همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: آنهایی که دوستان انقلاب و شهدا هستند و سرباز ولایتند باید بدانند که کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند آن است که کارآمدی دین در اداره جامعه در همه عرصه‌ها به اثبات برسد.

به گزارش خبرنگار سما دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران در اجتماع باشکوه مردم شهر شوش و زائران کاروان‌های راهیان نور در جوار مقبره حضرت دانیال نبی (ع) در سالروز عملیات فتح المبین گفت: یکی از بزرگترین نعمت‌هایی که به برکت شهدا به یکایک ما ارزانی شده ، نعمت امنیت است.

وی افزود: عزیزانی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند به خاطر دارند در همین مکان که امروز در آن گردهم آمده‌ایم در دوران جنگ حتی امکان نشستن هم وجود نداشت و در زمان انجام عملیات فتح‌المبین رزمندگان به زحمت آب آشامیدنی‌شان را از کرخه بر می‌داشتند و گهگاه برای زیارت و نماز خواندن به صورت انفرادی به مقبره حضرت دانیال می‌آمدند.

قالیباف گفت: به برکت خون شهدا امروز امنیت دوباره به این دشت باز گشته و این جز با خون شهدا، تلاش‌ها، زحمات و مشقت‌های جانبازان، رزمندگان و اسرا میسر نمی‌شد.

شهردار تهران اظهار داشت: دوران دفاع مقدس دورانی زلال، شفاف و پر از مهربانی و محبت بود و این سرزمین که امروز در آن حضور داریم سرزمین سجود و صعود بود.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان با شور و شعور توانسته بودند عقلانیت و عرفان را با هم جمع ببندند و دوران دفاع مقدس تبلور این شرایط بود.

شهردار تهران گفت: از نکات مهم دوران دفاع مقدس این بود که شهدا همه داشته خودشان را که همانا جانشان بود در طبق اخلاص قرار داده بودند و آن را به صاحب اصلی عرضه کردند.

به گفته قالیباف این روحیه شهدا درس تبعیت از ولایت، مسئولیت پذیری و اخلاق را به ما آموزش داد.

وی تاکید کرد: در یک کلام دوران دفاع مقدس دوران حماسه‌ای بود که همه هویت انقلابی‌ ما را به نمایش گذاشت.

قالیباف با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال " همت مضاعف، کار مضاعف" عنوان کرد: دوران دفاع مقدس همه هویت انقلابی ما بود در این دوران بود که توانستیم در بستر نظام مقدس جمهوری اسلامی، احکام شریعت ‌مان را جاری و ساری کنیم و اگر این احکام در بستر نظام مقدس نظام جمهوری اسلامی جاری شود متضمن عدالت اجتماعی، استقلال سیاسی، استغنای اقتصادی و رشد علمی و اخلاقی جامعه است.

وی با بیان اینکه دشمنان نیز به همین دلیل در اوایل انقلاب با به وجود آوردن مشکلات داخلی برای کشور و پس از آن تحمیل جنگ در پی این بودند این فرصت را از ما بگیرند، گفت: دشمن همه تلاش خود را کرد تا کارآمدی دین را در اداره جامعه به اثبات نرسد.

قالیباف تاکید کرد: بر این باورم همان طور که رهبری معظم انقلاب نیز فرمودند امروز وقت کار، فعالیت و تلاش است اکنون وقت آن است که بین شعار و شعور فرق قائل شویم. امروز در همه ابعاد به کار عملی نیازمندیم.

وی همچنین با بیان اینکه در مقطع کنونی بیش از هر زمان دیگری نیازمند کار ایجابی هستیم گفت: آنهایی که دوستان انقلاب و شهدا هستند و سرباز ولایتند باید بدانند که کشور امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آن است که کارآمدی دین در اداره جامعه در همه عرصه‌ها به اثبات برسد.

وی اظهار داشت: امروز اگر فکر مسئولان از بستر خدمت خردمندانه به سمت و سوی دیگری برود این ظلم به انقلاب، نظام، کشور و شهدا است.

شهردار تهران با بیان اینکه رشد جامعه را برای سیر تعالی انسانها می خواهیم، گفت: کشور نیاز دارد در کنار استقلال سیاسی، استغنای اقتصادی هم داشته باشیم و در کنار اغنای اقتصادی هم نیازمند رشد اخلاقی هستیم. اگر به استغنای اقتصادی برسیم. استقلال سیاسی هم داشته باشیم اما پا روی اخلاق بگذاریم از کشورهای لیبرال هم عقب تریم.

وی گفت: باید تلاش کنیم فرهنگ اصیل دفاع مقدس (نه آن فرهنگی که برخی با سلیقه خود وارد کرده‌اند) را که همانا نسخه شفابخش این روزهای ماست، سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: فرهنگ دفاع مقدس فرهنگی کارآمدی است که در آن دوران آزموده شد وقتی روحیه جهادی و ایمان وجود داشت، اخلاص، صداقت و در کنار آن تدبیر و عقل و عاطفه و احساس موج می زد همه اینها متضمن پیروزی ما بود.

وی ادامه داد: اگر دیروز در بخشی از این سرزمین یک دفاع نظامی جریان داشت امروز همه کشور ما و همه نقاط محروم و روستاها را باید جبهه محسوب کنیم و هر کدام از ما در هر نقطه‌ای که قرار داریم با روحیه جهادی و کار و تلاش کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم.

شهردار تهرن تاکید کرد: الان وقت کار و تلاش است و باید با کار و تلاش مردم را دعوت کرد اگر اینگونه اقدام کنیم و با فرهنگ ایثار و شهادت که موتور محرک هر حرکتی است عمل کنیم توقع مردم را به جای آورده‌ایم.

قالیباف خطاب به زائران سرزمین نور گفت: امیدوارم همه ما که به عنوان زائران در قالب کاروانهای راهیان نور به این مناطق مقدس آمده‌ایم این حضور برای ما به منزله تجدید بیعت با شهدا باشد.

کد خبر 103825

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز