به گزارش بیبیسی، این قابلیتهای جدید شامل یک پلتفرم تبلیغاتی به نام iAd است که تبلیغات مختلف را در میان اپلیکشینهای جای میدهد. به این ترتیب از سهم درآمد تبلیغات 60 درصد آن به برنامهنویسان برنامههای آیفون میرسد.
تحلیلگران میگویند این حرکت ورود اپل به بازار رقابتی تبلیغاتی است که در چند سال گذشته توسط گوگل و سرویس AdSense آن به راه افتاد.
این تصمیم اپل که توسط استیو جابز در محل شرکت اپل در ایالت کالیفرنیا اعلام شد، مدتی بعد از آن صورت گرفت که این شرکت، شبکه تبلیغات موبایل Quattro را در ماه ژانویه به قیمت 300 میلیون دلار خریداری کرد.
استیو جابز همچنین خبر از برطرف کردن یکی از کاستیهای مهم سیستم عامل آیفون را داد که توسط آن کاربر میتواند برنامههای مختلف را به طور همزمان اجرا کند. (Multi-Tasking)
مدیرعامل و بنیانگذار شرکت اپل همچنین اعلام کرد که تا کنون نزدیک به 50 میلیون دستگاه آیفون به فروش رفتهاست. وی در مورد آیپد نیز گفت که تا 8 آوریل 450 هزار دستگاه از این کامپیوتر تبلت به فروش رفته و کاربران 600 هزار کتاب دیجیتالی و 3.5 میلیون اپلیکیشن برروی آن دانلود کردهاند.