سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی به سخنان اخیر ژنرال پترائوس فرمانده آمریکا در منطقه که دولت ایران را دولت اوباش‌ها خوانده بود واکنش نشان داد

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور امروز خود با اشاره به توهین پترائوس به دولت ایران گفت: قابل درک است که آنها با اطلاع از نفرت ملت منطقه از حضورشان، از چنین الفاظ توهین آمیزی استفاده کنند. [ژنرال امریکایی پترائوس از فشارهای بیشتر بر ایران خبر داد]

در حالی که سخنان لاریجانی با فریاد مرگ بر آمریکا نمایندگان همراه شده بود، وی ادامه داد: علی‌رغم همه دسایس آمریکا در دخالت در انتخابات عراق، ملت رشید عراق پاسخ محکمی به آنها دادند.

وی با بیان اینکه آمریکا حق دارد با چنین پاسخی از سوی ملت عراق دچار شوک سیاسی شود خاطرنشان کرد: اما با استفاده از الفاظ رکیک مشکل آمریکا حل نمی‌شود.

رئیس مجلس دولت آدم کش آمریکا را به خاطر جنایاتش در قتل عام ده‌ها هزار عراقی ،افغانی، فلسطینی را دولت اوباش خواند و افزود: آن فجایع سبعونانه آمریکا در گوانتانامو و ابوغریب، ‌نشانگر اوباش بودن دولت آمریکاست.

لاریجانی با بیان اینکه آمریکا مطمئن باشد که ملت‌ها بویژه ملت ایران در راه مبارزه با استکبار با اقتدار گام بر می‌دارد خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر فرزانه ایران فرمودند” انقلاب اسلامی این مدیریت استکباری زوری به دنیا را نمی‌پذیرد و با آن مبارزه می‌کند“.

لاریجانی در ابتدای نطق خود با بزرگداشت یاد شهید سید جلال الدین اسدآبادی درمورد سالروز نخستین انتخابات مجلس در سال 1358 گفت: در چنین روزی بود که نظام جمهوری اسلامی ایران بر رکن جمهوری خود استقرارگردید و اراده ملت از طریق مجلس به تصمیمات اساسی کشور مسلط گشت.

رئیس مجلس با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) که مجلس را در راس امور خوانده بودند افزود: این سخن ایشان مسیر آینده ایران را به همگان نشان داد که بر طریق احترام به رای ملت و تمکین از قانون حرکت خواهیم کرد.

کد خبر 103102

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز