چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس‌جمهور بامداد چهارشنبه 19 اسفند، تهران را به مقصد کابل پایتخت افغانستان ترک کرد.

این سفر به دعوت رسمی حامد کرزای رییس‌جمهور این کشور انجام شده است.

به گزارش ایسنا احمدی‌نژاد پیش از سفر به کابل در جمع خبرنگاران با بیان این‌که " ایران و افغانستان دو کشور همسایه و برادر هستند" گفت: علقه‌های بسیار عمیق و مستحکمی دو کشور را مرتبط کرده است.

وی اظهار کرد: در طول دورانی که ملت افغانستان دچار مشکلات ناشی از دخالت بیگانگان بود، ملت ایران در کنار ملت این کشور بود.

وی با بیان این‌که " همیشه رایزنی‌های دو کشور ادامه داشته است" افزود: آقای کرزای بارها به تهران سفر کردند و من نیز پیش از این یک بار به افغانستان سفر کرده‌ام.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: در شرایطی که اتفاقات جدیدی در منطقه در حال رخ دادن است و ابتکارات جدید به دست ملت‌ها در حال انجام است، ما رایزنی‌های‌مان را با کشور دوست و برادر افغانستان فشرده می‌کنیم و این رابطه را گسترش می‌دهیم.

وی با اشاره به این‌که " در جریان این سفر با همتای افغانی خود و همچنین تعداد دیگر مسوولان مختلف افغانستان دیدار و گفت‌وگو می‌کنیم" گفت: امیدوارم خداوند متعال عنایت فرماید که این گفت‌وگوها در جهت تحقق صلح و آرامش در منطقه باشد و ما شاهد صلح، ‌آرامش هرچه بیشتر در منطقه باشیم.

‌در مراسم بدرقه رییس‌جمهور ولایتی مشاور مقام معظم رهبری،‌ رحیمی معاون اول رییس‌جمهور، میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی رییس‌جمهور، محمدزاده وزیر محیط زیست، عباسی وزیر تعاون و ... حضور داشتند.

هم‌چنین علاوه بر تعدادی از وزرا، مشایی رییس دفتر رییس‌جمهور و ثمره هاشمی مشاور ارشد رییس‌جمهور دکتر احمدی‌نژاد را در این سفر همراهی می‌کنند.

سفر رییس‌جمهور به افغانستان یک روزه است. احمدی‌نژاد پیش از این در دولت نهم نیز به افغانستان سفر کرده بود. کرزای رییس‌جمهور افغانستان نیز تاکنون چندین بار به تهران سفر کرده است.

کد خبر 103158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز