شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور گفت: دریای اندیشه‌های استاد شهید مرتضی مطهری پاسخگوی همه نیازهای زمان ماست و همه مشکلات امروز ما با تکیه بر افکار آن شهید بزرگوار حل شدنی است.

 به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد در مراسم پایانی پنجمین جشنواره حکمت مطهر افزود: گله من از همکاران در حوزه و دانشگاه این است که چرا به این همه توقف در اندیشه‌های مادی جهان غرب پایان نمی‌دهند و با این همه متون درسی و پایان نامه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مبتنی بر این اندیشه‌های مادی در حوزه‌های علوم تربیتی، روانشناسی و جامعه شناسی، کدام گره را می‌خواهیم باز کنیم؟

وی اضافه کرد: این افکار مادی با پشتیبانی‌های کلان مادی، روز به روز بیشتر توسعه می‌یابد و ما با تکرار مستمر این افکار و بازتعریف آنها به جایی نمی‌رسیم.

احمدی نژاد گفت: دریای اندیشه‌های شهید مطهری در برابر ماست و هیچ نظام علمی منسجم تر از اندیشه‌های آن شهید بزرگوار برای عرضه نداریم.

وی با بیان اینکه شرایط و نیازهای کنونی تغییر کرده است افزود: متناسب با تغییر وضع،  روش‌های آموزش و اندیشیدن نیز باید تغییر کند و این سؤال مطرح است که مثلاً در حوزه همه باید از جامع المقدمات و سیوطی شروع کنند و آیا بالاترین مأموریت امروز ما معرفی اندیشه‌های شهید مطهری نیست.

رئیس جمهور گفت: افتخار می‌کنیم که استاد شهید مطهری در ایران زندگی کرد اما او و اندیشه‌هایش نه فقط به ملت ایران بلکه به همه افراد بشر تعلق دارد همان طور که پیامبران (ع)، مصلحان و امامان (ع) به همه بشر متعلق هستند.

وی افکار و اندیشه‌های ملت ایران را پیشرو و چراغی فراراه بشر دانست و افزود: هستند رؤسای دولتی که مسیحی هستند اما در گفتگو با من اعلام می‌کردند اندیشه درخشان انسانی را در افکار اسلامی و انسانی ملت ایران یافته‌اند و تا پایان پشت سر این اندیشه خواهند بود؛ و هستند کسانی که مثلاً نماز هم می‌خوانند اما حاضرند پول‌های کلان هزینه کنند، انسان‌ها را بکشند و به ساحت انسانیت تعدی کنند تا افکار و اندیشه‌های ناب و اسلامی ملت ایران پا نگیرد و ندرخشد. 

کد خبر 106342

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز