دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

می‌گویند میزان پایبندی و وفاداری دوست را باید در شرایط سخت شناخت اما این ملاک برای شهروند خوب هم صدق می‌کند.

برای نمونه در شرایط سخت نبود جای پارک، برخی شهروندان به خود این اجازه را داده‌اند که فضای عمومی جلوی منزل خود را با یک گلدان اشغال کرده و آن‌را برای خودروی خود و میهمانان رزرو کنند حال آنکه شرایط سخت نبود جای پارک، دلیل نمی‌شود تا فضایی را که برای حفظ و نگهداری آن از تمامی افراد مالیات دریافت می‌شود، به فضایی شخصی تبدیل کنیم.

به هر حال به نظر اغلب شهروندان چنین گلدان‌هایی نماد خودخواهی یا ناآگاهی فردی است که آن‌را در این بخش از کوچه و خیابان قرار داده است. جالب اینجاست که فرد خود‌خواه اغلب با افرادی که گلدان را جابه‌جا کنند برخورد‌های ناشایستی می‌کند که درخور افراد نیست. 

چین و چروک‌های کوچه

با اینکه کوچه‌ها و خیابان‌های شهر‌های بزرگ هر از گاهی رنگ آسفالت را به خود می‌بینند و تر و تازه‌تر به نظر می‌رسند اما در برخی شهرستان‌ها چین‌وچروک‌های کوچه‌های پیر، گاهی تبدیل به ترک‌های بزرگی می‌شود که به راحتی یک چرخ موتور یا دوچرخه را در خود جای می‌دهد.

برای نمونه به گفته یکی از شهروندان شهر خمین از تابستان گذشته  عملیات کارگذاری لوله برای جمع‌آوری فاضلاب در این شهرستان با سرعت زیادی نسبت به فاز اول آغاز شده اما این سرعت زیاد فقط در کندن معابر بوده  و عملیات کار‌گذاری لوله و پوشاندن مسیر کنده شده ماه‌ها به طول انجامیده است.

از سوی دیگر با انجام نشدن عملیات زیرسازی مناسب، مسیر لوله‌ها به‌شدت نشست کرده و چاله‌های عمیقی به‌وجود آورده که برای ساکنان خطرناک است.

تشخیص جعلی‌ها در سه سوت!

تعدادی از خوانندگان در تماس با روزنامه از زیاد شدن ایران چک‌های جعلی در حال گردش گلایه کرده‌اند. این دسته از خوانندگان می‌گویند تنها در هنگام خرج‌کردن این ایران چک‌ها متوجه تقلبی بودن آنها می‌شوند و از آنجایی که ایران چک‌ها مانند پول نقد دست‌به‌دست می‌شوند هیچ مدرکی برای جبران ضررشان در اختیار ندارند.

بیشتر فروشگاه‌ها این روزها از دستگاه‌هایی که دارای نور ماورای بنفش هستند برای تشخیص اصالت ایران‌چک‌ها استفاده می‌کنند. وقتی ایران چک زیر این نور قرار می‌گیرد رقم آن که 50 یا 100 است نمایان می‌شود که نشانه اصلی بودن آن است.

چون امکان حمل و نقل این دستگاه را ندارید، می‌توانید هنگام دریافت ایران چک از مسئول باجه بانک بخواهید آن را با دستگاه آزمایش کند یا با خرید خودکارهایی که نور ماورای بنفش دارند و به‌راحتی قابل حمل هستند، برای این منظورخودکفا شوید.

پس می‌گیریم؛ با کمال میل

شاید قبلا دیدن تابلوی‌«به هیچ عنوان تعویض یا پس گرفته نمی‌شود» در خیلی از فروشگاه‌ها باب بود اما این روزها این روال کاری در حال تغییر است. صاحبان تعدادی از فروشگاه‌ها اکنون با تعیین یک مدت زمانی مانند 48‌ساعت در صورت دست نخوردن جنس با ارائه فاکتور  نه تنها اقدام به تعویض آن می‌کنند بلکه با کمال میل در صورت منصرف‌شدن، پول شما را پس می‌دهند.

مشخص شده است که این‌دسته از فروشگاه‌ها علاوه بر اینکه کسب و کارشان با مشکلی رو به رو نشده بلکه این اقدام‌شان مورد استقبال مشتری‌ها هم بوده است. بسیاری دلیل استقبال  از این روند را راحتی در هنگام خرید می‌دانند؛ چون در هنگام خرید شما با در نظر گرفتن فرجه تعیین شده خیلی سریع‌تر می‌توانید در مورد خریدتان تصمیم‌گیری کنید.

کد خبر 104938

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز