گروه حوادث: مرد دیپلمه بعد از سرقت کارت شناسایی یک متخصص قلب و عروق خود را دکتر جراح جا زد

و کلاهبرداری از پزشکان را شروع کرد. این مرد که یاسر نام دارد آخرین کلاهبرداری خود را در شهر همدان رقم زد. او یکی از روزهای آخر اسفند به مطب پزشکی در این شهر رفت تا نقشه زیرکانه خود را برای کلاهبرداری از وی عملی کند.

مرد جوان بعد از ملاقات با پزشک عمومی، کارت شناسایی متخصص قلب و عروق را به طعمه خود نشان داد و بعد از جلب اعتماد او گفت: برای انجام کار مهمی به همدان آمده‌ام اما متأسفانه چند ساعت قبل در خیابان تصادف کردم و ماشینم به‌شدت آسیب دید.

وقتی آن را به تعمیرگاه بردم، متوجه شدم که تعمیرش هزینه زیادی دارد. این در حالی بود که پول زیادی همراهم نبود و در این شهر هم کسی را ندارم. از آنجا که کارت عابربانکم نیز همراهم نیست، خانواده‌ام نمی‌توانند پولی به من برسانند، برای همین تصمیم گرفتم نزد شما بیایم تا به‌عنوان همکار کمکم کنید. مطمئن باشید به محض اینکه به شهر خودمان برگشتم، پولتان را به حسابتان واریز خواهم کرد.

پزشک عمومی بعد از شنیدن حرف‌های مرد جوان باورش شد که او دکتر جراح است و همه داستانش حقیقت دارد. لباس‌های شیک و مرتبی که او به تن داشت و نحوه حرف‌ زدنش نیز گویای همین مطلب بود. برای همین تصمیم گرفت به او کمک کند و یک میلیون و 150 هزار تومان به‌عنوان قرض به وی پرداخت کرد.

اما مرد جوان به محض دریافت پول و خروج از مطب، ناپدید شد و دیگر خبری از وی نشد. مالباخته چند بار با شماره‌ای که از دکتر قلابی گرفته بود تماس گرفت اما وقتی مطمئن شد که این شماره اشتباهی است، تصمیم گرفت ماجرا را به پلیس اطلاع دهد.

کلاهبرداری‌های دنباله‌دار

با شکایت پزشک عمومی، تحقیقات برای شناسایی دکتر قلابی شروع شد اما هنوز مدت زیادی از این شکایت نگذشته بود که چند پزشک دیگر هم به اداره آگاهی همدان رفتند و شکایات مشابهی مطرح کردند. 

بررسی اظهارات شاکیان نشان می‌داد که همه آنها فریب مرد جوانی را خورده‌اند که با نشان دادن کارت شناسایی مدعی شده متخصص قلب و عروق است و به بهانه ‌های مختلف از آنها مبالغی دریافت کرده و ناپدید شده است.

درحالی‌که هر روز شکایت تازه‌ای از مرد کلاهبردار مطرح می‌شد، تیمی از کارآگاهان مامور رسیدگی به پرونده شدند. آنها بعد از چهره‌نگاری از دکتر قلابی، تصویر چهره‌نگاری شده او را در اختیار تمامی مطب‌ها و مجتمع‌های پزشکی شهر قرار دادند و از پزشکان خواستند درصورت روبه‌رو شدن با این مرد، ماجرا را به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری در مخفیگاه

نقشه ماموران گرفت و آنها چند روز بعد، در یک تماس تلفنی مهم‌ترین سرنخ پرونده را به دست آوردند. آن‌سوی خط یکی از پزشکان شهر بود که ادعا می‌کرد مردی با معرفی خود به‌عنوان جراح قلب به مطب او آمده و به بهانه اینکه مشکلی برایش پیش آمده، از وی درخواست پول کرده است.

به‌دنبال این تماس ماموران به سرعت راهی مطب مورد نظر شدند و با تعقیب مرد جوان موفق شدند او را در یکی از هتل‌های شهر دستگیر کنند.

این مرد بعد از انتقال به اداره آگاهی از سوی بقیه شاکیان نیز شناسایی شد و وقتی دید چاره‌ای جز بیان حقیقت ندارد به ماموران گفت: از آنجا که بی‌کار بودم این نقشه به ذهنم رسید. برای همین یک روز به مطب متخصص قلب و عروق در یکی از شهرهای غربی کشور رفتم و در فرصتی مناسب کارت او را که روی میز بود دزدیدم.

بعد عکس خودم را روی کارت چسباندم و با معرفی خودم به‌عنوان دکتر جراح، کلاهبرداری از پزشکان را شروع کردم. طعمه‌هایم با دیدن کارت شناسایی، حرف‌هایم را باور می‌کردند و مبالغی به‌عنوان قرض به من می‌دادند اما به محض دریافت پول از مطب خارج می‌شدم و پا به فرار می‌گذاشتم.

سرهنگ بهگذر، رئیس پلیس آگاهی استان همدان، با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که متهم که جوانی دیپلمه است با همین شگرد در استان‌های غربی کشور هم کلاهبرداری کرده که تحقیقات برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

کد خبر 105588

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز