به گزارش واحد مرکزی خبر، این قطار برای بارگیری عازم اهواز بود که در ورودی شهر رباط کریم دو واگن آن از ریل خارج شد.
مدیرکل راه آهن استان تهران گفت: انحنای ایجاد شده در ریل به علت تغییر مسیر ریل ،خالی بودن مخازن قطار و کاهش سرعت قطار درنزدیکی ایستگاه موجب ضربه زدن واگنها به هم و خارج شدن قطار از ریل شده است.
ابراهیم محمدی افزود: این حادثه خسارت جانی و مالی در پی نداشت.
اوگفت: به علت ساخت پل زیر گذر راه آهن در مسیر پرتردد بلوار امام خمینی رباط کریم مجبور به تغییر مسیر ریل شدیم.
مدیرکل راه آهن استان تهران گفت: با توجه به تصمیم ستاد مـدیریت بحران کشور برای ساخت زیر گذر در مسیر ریلهای راه آهن که از داخل شهرها عبور میکند ساخت پل زیر گذر راه آهن رباط کریم از حدود یک سال و نیم پیش آغاز شده است.
محمدی افزود: برای ساخت این زیر گذر تاکنون 6 میلیارد ریال هزینه شده است و برای بهره برداری نهایی از آن حدود 4 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مدیرکل راه آهن استان تهران گفت: قرار است با هماهنگی شهرداری و فرمانداری رباط کریم فردا ریل راه آهن به جای اول بازگردانده شود.
در بین شهرستانهای استان تهران ریل قطار از داخل شهرهای رباط کریم، کرج، ورامین و تهران عبور میکند.