گروه شهری: شهردار تهران رفع مشکلات زنان سرپرست خانوار را مهمترین و اصلی‌ترین دغدغه مدیران شهری دانست.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، در جشن میلاد امام رضاع و در طرح اکرام 1200 نفر از زنان سرپرست خانوار که عصر دیروز در تالار اندیشه برگزار شد با اعلام این مطلب گفت:  اشتغال زنان سرپرست خانوار مهمترین موضوع و دغدغه شهرداری است که در این راستا گام‌هایی برداشته شده است، هرچند که هنوز در آغاز راه هستیم و شهرداری می‌تواند کارهای بیشتری در این زمینه انجام دهد. وی افزود: عمده‌ترین وظیفه مدیران شهری حل مشکل شهروندان است که در شهر زندگی می‌کنند و دغدغه شهروندان باید دغدغه مدیران باشد.
قالیباف در ادامه گفت: با توجه به کرامت انسانی حل مشکلات زنان سرپرست خانوار باید در اولویت کاری مدیران شهری باشد چرا که این وظیفه ماست و هیچ‌کس در شهرداری نمی‌تواند منتی برای انجام این کار داشته باشد.
دیدار با بازنشستگان و خردمندان شهرداری
محمدباقر قالیباف در همایش بزرگداشت بازنشستگان و خردمندان شهرداری تهران با عنوان جشن 90 سالگان و نوادگان که عصر دوشنبه در فرهنگسرای بهمن با حضور جمعی از مدیران شهری، کارکنان و بازنشستگان شهرداری تهران برگزار شد، با تأکید بر این‌که هیچ تفاوتی بین بازنشستگان و کارکنان فعلی شهرداری تهران وجود ندارد، تصریح کرد: اقدامات یک سال اخیر شهرداری بیانگر این است که گام‌های بسیار خوبی در زمینه حل مشکلات بازنشستگان و کارکنان فعلی شهرداری برداشته شده است.
وی با اشاره به بخشی از اقدامات صورت گرفته در این راستا افزود:  یکی از اقدامات این بود که سازمان بازنشستگی شهرداری تهران حدود 3 ماه پیش صاحب بیش از 40 درصد سهام یک بانک خصوصی شد و این اقدامی مناسب برای سازمان بود تا بتواند در آینده خود را اداره کرده و به بهترین شکل خدمات ارائه دهد که البته این اقدام برای شهرداری تهران نیز مفید خواهد بود.
قالیباف در ادامه، راه‌اندازی تعاونی اعتباری شهر را نیز یکی از گام‌های جدی و موثر شهرداری در سیاست‌های مالی و پولی و تصمیم‌‌گیری‌ها دانست وگفت: در یک سال گذشته زمینه کار به‌گونه‌ای فراهم شده که شهرداری خود را برای جهشی بزرگ در ابعاد مختلف از جمله معیشت پرسنل، خدمات‌رسانی، کار و تحول و رشد تهران آماده کرده است.
شهردار تهران افزود: اگر امروز شهرداری بخواهد منشأ تحول در همه عرصه‌ها باشد باید کارکنان آن تلاش کرده و از جان و دل مایه بگذارند و این امر نیز زمانی محقق می‌شود که احساس کنند سازمان هم برای آنان دغدغه دارد و درصدد حل مشکلات آنان است.
به گفته وی؛ اگر امروز دغدغه بازنشستگان و کارکنان فعلی شهرداری در دستور کار قرار گیرد قطعاً در شهر هم اتفاقات بزرگی رخ خواهد داد.
کد خبر 10238

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز