گروه اجتماعی: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد: در سفرهای نوروزی همراه داشتن بیمه‌نامه و مجوز معاینه فنی الزامی است

سردار اسکندر مؤمنی گفت: طرح ترافیک نوروزی در 2بخش درون‌شهری و برون‌شهری اجرا می‌شود و در حال حاضر طرح درون‌شهری در شهرها در حال اجراست.وی اظهار داشت: از 26 اسفند نیز طرح ترافیکی سفرهای نوروزی در جاده‌ها آغاز می‌شود و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت، به همین منظور رزمایشی روز 24 اسفند در شهرک آزمایش برگزار می‌شود.

سردار مؤمنی گفت: برای طرح نوروزی، 40 هزار نیروی پلیس در بخش راهور در آماده‌باش هستند و در سراسر جاده‌ها و خیابان‌ها حضور مستمر و دائمی خواهند داشت.

وی تأکید کرد: در سفرهای نوروزی بدون هیچگونه اغماض و کوتاهی با رانندگان پرخطر برخورد خواهیم کرد و اجازه خطرآفرینی به آنان نخواهیم داد.رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد: معاینه فنی یکی از موضوعاتی است که پلیس در طرح سفرهای نوروزی در مورد آن سختگیری خواهد کرد و از تردد خودروهای فاقد مجوز معاینه فنی جلوگیری می‌کند.

سردار مؤمنی اعلام کرد: پلیس با خودروهای دولتی که در سفرهای نوروزی از آنها استفاده شخصی می‌شود برخورد و فرد خاطی را به دستگاه مربوطه معرفی می‌کند.

وی اظهار داشت: شتاب و عجله در رانندگی، بی‌توجهی به جلو، سرعت و سبقت غیرمجاز از عوامل اصلی بروز تصادفات هستند که با رعایت این نکات 70درصد از حوادث رانندگی کاهش می‌یابد.

سردار مؤمنی تأکید کرد: برای رعایت ایمنی و حفظ جان مردم، پلیس با تخلفات حادثه‌ساز برخورد می‌کند و خودروهایی که 30کیلومتر افزون بر سرعت مجاز داشته باشند، حرکت در مسیر برگشت، حرکات آکروباتیک و بی‌توجهی به فرمان پلیس از حوادث حادثه ساز است که موجب معرفی به مرجع قضایی خواهد شد

کد خبر 102850

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز