چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: تعداد 42 میلیون سهم به ارزش 259 میلیارد ریالT امروز چهارشنبه 15 آذر 85 Tدر بورس اوراق بهادار تهران داد و ستد شد.

در این روز سهام 144 شرکت بین سهامداران این بازار دست به دست شد که در این میان قیمت 73 شرکت افزایش و قیمت 66 شرکت کاهش یافت و 9 شرکت هم قیمت هر سهمشان بدون تغییر در رقم های قبلی باقی ماند.

بالا و پایین بازار

قیمت سهام 18 شرکت از جمله دارویی لقمان، حمل و نقل پتروشیمی، باما، آبادگران ایران، سموم علف کش، ایران دارو، ایران تایر، حمل و نقل توکا، نفت پارس و داروسازی اسوه امروز با افزایش دو درصدی قیمت مواجه بود.

در این روز شرکت های ساختمان اصفهان، سرمایه گذاری شاهد، چینی ایران، معادن روی، کمک فنر ایندامین سایپا و آهنگری تراکتور سازی هم توانستند سقف دو درصدی افزایش قیمت را پر کنند.

از سوی دیگر امروز قیمت هر سهم 14 شرکت لوله و تجهیزات سدید، سرمایه گذاری نیرو، مارگارین، داروسازی اکسیر، کابل های مخابراتی شهید قندی، پتروشیمی فارابی، ماشین آلات تراکتورسازی، تاید واتر، خدمات کشاورزی، املاح معدنی، داروپخش، مس شهید باهنر، سیمان بهبهان و کارخانجات مخابراتی دو درصد کاهش یافت.

صف های عرضه و تقاضا

یشترین دستور خریدهای امروز بورس تهران، برای 5 شرکت پتروشیمی اراک، سرمایه گذاری ساختمان، باما، توسعه معادن روی و گل گهر صادر شد.

از سوی دیگر مهر کام پارس، سرمایه گذاری بانک ملی، سرمایه گذاری غدیر، گروه بهمن و داروپخش هم 5 شرکت اول جدول عرضه، طی معاملات امروز بورس تهران لقب گرفتند.

امروز 978 نفر برای 9.6 میلیون سهم پتروشیمی اراک به ارزش 137.2 میلیارد ریال دستور خرید صادر کردند.

همچنین سه هزار و 344 نفر امروز با مراجعه به کارگزاری ها برای خرید 3.3 میلیون سهم سرمایه گذاری ساختمان به ارزش 90 میلیارد ریال اقدام کردند.

در این روز 101 نفر در صف خرید 706 هزار سهم باما به ارزش 44.5 میلیارد ریال ایستادند و 394 نفر هم برای خرید 2.5 میلیون سهم توسعه معادن روی به ارزش 26 میلیارد ریال برگه دستور خرید پر کردند.

یک صد و یک دستور خرید نیز امروز برای 570 هزار سهم گل گهر به ارزش 16.4 میلیارد ریال در بورس تهران صادر شد.

شرکت های جابربن حیان، بانک کارآفرین، پتروشیمی شیراز، بانک اقتصاد نوین و ایران دارو هم امروز از جمله شرکت هایی بودند که حجم تقاضا برای خرید سهام آنها بیش از دیگر شرکت های بورسی بود.

در سوی دیگر بازار نیز امروز مهرکام پارس با ثبت یک هزار و 420 تقاضای فروش برای 12 میلیون سهم به ارزش 19 میلیارد ریال در صدر نشست و پس از آن صدور یک هزار و 20 دستور فروش برای 6.5 میلیون سهم سرمایه گذاری غدیر به ارزش 17.5 میلیارد ریال این شرکت را در مقام دوم جدول عرضه قرار داد.

در این روز یک هزار و 33 نفر 4.2 میلیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر به ارزش 17 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند و 951 نفر هم در صف فروش 7 میلیون سهم گروه بهمن به ارزش 11.4 میلیارد ریال ایستادند.

نوسان شاخص

معاملات گل گهر، چادرملو، توسعه معادن روی، پتروشیمی اراک، باما، سرمایه گذاری مسکن و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات امروز چهارشنبه 15 آذر 85 موجب شد شاخص کل قیمت سهام 15 واحد رشد را در کارنامه خود به ثبت رساند و به رقم 9 هزار و 814 واحد نزدیک شود.

در این روز شاخص عملکرد تالار اصلی 24 واحد رشد کرد و به 9 هزار و 755 واحد رسید اما شاخص عملکرد تالار فرعی با  17 واحد افت به عدد 9 هزار و 299 واحد بازگشت.

معاملات امروز بورس تهران منجر به رشد 14.6 واحدی شاخص صنعت و افت 33 واحدی شاخص مالی شد.

بازگشت یک شرکت

طی داد و ستدهای امروز بورس تهران داد و ستد سهام سیمان هرمزگان از سر گرفته شد.

در این روز نماد شرکت یاد شده پس از تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم بازگشایی شد.

کد خبر 10288

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز