیای تصویر مورد تقدیر قرار می‌گیرد. به گزارش مهر، در مراسم یازدهمین جشن دنیای تصویر که 14اسفند در سالن‌ همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود جایزه یک عمر فعالیت هنری به منوچهر اسماعیلی دوبلور پیشکسوت عرصه سینما اهدا می‌شود.

وی متولد 1318 است و دوبله فیلم را از سال 1336 آغاز کرده است. وی از سال 1342 که دهه طلایی دوبله فیلم در ایران بود، مدیریت دوبلاژوگویندگی بسیاری از فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی را برعهده داشت.

اسماعیلی به جای بازیگران زیادی از جمله گریگوری پک، چارلتن هستن، لارنس الیویه، سیدنی پوآتیه، لارنس هاروی، رد استایگر، جیمز کاگنی، مارچلو ماسترویانی و...صحبت کرده است.

داستان‌های دفاع مقدسی

کامران پارسی‌نژاد، نویسنده و منتقد ادبی، فروردین سال 89 مجموعه داستان کوتاه دفاع مقدس را روانه بازار کتاب می‌کند.این نویسنده درباره اثر در دست تحریر خود گفت: هم‌اکنون در حال نوشتن یک مجموعه داستان کوتاه با موضوع دفاع مقدس هستم.

پارسی‌نژاد ادامه داد: این مجموعه داستان شامل یک داستان بلند و 5 داستان کوتاه است که تمامی حوادث به نوعی به دوران جنگ و بازتاب جنگ در زندگی روزمره مردم اختصاص دارد. این نویسنده افزود: هنوز برای این مجموعه،

عنوانی انتخاب نشده اما قرار است در سال آینده از سوی انتشارات تکا منتشر و روانه بازار نشر شود. وی با تاکید بر اینکه این مجموعه متعلق به گروه سنی بزرگسال است، اضافه کرد: در این اثر سعی شده به ژانر داستانی دفاع مقدس با نگاه و قلم متفاوت پرداخته شود.

چی بگم... چه جوری بگم

محمود عزیزی نمایش «چی بگم... چه جوری بگم» را خرداد سال آینده در تئاترشهر اجرا می‌کند. به گزارش ایسنا، هنوز سالن اجرای این نمایش به‌طور مشخص قطعی نشده است و به گفته محمود عزیزی، نمایش در تالار چهارسو یا قشقایی اجرا خواهد شد.

وی درباره ترکیب بازیگران این نمایش هم توضیح داد: هنوز بازیگران به‌طور قطعی مشخص نشده‌اند، اما مسلما باید تا اواخر فروردین‌ماه بازیگران مشخص شوند که بتوانیم تمرین‌هایمان را آغاز کنیم.

نمایش چی بگم... چه جوری بگم درباره مسائل اجتماعی است و ظاهرا عزیزی قصد ندارد توضیحات بیشتری درباره‌اش بدهد. نمایشنامه چی بگم... چه جوری بگم را هم خود عزیزی نوشته است و این طور که به‌نظر می‌رسد نشان می‌دهد این بازیگر و کارگردان، آرام‌آرام از تلویزیون فاصله گرفته و بیش از گذشته به سمت تئاتر متمایل می‌شود.

کد خبر 102299

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز