سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی تاکید کرد: سند هسته‌ای جدید آمریکا هیچ خاصیتی از نظر اقدام نظامی علیه ایران ندارد

امیر دریابان علی شمخانی که در سمینار بررسی سند وضعیت هسته‌ای آمریکا - که از سوی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد - سخن می‌گفت، با بیان اینکه آمریکا دلیل و ظرفیت و آگاهی نسبت به اقدام نظامی علیه ایران ندارد، گفت: تا آخر سال 1389 و اوایل سال 1390 ایران در معرض هیچ تهاجم نظامی نخواهد بود.

او با بیان اینکه سند جدید دکترین هسته‌ای آمریکا سندی میان‌مدت است، افزود: سیاست هسته‌ای جدید در 6 ماده اعلام شده و 6 هدف را ترسیم می‌کند و محتوای گزارش 5 موضوع را دربرمی‌گیرد که 2 موضوع، تهدیدات را مطرح می‌کند و 3 موضوع، راهکارها برای مقابله با این تهدیدات را. وزیر دفاع دولت‌های هفتم و هشتم جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: این سیاست جدید تفاوت‌ها و شباهت‌هایی با سیاست‌های قبلی آمریکا دارد.

شمخانی گفت: آمریکا در بعد متعارف، توانمندی‌هایی پیدا کرده است که برخی نیازهای بازدارندگی را تامین می‌کند. همچنین در این سند تهدیدات پایه و فوری را ارزیابی کرده است.

وزیر دفاع 8 سال از تاریخ انقلاب اسلامی، همچنین با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به کنفرانس خلع سلاح تهران عنوان کرد: در سیاست هسته‌ای ایران، سلاح هسته‌ای حرام است و این موضوع در دکترین دفاعی ما نیز جایی ندارد.

او تاکید کرد: در 30 سال گذشته هیچ مصداقی مبنی بر اینکه بگویند ایران آغازگر تهاجمی بوده است و نسبت به کشورهای اطرافش تفکر و دیدگاهی اشغالی داشته، وجود ندارد؛ درحالی‌که در این زمان از سوی منافقین و دشمنان گفته می‌شد ایران را می‌گیریم، ایران سقوط می‌کند و در حال ساخت سلاح هسته‌ای است؛ اما هیچ‌یک از آنها محقق نشد.

کد خبر 106112

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز