یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۸
۰ نفر

گروه ورزشی: انتقاد هواداران منچستریونایتد به مدیریت گلیزرها، منجر به تشکیل گروهی شده که خواهان خرید باشگاه از این خانواده آمریکایی است.

هواداران یونایتد معتقدند گلیزرها که باشگاه را با گرفتن وام‌های کلان بانکی خریده‌اند و بدهی فراوانی دارند، تنها به فکر منافع شخصی‌شان هستند.

آنها با بستن شال‌های سبز و طلایی که رنگ‌های سابق باشگاه است به جای شال‌های قرمز، اعتراض‌شان را در بازی‌های اخیر نشان داده‌اند و این موضوع در فینال یکشنبه هفته گذشته جام اتحادیه مقابل آستون‌ویلا هم کاملا مشهود بود. چند روز پس از پیروزی در این فینال بود که گروهی متشکل از 60 هوادار ثروتمند باشگاه در سراسر جهان که نام «شوالیه‌های قرمز» را انتخاب کرده‌اند، اعلام کرد که سرمایه کافی برای خرید باشگاه را جمع‌آوری کرده است.

همچنین قرار است 25 درصد این پول هم با سرمایه‌گذاری هواداران عادی باشگاه فراهم شود و ممکن است مدلی مشابه ساختار باشگاه بارسلونا که مالکیت آن‌دراختیارهواداران است، در نظر گرفته شود. این در حالی است که یکی از سخنگوهای گلیزرها اعلام کرده که باشگاه فروشی نیست. مطبوعات بریتانیا در روزهای اخیر ارقام متفاوتی را درباره سرمایه شوالیه‌های قرمز منتشر کردند و گفته می‌شد حاضرند 5/1 میلیارد پوند برای خرید باشگاه بپردازند، ولی آنها معتقدند قیمت واقعی باشگاه حدود نیمی از این مبلغ یعنی 800 میلیون پوند است. یکی از سخنگوهای این گروه می‌گوید: «هیچ صحبتی درباره قیمت منچستریونایتد مطرح نشده و همه ارقامی که در مطبوعات مطرح می‌شود، فقط شایعه است.»

او اضافه می‌کند که آنها حاضر نیستند مبلغی بیش از قیمت واقعی باشگاه را به گلیزرها بپردازند: «مردم می‌خواهند از پول شخصی‌شان هزینه کنند و تنها زمانی این کار را می‌کنند که قیمتی منطقی اعلام شود. هر پنی اضافی که به گلیزرها داده شود، به معنی پول کمتری است که قرار است بعد از خرید در باشگاه سرمایه‌گذاری شود.»

در حالی که گلیزرها در سال 2005 باشگاه منچستریونایتد را به قیمت 790 میلیون پوند خریدند، کارشناسان اقتصادی معتقدند آنها تنها با پیشنهادی حدود 2/1 میلیارد پوند حاضر به فروش خواهند بود که شامل 716 میلیون پوند بدهی باشگاه هم می‌شود. سرالکس فرگوسن هم می‌گوید که مشکلی با شال‌های سبز و طلایی و همچنین پیشنهاد خرید باشگاه ندارد: «من ارتباطی با شوالیه‌های قرمز ندارم. من تعدادی از آنها را می‌شناسم، با تعدادی از آنها کاملا دوست هستم و حق اعتراض آنها را کتمان نمی‌کنم.

اگر آنها می‌خواهند باشگاه را بخرند، کاملا به خودشان مربوط است. من مشکلی با اعتراضات ندارم. یکشنبه در ومبلی هم شال‌های سبز و طلایی زیادی دیدم و خوشحال شدم که آنها باشگاه را تشویق می‌کنند. ما کاملا خوشحالیم. تا زمانی که آنها حامی منچستریونایتد باشند می‌توانند هر رنگی که می‌خواهند بپوشند!»

در حالی که شوالیه‌های قرمز روی جزئیات پیشنهادشان کار می‌کنند، امیدوارند که «تراست» یکی از گروه‌های هواداران منچستریونایتد که بیش از 115 هزار عضو دارد، فضا را برای آنها آماده کند. یکی از سخنگوهای تراست می‌گوید: «هدف ما این است شرایطی فراهم کنیم که هر هوادار منچستریونایتد در باشگاه سهم داشته باشد. اگر میلیون‌ها هوادار باشگاه در سراسر جهان تصمیم به مشارکت بگیرند، می‌توانند سهام عمده را در اختیار داشته باشند.»

کد خبر 102888

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز