چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

گروه شهری: سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه ویژه‌ای نسبت به بارش تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی و وزش گرد و خاک در کشور هشدار داد.

از19 فروردین به‌دلیل تشدید بارش باران گاهی همراه  با تگرگ در جنوب استان آذربایجان غربی و برخی نقاط استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان و زنجان آبگرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در روز جمعه نیز در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری، زنجان و قزوین بارش باران گاهی همراه  با تگرگ تشدید می‌شود. از اواخر امروز و طی روز جمعه نیز به سبب وزش باد شدید در شمال عربستان، کویت و جنوب عراق شرایط برای ایجاد گرد و خاک در جنوب غرب و غرب کشور فراهم می‌شود.

به این ترتیب سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: تصاویر دریافتی از ماهواره‌های هواشناسی پوشش ابر را در برخی نقاط دامنه‌های مرکزی زاگرس، شمال‌شرق و شرق نشان می‌دهد که بارش پراکنده در این مناطق دور از انتظار نیست و به‌تدریج از میزان ابرناکی در این نواحی کاسته می‌شود.

سامانه بارش‌زایی که از دیشب شمال‌غرب و غرب کشور را تحت‌تأثیر قرار داده است از اواخر روز پنجشنبه علاوه بر مناطق فوق نواحی مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و به‌تدریج سواحل دریای خزر و از اواخر جمعه شمال‌شرق را نیز در بر گرفته و سبب ابرناکی، وزش باد، رگبار باران و در برخی نقاط رعد و برق می‌شود.

روز شنبه به‌تدریج از شمال‌غرب از میزان ابرناکی کاسته شده و سامانه مذکور در روز یکشنبه از شمال شرق کشور به‌طور کامل خارج می‌شود لذا تا روز پنجشنبه روند افزایش دما همراه با وزش باد در سواحل دریای خزر پیش‌بینی شده و برای روز پنجشنبه و جمعه شرایط برای ایجاد پدیده گرد و غبار در مناطقی از شمال‌غرب، غرب و جنوب‌غرب کشور مهیاست.

بر این اساس آسمان تهران19 فروردین نیمه‌ابری، به‌تدریج ابری همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز با یک درجه افزایش به 17 و 26 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

همچنین در روز جمعه نیز آسمان پایتخت نیمه‌ابری تا ابری در پاره‌ای نقاط با رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز با 5 درجه کاهش به 13 و 21 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 104601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز